Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70737
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Методичний підхід щодо оцінювання посередників при комерціалізації промислових товарів |
Other Titles |
Методический подход к оценке посредников при коммерциализации промышленных товаров Methodical approach on the evaluation of distributors at commercialization of industrial goods |
Authors |
Bilovodska, Olena Anatoliivna
Шимаріна, А.К. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-3707-0734 |
Keywords |
оцінювання оценка evaluation посередник посредник distributor комерціалізація коммерциализация commercialization промисловий товар промышленный товар industrial goods |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70737 |
Publisher | Сумський національний аграрний університет |
License | |
Citation | Біловодська, О.А. Методичний підхід щодо оцінювання посередників при комерціалізації промислових товарів [Текст] / О.А. Біловодська, А.К. Шимаріна // Вісник Сумського національного аграрного університету. – 2018. – № 6(76). – С. 59-62. |
Abstract |
У роботі на основі порівняльного аналізу експертних, аналітичних і комбінованих методів оцінки посередників запропоновано методичний підхід їх оцінювання на ринку промислових товарів. Зокрема, в якості критеріїв оцінки запропоновано застосовувати: відповідність фактичного обсягу реалізації плановому; залучення нових клієнтів; частка посередника в загальному обсязі реалізації промислового підприємства, в порівнянні з витратами на роботу з цим посередником; виконання договірних умов В работе на основе сравнительного анализа экспертных, аналитических и комбинированных методов оценки посредников предложен методический подход их оценки на рынке промышленных товаров. В частности, в качестве критериев оценки предложено применять: соответствие фактического объема реализации плановому; привлечение новых клиентов; доля посредника в общем объеме реализации промышленного предприятия, по сравнению с затратами на работу с этим посредником; выполнение договорных условий In the work on the basis of comparative analysis of expert, analytical and combined methods of distributor’s estimation, a methodical approach of their estimation in the market of industrial goods is offered. In particular, as the criteria for evaluation proposed to apply: the correspondence of the actual and planned volumes of selling; attracting new customers; the proportion of the intermediary in the total volume of sales of the industrial enterprise, in comparison with the expenses for work with this distributor; performance of contractual terms |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Argentina
1
Germany
945869
Greece
1
Indonesia
1
Ireland
42929
Lithuania
1
Ukraine
3174493
United Kingdom
1587614
United States
36299320
Unknown Country
3174492
Downloads
Bangladesh
1
Germany
19643
Lithuania
1
Morocco
1
Netherlands
1
Singapore
1
Ukraine
27373917
United Kingdom
1587612
United States
36299319
Unknown Country
28
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bilovodska_Methodical_approach.PDF | 473.78 kB | Adobe PDF | 65280524 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.