Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70711
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Розроблення механізму комерціалізації інноваційної продукції
Other Titles Development of the mechanism of innovative products’ commercialization
Разработка механизма коммерциализации инновационной продукции
Authors Syhyda, Liubov Oleksiivna  
Saher, Liudmyla Yuriivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-0319-8070
http://orcid.org/0000-0002-5628-5477
Keywords комерціалізація
коммерциализация
commercialization
інноваційна продукція
инновационная продукция
innovative products
механізм
механизм
mechanism
етапи
этапы
stages
матриця
матрица
matrix
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70711
Publisher Сумський національний аграрний університет
License
Citation Сагер, Л.Ю. Розроблення механізму комерціалізації інноваційної продукції [Текст] / Л.Ю. Сагер, Л.О. Сигида // Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія Економіка і менеджмент. - 2018. - Вип. 6(76). - С. 63-70.
Abstract У статті здійснено аналіз підходів до сутності поняття «комерціалізація», встановлено ключові елементи визначень та їх питому вагу, що дозволило зрозуміти різницю у поглядах вітчизняних та зарубіжних авторів. Побудовано матрицю етапів процесу комерціалізації та запропоновано власний підхід до аналізованого процесу. Сформовано схему взаємозв’язків механізму комерціалізації інноваційної продукції.
В статье проведен анализ подходов к сущности понятия «коммерциализация», установлено ключевые элементы определений и их удельный вес, что позволило понять разницу во взглядах отечественных и зарубежных авторов. Построено матрицу этапов процесса коммерциализации и предложен собственный подход к данному процессу. Сформирована схема взаимосвязей механизма коммерциализации инновационной продукции.
The article analyzes the approaches to the essence of the “commercialization” concept. Key elements of the definitions and their specific weight were defined. It made possible to understand the difference in the views of domestic and foreign authors. The matrix of the stages of the commercialization process was constructed and authors’ own approach to this process was proposed. The scheme of interconnections of the mechanism of innovative products’ commercialization was formed.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Czechia Czechia
3183
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
288185
Greece Greece
1
Ireland Ireland
42334
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
North Macedonia North Macedonia
1
Romania Romania
1
Slovenia Slovenia
1
Ukraine Ukraine
63131615
United Kingdom United Kingdom
1288420
United States United States
431771945
Unknown Country Unknown Country
8974319

Downloads

Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Ukraine Ukraine
32032002
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
358043879
Unknown Country Unknown Country
42333

Files

File Size Format Downloads
Syhyda_Saher_commercialization.pdf 444.34 kB Adobe PDF 390118221

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.