Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70711
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Розроблення механізму комерціалізації інноваційної продукції |
Other Titles |
Development of the mechanism of innovative products’ commercialization Разработка механизма коммерциализации инновационной продукции |
Authors |
Syhyda, Liubov Oleksiivna
Saher, Liudmyla Yuriivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-0319-8070 http://orcid.org/0000-0002-5628-5477 |
Keywords |
комерціалізація коммерциализация commercialization інноваційна продукція инновационная продукция innovative products механізм механизм mechanism етапи этапы stages матриця матрица matrix |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70711 |
Publisher | Сумський національний аграрний університет |
License | |
Citation | Сагер, Л.Ю. Розроблення механізму комерціалізації інноваційної продукції [Текст] / Л.Ю. Сагер, Л.О. Сигида // Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія Економіка і менеджмент. - 2018. - Вип. 6(76). - С. 63-70. |
Abstract |
У статті здійснено аналіз підходів до сутності поняття «комерціалізація», встановлено ключові елементи визначень та їх питому вагу, що дозволило зрозуміти різницю у поглядах вітчизняних та зарубіжних авторів. Побудовано матрицю етапів процесу комерціалізації та запропоновано власний підхід до аналізованого процесу. Сформовано схему взаємозв’язків механізму комерціалізації інноваційної продукції. В статье проведен анализ подходов к сущности понятия «коммерциализация», установлено ключевые элементы определений и их удельный вес, что позволило понять разницу во взглядах отечественных и зарубежных авторов. Построено матрицу этапов процесса коммерциализации и предложен собственный подход к данному процессу. Сформирована схема взаимосвязей механизма коммерциализации инновационной продукции. The article analyzes the approaches to the essence of the “commercialization” concept. Key elements of the definitions and their specific weight were defined. It made possible to understand the difference in the views of domestic and foreign authors. The matrix of the stages of the commercialization process was constructed and authors’ own approach to this process was proposed. The scheme of interconnections of the mechanism of innovative products’ commercialization was formed. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Czechia
3183
Finland
1
France
1
Germany
288185
Greece
1
Ireland
42334
Japan
1
Lithuania
1
North Macedonia
1
Romania
1
Slovenia
1
Ukraine
63131615
United Kingdom
1288420
United States
431771945
Unknown Country
8974319
Downloads
Finland
1
France
1
Germany
1
Ireland
1
Lithuania
1
Norway
1
Ukraine
32032002
United Kingdom
1
United States
358043879
Unknown Country
42333
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Syhyda_Saher_commercialization.pdf | 444.34 kB | Adobe PDF | 390118221 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.