Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70858
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Лояльність споживача: сутність та види програм |
Other Titles |
Customer loyalty: the essence and program types |
Authors |
Saher, Liudmyla Yuriivna
![]() Колесник, А.А. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-5628-5477 |
Keywords |
лояльність лояльность loyalty стадії розвитку лояльності стадии развития лояльности loyalty development поведінка поведение behavior програма лояльності программа лояльности loyalty program |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70858 |
Publisher | Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Сагер, Л.Ю. Лояльність споживача: сутність та види програм [Текст] / Л.Ю. Сагер, А.А. Колесник // Інфраструктура ринку, 2018. - № 20. - С. 176-186. |
Abstract |
У статті досліджено різні підходи до визначення поняття «лояльність», а також її стадії та моделі. Охарактеризовано типові ознаки лояльного споживача. Проаналізовано програми лояльності, їх сутність, основні цілі. Узагальнено та систематизовано види програм лояльності, виявлено їх переваги, недоліки та відмінності. Співставлено цілі маркетингу на різних етапах життєвого циклу та підібрано для кожного з них окремі програми лояльності. В статье исследованы различные подходы к определению понятия «лояльность», а также ее стадии и модели. Охарактеризованы типичные признаки лояльного потребителя. Проанализированы программы лояльности, их сущность, основные цели. Обобщены и систематизированы виды программ лояльности, выявлены их преимущества, недостатки и отличия. Сопоставлены цели маркетинга на разных этапах жизненного цикла и подобрано для каждого из них отдельные программы лояльности. The article studies different approaches to the definition of "loyalty", as well as its phases and models. Typical features of a loyal consumer are characterized. The loyalty program, its essence and the main goals are analyzed. The types of loyalty programs are summarized and systematized, its advantages, disadvantages and differences are revealed. The marketing goal on different lifecycle phases are compared and the individual programs of loyalty were selected for each one. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views

1

1

-1045648661

-1375150955

67591

2116203

1

1

1094308345

1

-1514821698

1094308344

-1045648659

122665
Downloads

125946003

66994077

360253

76925121

125946007

1

1

1

360241

-1036377424

2116197

66994079

1

1

799242

-153610314

508202857

-1045648665

360335
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Saher_Kolesnyk_loyalnist.pdf | 434.65 kB | Adobe PDF | -1260631986 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.