Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70525
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Strategies of Introducing the Individual Learning Style in the Development of the English Language Lexical Competence of Pupils |
Other Titles |
Стратегії та прийоми втілення індивідуального стилю навчання ВАК в рамках розвитку англомовної лексичної компетенції учнів |
Authors |
Yehorova, Olesia Ivanivna
Bila, O. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-3225-5580 |
Keywords |
індивідуальний стиль навчання индивидуальный стиль обучения individual learning style канали сенсорного сприйняття каналы сенсорного восприятия sensory modalities тип учня тип учащегося learning type лексична компетенція лексическая компетенция lexical competence |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70525 |
Publisher | ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника” |
License | |
Citation | Yehorova, О. Strategies of Introducing the Individual Learning Style in the Development of the English Language Lexical Competence of Pupils [Текст] / О. Yehorova, O. Bila // Освітній простір України: Науковий журнал ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника". - 2018 р. - Вип. 12. - С. 208-214. -DOI: 10.15330/esu. 12.208-214. |
Abstract |
Стаття фокусує увагу на особливостях стилю навчання ВАК як однієї з моделей індивідуально-орієнтованої освіти. Враховуючи потребу застосування нового інноваційного підходу в освітній сфері України, стаття висвітлює переваги втілення індивідуальної моделі ВАК під час аудиторної роботи та надає детальний аналіз трьох типів учнів, що виокремлюються у межах запропонованої моделі - аудіалів, візуалів та кінестетів. Статья фокусируется на особенностях стиля обучения ВАК как одной из моделей индивидуально-ориентированного образования. Учитывая потребность использования новых инновационных подходов к образованию в Украине, статья освещает преимущества внедрения индивидуальной модели ВАК во время аудиторной работы и представляет детальный анализ трех типов обучающихся в рамках предлагаемой модели - аудиалов, визуалов и кинестетов. The article focuses on the issue of individual learning styles according to the VAK-model within the student-centered approach in education. Considering the necessity of introducing innovative education approaches into Ukrainian educational sphere, the paper highlights the advantages of implementing the VAK-model and deals with a detailed analysis of the learning types distinguished within this model (visual, auditory, and kinesthetic groups of learners). |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Australia
2083053
Canada
482209055
China
-803794987
Côte d’Ivoire
1
Finland
1
France
1
Germany
1580440611
Greece
1
Hong Kong SAR China
1
Indonesia
30647
Ireland
1332000969
Italy
1
Japan
4792183
Jordan
1
Lithuania
1
Malaysia
1052651839
Mexico
187504
Netherlands
19168727
North Macedonia
1
Norway
-803794985
Pakistan
1
Peru
1
Philippines
-1357248428
Poland
1
Saudi Arabia
1
Singapore
1
South Africa
1
Thailand
1
Turkey
2254
Ukraine
-885937467
United Kingdom
2105793640
United States
-1557519882
Unknown Country
42
Vietnam
19168729
Downloads
Algeria
1
Bangladesh
1
Canada
1
China
1
France
1
Germany
98595
India
1
Indonesia
-10305988
Iran
830911
Iraq
1509314869
Japan
1
Jordan
1
Lithuania
1883582289
Mexico
1
Morocco
1
Norway
1
Peru
1
Philippines
-1357248427
Poland
1
Romania
1
Spain
1
Sweden
1
Turkey
1
Ukraine
-885937468
United Kingdom
-1210845499
United States
-10305987
Unknown Country
1190233521
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yehorova_Bila_VAK.pdf | 135.4 kB | Adobe PDF | 1109416834 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.