Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70525
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Strategies of Introducing the Individual Learning Style in the Development of the English Language Lexical Competence of Pupils |
Other Titles |
Стратегії та прийоми втілення індивідуального стилю навчання ВАК в рамках розвитку англомовної лексичної компетенції учнів |
Authors |
Yehorova, Olesia Ivanivna
![]() Bila, O. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-3225-5580 |
Keywords |
індивідуальний стиль навчання индивидуальный стиль обучения individual learning style канали сенсорного сприйняття каналы сенсорного восприятия sensory modalities тип учня тип учащегося learning type лексична компетенція лексическая компетенция lexical competence |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70525 |
Publisher | ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника” |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Yehorova, О. Strategies of Introducing the Individual Learning Style in the Development of the English Language Lexical Competence of Pupils [Текст] / О. Yehorova, O. Bila // Освітній простір України: Науковий журнал ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника". - 2018 р. - Вип. 12. - С. 208-214. -DOI: 10.15330/esu. 12.208-214. |
Abstract |
Стаття фокусує увагу на особливостях стилю навчання ВАК як однієї з моделей індивідуально-орієнтованої освіти. Враховуючи потребу застосування нового інноваційного підходу в освітній сфері України, стаття висвітлює переваги втілення індивідуальної моделі ВАК під час аудиторної роботи та надає детальний аналіз трьох типів учнів, що виокремлюються у межах запропонованої моделі - аудіалів, візуалів та кінестетів. Статья фокусируется на особенностях стиля обучения ВАК как одной из моделей индивидуально-ориентированного образования. Учитывая потребность использования новых инновационных подходов к образованию в Украине, статья освещает преимущества внедрения индивидуальной модели ВАК во время аудиторной работы и представляет детальный анализ трех типов обучающихся в рамках предлагаемой модели - аудиалов, визуалов и кинестетов. The article focuses on the issue of individual learning styles according to the VAK-model within the student-centered approach in education. Considering the necessity of introducing innovative education approaches into Ukrainian educational sphere, the paper highlights the advantages of implementing the VAK-model and deals with a detailed analysis of the learning types distinguished within this model (visual, auditory, and kinesthetic groups of learners). |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views

2083053

482209055

-803794987

1

1

1

1580440611

1

1

30647

1332000969

1

4792183

1

1

1052651839

187504

19168727

1

-803794985

1

1

-1357248428

1

1

1

1

1

2254

-885937467

2105793640

-1557519882

-1914500296

19168729
Downloads

1

1

1

1

1

98595

1

-10305988

830911

1509314869

1

1

1883582289

1

1

1

1

-1357248427

1

1

1

1

1

-885937468

-1210845499

-10305987

1190233521

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yehorova_Bila_VAK.pdf | 135.4 kB | Adobe PDF | 1109416834 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.