Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70601
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Використання пісень як мнемонічний прийом при вивченні граматики у школі |
Other Titles |
Использование песен как мнемонический приём при изучении грамматики в школе The use of songs as a memonic method during the studying of grammar at school |
Authors |
Коваленко, І.Ю.
Baranova, Svitlana Volodymyrivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9425-9774 |
Keywords |
мнемотехніка мнемотехника mnemotechnics іноземна пісня иностранная песня foreign song пісенний матеріал песенный материал song material мнемонічний прийом мнемонический приём mnemonical method |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70601 |
Publisher | Видавництво "Молодий вчений" |
License | |
Citation | Коваленко, І. Ю. Використання пісень як мнемонічний прийом при ви-вченні граматики у школі [Текст] / І. Ю. Коваленко, С. В. Баранова // Відповід. ред. О. В. Тімченко. – Київ: Молодий вчений. – 2017. – № 5 (45). – С. 379-382. |
Abstract |
У даній статті досліджено метод використання пісень як мнемонічний прийом при вивченні граматики у школі. Подано чітку дефініцію мнемотехніки. Визначено методи та прийоми впровадження іноземної пісні як мнемонічного прийому в навчальний процес. На основі ілюстративних джерел описано завдання до різних пісенних матеріалів та визначено мету їх подачі на уроці. Зазначено актуальність і важливість подальшого вивчення та використання іноземних пісень на уроках. В данной статье исследован метод использования песен как мнемонический прием при изучении грамматики в школе. Подана четкая дефиниция мнемотехники. Определены методы и приемы введения иностранной песни как мнемонического приема в учебный процесс. На основе иллюстративных источников описано задания к различным песенным материалам и опреде-лены цели их подачи на уроке. Указано актуальность и важность дальнейшего изучения и использования иностранных песен на уроках. In this article the method of using songs as a mnemonical device during the studying of grammar at school is investigated. Its distinct definition is given. The methods of a foreign song as a mnemonic devices introduction in the educational process are defined. On the basis of illustrative sources, the tasks for the various song materials are described and the purposes of their presentation at the lesson are defined. The relevance and importance of further studying and using of foreign songs in the classroom is indicated. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Greece
1
India
1
Ireland
15562
Lithuania
1
North Macedonia
1
Puerto Rico
1
Singapore
1
Ukraine
294037
United Kingdom
137067
United States
4581320
Unknown Country
294036
Downloads
France
1
Lithuania
1
Ukraine
4581321
United Arab Emirates
1
United Kingdom
1
United States
3840610
Unknown Country
16
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kovalenkо_Songs.pdf | 566.4 kB | Adobe PDF | 8421951 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.