Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69200
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Design and Analysis of Connecting Tie Rod Assembly for Automotive Application |
Other Titles |
Конструкція та аналіз вузлів з'єднувальних тяг для застосування в автомобілебудуванні |
Authors |
Aravindaraj, E.
Natrayan, L. Santhosh, M.S. Kumar, M.S. |
ORCID | |
Keywords |
thru-hole clamp structure front axle ANSYS deformation монтажний отвір затискний пристрій передня вісь деформація |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69200 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Design and Analysis of Connecting Tie Rod Assembly for Automotive Application [Текст] / E. Aravindaraj, L. Natrayan, M.S. Santhosh, M.S. Kumar // Журнал інженерних наук. - 2018. - Т. 5, № 2. - С. D15-D20. - DOI: 10.21272/jes.2018.5(2).d3. |
Abstract |
The tie rod end is one of the most elementary parts of a steering mechanism, which has direct and crucial
importance in terms of driving safety. The tie rod end is used to ensure that the wheels are aligned. It provides the
adjustment for the wheel to align and keeps the tires free from wearing out on the inner as well as outer edges. Hence
the functioning of the tie rod is crucial for steering as well as suspension performance of the vehicle. Today’s world is
competitive. Market demands the advanced technology at a lower price. This reflects in making the technology
cheaper. Hence every industry determined for the cost-effective product at a lower price and within minimum period
for ‘time to market. This puts a lot of pressure on engineers to consistently strive to design the more effective products
at the lower price. The work is focused on the functioning of the tie rod. Generally, tractor connecting tie rod
gets failed due to the overload applications. This paper focuses on modifying the old tie rod design and material. Finally,
analysis the load causes of existing and modified design using ANSYS software. This modelling approach, the
stress variations and deformation characteristics of each component are investigated for high operational loading
conditions. Кінцева тяга є однією з найпростіших частин рульового механізму, що має безпосереднє і найважливіше значення з точки зору безпеки руху. Кінцевий штифт використовується для того, щоб колеса були вирівняні. Ця стаття зосереджена на модифікацію традиційної конструкції тяги. Наведено аналіз причин завантаження існуючої та модифікованої конструкцій за допомогою програмного забезпечення ANSYS. Цей підхід грунтується на дослідженні навантажень і деформацій кожного компонента для високих експлуатаційних умов навантаження. |
Appears in Collections: |
Journal of Engineering Sciences / Журнал інженерних наук |
Views
Brazil
1
China
313360584
Egypt
1
France
68536173
Germany
1160140
Greece
1
India
-1379339919
Indonesia
367439319
Iran
1
Ireland
17279063
Japan
-95478950
Lithuania
1
Netherlands
1
Nigeria
3073200
Portugal
1
Singapore
940049488
Sweden
1
Thailand
-689669958
Turkey
-1791990013
Ukraine
772868240
United Kingdom
1601469239
United States
-1791990015
Unknown Country
-1791990017
Vietnam
117185
Downloads
Brazil
1
China
470024762
Czechia
1
Egypt
156696406
France
470024764
Hong Kong SAR China
1
India
470024763
Indonesia
1
Iran
1
Iraq
1
Israel
1
Latvia
1
Lithuania
1
South Korea
1
Thailand
1
Ukraine
127714
United Kingdom
734877665
United States
-1791990014
Unknown Country
-1791990016
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
JES_2018_02_D15-D20.pdf | 334.29 kB | Adobe PDF | -1282203944 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.