Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69678
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Методика перевірки знань студентів |
Authors |
Marchenko, Stanislav Viktorovych
Марченко, Т.А. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5260-543X |
Keywords |
тести тесты tests вища освіта высшее образование higher education технічні спеціальності технические специальности technical specialities багаторівневий тест многоуровневый тест multilevel test |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69678 |
Publisher | Sheffield Science and Education Ltd. |
License | |
Citation | Марченко С.В. Методика перевірки знань студентів [Текст] / С.В. Марченко, Т.А. Марченко // Materials of the XIII International Scientific and Practical Conference Fundamental and Applied Science - 2018 (October 30 - November 7, 2018). Pedagogical sciences. - Vol. 7. - Sheffield Science and Education Ltd. - P. 66-68. |
Abstract |
Доповідь присвячено питанню використання новітньої методики перевірки знань студентів, яка дозволяє об’єктивно та швидко оцінити роботу студента технічної спеціальності. В основу тестів закладено принцип багаторівневості, що забезпечує індивідуальний підхід до кожного студента, а також дозволяє викладачеві правильно моделювати подальшу роботу. При розробці аналізованої методики застосовувалися метод педагогічного експерименту, метод рейтингу, методи контролю та самоконтролю (метод тестування). У результаті довготривалого (протягом трьох років) дослідження застосована методика проведення контролю знань студентів показала такі результати, що забезпечили об’єктивне оцінювання, було виявлено реальний рівень засвоєння знань, неможливість списування та використання будь-яких інтернет-ресурсів протягом проходження тестування, збільшення мотивації студентів до вивчення профільних дисциплін тощо. Перспективою розвитку цієї методики є розширення тематики завдань для тестового контролю, удосконалення технічної бази університетських аудиторій (лабораторій, лекційних зал тощо), підвищення фахової компетентності викладачів. Удосконалення знань студентів зробить їх конкурентноздатними на новому європейському просторі, підвищить мобільність та дозволить у подальшому успішно розбудовувати власну державу. Доклад посвящен вопросу использования новейшей методики проверки знаний студентов, которая позволяет объективно и быстро оценить работу студента технической специальности. В основу тестов заложен принцип многоуровневости, что обеспечивает индивидуальный подход к каждому студенту, а также позволяет преподавателю правильно моделировать дальнейшую работу. При разработке рассматриваемой методики применялись метод педагогического эксперимента, метод рейтинга, методы контроля и самоконтроля (метод тестирования). В результате длительного (в течение трех лет) исследования применена методика проведения контроля знаний студентов показала такие результаты, которые обеспечили объективное оценивание, было выявлено реальный уровень усвоения знаний, невозможность списывания и использования любых интернет-ресурсов в течение прохождения тестирования, рост мотивации студентов к изучению профильных дисциплин и т. п. Перспективой развития этой методики является расширение тематики задач для тестового контроля, совершенствование технической базы университетских аудиторий (лабораторий, лекционных залов и т.п.), повышение профессиональной копметентности преподавателей. Усовершенствование знаний студентов сделает их конкуретными на новом европейском пространстве, повысит мобильность и позволит в дальнейшем успешно развивать собственное государство. The essay deals with the new method of technical specialities student’s testing. It provides a wide varieties of levels, that allows students to be tested impartially. Also it helps the tutors and lecturers to improve the system of teaching. The usual test consists of three levels with 5-6 tasks in each. It is impossible to step to the next level if the student doesn’t pass the previous. The first level is the easiest one and the last is the hardest. Many answers to the test make the creation of the new tests quickier. The test was being used for 3 years, thus the results of it were incredible: the students were motivated to improve their professional skills and knowledge as well as the tutors. That new method was created to control the students of technical specialties, that’s why the test contained a lot of pictures, graphs, and videos. It made the student find different ways to solve the tasks and answer the questions. This testing system eliminates the possibilities to use the internet-resourses while doing the test. The only one problem appeared to the tests’ designer was the absence of technical equipment for all of the students (the system of internet connections in the countryside). |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ТеСЕТ) |
Views
Australia
1
China
167633
Indonesia
1
Ireland
1728
Japan
1
Lithuania
1
Sweden
1
Ukraine
401780
United Kingdom
8637
United States
2599051
Unknown Country
28071
Downloads
China
1
Ireland
1
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
1991194
United Kingdom
1
United States
2599054
Unknown Country
5
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Marchenko_18-19.pdf | 473.68 kB | Adobe PDF | 4590258 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.