Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69780
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Особливості класифікації маркетингових інновацій |
Authors |
Rud, Mariia Petrivna
![]() Illiashenko, Serhii Mykolaiovych ![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-6186-0811 http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 |
Keywords |
маркетингові інновації маркетинговые инновации marketing innovations інноваційний маркетинг инновационный маркетинг innovative marketing класифікація маркетингових інновацій классификация маркетинговых инноваций classification of marketing innovations промислові підприємства промышленные предприятия industrial enterprises інноваційний розвиток инновационное развитие innovative development |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69780 |
Publisher | Херсонський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Ілляшенко, С.М. Особливості класифікації маркетингових інновацій [Текст] / С.М. Ілляшенко, М.П. Рудь. // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». – 2018. – № 30. – С. 114-120. |
Abstract |
Виконано аналіз підходів до систематизації маркетингових інновацій. Виконана авторська класифікація маркетингових інновацій в системі складових комплексу інноваційного маркетингу промислових підприємств відповідно до концепції «5Р». Уточнено сутність і роль виділених інновацій, виконано аналіз їх сильних і слабких сторін, запропоновано рекомендації щодо їх застосування. Практичне застосування отриманих результатів дозволить підвищити ефективність інноваційної та маркетингової діяльності промислових підприємств на вітчизняному і зарубіжних ринках, сприятиме активізації процесів їх переходу на інноваційний шлях розвитку у руслі концепції інноваційного випередження. Выполнен анализ подходов к систематизации маркетинговых инноваций. Выполнена авторская классификация маркетинговых инноваций в системе составляющих комплекса инновационного маркетинга промышленных предприятий в соответствии с концепцией «5Р». Уточнена сущность и роль выделенных инноваций, выполнен анализ их сильных и слабых сторон, предложены рекомендации по их применению. Практическое применение полученных результатов позволит повысить эффективность инновационной и маркетинговой деятельности промышленных предприятий на отечественном и зарубежных рынках, и будет способствовать активизации процессов их перехода на инновационный путь развития в русле концепции инновационного опережения. The analysis of the approaches to systematization of marketing innovations is performed. The authors' classification of marketing innovations in the system of components of the complex of innovative marketing of industrial enterprises in accordance with the concept of “5P” is presented. The essence and role of the allocated innovations is specified, the analysis of their strengths and weaknesses is made, the recommendations on their application are offered by the authors. The practical application of the results and will increase the efficiency of innovation and marketing activities of industrial enterprises in the domestic and foreign markets, will help to intensify the processes of their transition to an innovative way of the development in accordance with the concept of innovation advancement. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views

-1753593483

1773478

720844953

1

1

975

251480540

1

-1135039954

12589106

787780331

251480538
Downloads

-1753593482

88200845

251480542

1

1

1

1

1

251480536

6826

1

1

1

787780329

12589110

787780328

-862683446
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Illiashenko_Rud_marketing innovations.pdf | 705.44 kB | Adobe PDF | -436958404 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.