Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69731
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The realization of the language game on the lexical-semantic level in advertising english slogans |
Other Titles |
Реализация языковой игры на лексико-семантическом уровне в англоязычных рекламных слоганах Реалізація мовної гри на лексико-семантичному рівні в англомовних рекламних слоганах |
Authors |
Chulanova, Halyna Valeriivna
Voronko, A.V. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9961-0308 |
Keywords |
language game language device slogan recipient мовна гра мовні засоби слоган реципієнт языковая игра языковые средства реципиент |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69731 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Chulanova, H.V. The realization of the language game on the lexical-semantic level in advertising english slogans [Текст] / H.V. Chulanova, A.V. Voronko // Філологічні трактати. - 2018. - Т.10, № 3. - С. 77-81. - DOI: 10.21272/Ftrk.2018.10(3)-12. |
Abstract |
Стаття присвячена мовній грі та її реалізації в рекламних гаслах. Аналізується прагматична орієнтація текстів англійських слоганів. Визначається використання засобів на лексико-семантичному рівні для створення впливу на реципієнтів та представляються прагматичні та маніпулюючі особливості, які створюють емоційну реакцію одержувачів за допомогою словесного компонента. Описано роль мовної гри як засобу привернення уваги клієнтів на структуру лозунгів. Статья посвящена языковой игре и ее реализации в рекламних слоганах. Анализируется прагматическая ориентация текстов английских слоганов. Определяется использования средств на лексико-семантическом уровне для создания воздействия на реципиентов и представляются прагматичные и манипулирующие особенности, которые создают эмоциональную реакцию читателей с помощью словесного компонента. Описано роль языковой игры как средства привлечения внимания клиентов на структуру лозунгов. The article focuses on the language game and its realization in advertising slogans. It analyzes the pragmatic orientation of English texts of slogans. It determines the usage of devices on the lexicalsemantic level to create the influence on recipients and shows the pragmatic and manipulating features that create an emotional reaction of the recipients with a help of verbal component. It describes the role of language game as a means of attraction of clients in the structure of slogans. |
Appears in Collections: |
Філологічні трактати |
Views
Bangladesh
1
Belarus
1
Canada
1
China
-1749635960
Germany
1216525529
Iran
149874821
Ireland
1216525532
Lithuania
1
Moldova
55393
Netherlands
1216525531
New Zealand
1
Pakistan
1
Philippines
149874820
Romania
1
Russia
544
Singapore
1377874025
Sweden
183368
Ukraine
-1637661624
United Kingdom
661114133
United States
-1052080287
Unknown Country
1549389553
Vietnam
1
Downloads
Bahrain
1
China
-1052080288
Greece
1
India
2533052
Ireland
1
Latvia
55397
Lithuania
1
Netherlands
1
Russia
149874818
South Korea
1
Thailand
1
Ukraine
212182
United Kingdom
1
United States
-1052080285
Unknown Country
10
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Chulanova_realization.pdf | 308.87 kB | Adobe PDF | -1951485105 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.