Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70858
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Лояльність споживача: сутність та види програм |
Other Titles |
Customer loyalty: the essence and program types |
Authors |
Saher, Liudmyla Yuriivna
Колесник, А.А. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-5628-5477 |
Keywords |
лояльність лояльность loyalty стадії розвитку лояльності стадии развития лояльности loyalty development поведінка поведение behavior програма лояльності программа лояльности loyalty program |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70858 |
Publisher | Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій |
License | |
Citation | Сагер, Л.Ю. Лояльність споживача: сутність та види програм [Текст] / Л.Ю. Сагер, А.А. Колесник // Інфраструктура ринку, 2018. - № 20. - С. 176-186. |
Abstract |
У статті досліджено різні підходи до визначення поняття «лояльність», а також її стадії та моделі. Охарактеризовано типові ознаки лояльного споживача. Проаналізовано програми лояльності, їх сутність, основні цілі. Узагальнено та систематизовано види програм лояльності, виявлено їх переваги, недоліки та відмінності. Співставлено цілі маркетингу на різних етапах життєвого циклу та підібрано для кожного з них окремі програми лояльності. В статье исследованы различные подходы к определению понятия «лояльность», а также ее стадии и модели. Охарактеризованы типичные признаки лояльного потребителя. Проанализированы программы лояльности, их сущность, основные цели. Обобщены и систематизированы виды программ лояльности, выявлены их преимущества, недостатки и отличия. Сопоставлены цели маркетинга на разных этапах жизненного цикла и подобрано для каждого из них отдельные программы лояльности. The article studies different approaches to the definition of "loyalty", as well as its phases and models. Typical features of a loyal consumer are characterized. The loyalty program, its essence and the main goals are analyzed. The types of loyalty programs are summarized and systematized, its advantages, disadvantages and differences are revealed. The marketing goal on different lifecycle phases are compared and the individual programs of loyalty were selected for each one. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Austria
1
Belgium
1
Czechia
-1045648661
Germany
-1375150955
Greece
67591
Ireland
2116203
Lithuania
1
Netherlands
1
Poland
1094308345
Singapore
1
Ukraine
-1514821698
United Kingdom
1094308344
United States
-1045648659
Unknown Country
122665
Downloads
Austria
125946003
Czechia
66994077
Finland
360253
France
76925121
Germany
125946007
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Moldova
360241
Netherlands
-1036377424
Norway
2116197
Poland
66994079
Russia
1
Singapore
1
Spain
799242
Ukraine
-153610314
United Kingdom
508202857
United States
-1045648665
Unknown Country
360335
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Saher_Kolesnyk_loyalnist.pdf | 434.65 kB | Adobe PDF | -1260631986 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.