Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70809
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Mетодичні аспекти діагностики маркетингової політики розподілу підприємства |
Other Titles |
Methodical aspects of enterprise’s marketing distribution policy diagnostics |
Authors |
Syhyda, Liubov Oleksiivna
![]() Saher, Liudmyla Yuriivna ![]() Ivashova, Nadiia Vasylivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-0319-8070 http://orcid.org/0000-0002-5628-5477 |
Keywords |
розподіл распределение distribution маркетингова політика розподілу маркетинговая политика распределения marketing distribution policy діагностика диагностика diagnostics ефективність эффективность effectiveness ризики риски risks |
Type | Book chapter |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70809 |
Publisher | Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Сигида, Л.О. Методичні аспекти діагностики маркетингової політики розподілу підприємства [Текст] / Л.О. Сигида, Л.Ю. Сагер, Н.В. Івашова // Transformations in Contemporary Society: Economic Aspects: monograph. - Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2017. - P. 231-237. |
Abstract |
Визначено, що маркетингова політика розподілу поширюється на всі види діяльності підприємства і об'єднує галузі постачання, виробництва і розподілу. Також запропоновано етапи діагностики маркетингової політики розподілу на підприємстві. До них відносяться: 1) аналіз факторів внутрішнього і зовнішнього середовища; 2) аналіз внутрішньої системи маркетингової політики розподілу на підприємстві; 3) виявлення ризиків продажів, які впливають або можуть вплинути на маркетингову політику розподілу. Определено, что маркетинговая политика распределения распространяется на все виды деятельности предприятия и объединяет области снабжения, производства и распределения. Также предложено этапы диагностики маркетинговой политики распределения на предприятии. К ним относятся: 1) анализ факторов внутренней и внешней среды; 2) анализ внутренней системы маркетинговой политики распределения на предприятии; 3) выявление рисков продаж, которые влияют или могут повлиять на маркетинговую политику распределения. It is determined that marketing distribution policy permeates all activities of the enterprise and integrates its supply, production and distribution areas. Also, stages of enterprise’s marketing distribution policy diagnostics are proposed. They include 1) analysis of factors of internal and external environment; 2) analysis of the internal system of marketing distribution policy at the enterprise; 3) identifying sales risks that affect or may affect marketing distribution policy. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views

1

-39541428

7582

1

206933

1472775341

1

1005

1

1116874494

53240540

-39541425

-748928246

7584
Downloads

1453004625

1

1

1

1116874495

1

-39541424

1815102385

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Syhyda_Saher_Ivashova.pdf | 368.67 kB | Adobe PDF | 50472790 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.