Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70883
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Offline and online approaches to quality perception of Slovak university hospitals |
Other Titles |
Офлайн та онлайн підходи до оцінки сприйняття споживачами якості послуг словацьких університетських клінік |
Authors |
Stefko, R.
Pollak, F. Gavurova, B. |
ORCID | |
Keywords |
quality healthcare hospital customer competition marketing Slovak якість охорона здоров'я лікарня клієнт конкуренція маркетинг |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70883 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Stefko, R., Pollak, F., & Gavurova, B. (2018). Offline and Online Approaches to Quality Perception of Slovak University Hospitals. Marketing and Management of Innovations, 4, 107-115. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.4-10 |
Abstract |
The aim of this paper is to present selected offline and online approaches to the issue of customers
quality perception, more specifically the methods of its measurements across the markets, both offline and online in
the field of health care providers operating in the Central European market. With the utilization of methodology of
simplified online reputation analysis aimed specific environment of healthcare providers, represented by the whole file
of relevant subjects, all the Slovak university hospitals, significant relationships between factors were examined in
order to identify and describe facts affecting online reputation of those entities in the hyper-competitive market
environment of the Internet. We consider it necessary to examine the correlation between the determinants of
perceived quality. Partial scores of entities from individual rankings were statistically tested in order to determine
whether on the chosen significance level there is a statistically significant correlation between scores of entities
achieved with various determinants and score achieved through a simplified version of advanced sentiment analysis.
Last but not least variables such as the score achieved through the simplified version of advanced sentiment analysis
and the absolute number of pages indexed by Google containing a generally used the name of an entity as the
keyword were statistically tested. The findings identified by the analysis of the online environment were compared to
up to date traditional ratings from the traditional offline world. In conclusion of the presented paper, the results of
analysis providing a comprehensive view of the issue of selected approaches to quality perception in the widest and
most actual possible range of perspectives. The presented methodology also represents a comprehensive tool for
analyzing a quality perception for a wide range of subjects trying to maximize their market advantages, often by using
enormous marketing effort, against their competitors. Метою даної статті є аналіз офлайнових і онлайнових підходів до оцінки сприйняття споживачами якості наданих послуг у сфері медичних послуг на центральноєвропейському ринку. У статті автори використовували методологію спрощеного онлайн аналізу репутації, спрямованої на конкретних постачальників послуг у сфері охорони здоров'я. Об’єктом дослідження були споживачі послуг університетських клінік Словаччини. Так, результати дослідження підтвердили гіпотезу наявності статистично значимого взаємозв'язку між аналізованими факторами, що впливають на репутацію на висококонкурентному онлайн ринку. У рамках дослідження автори перевіряли гіпотезу щодо наявності кореляції між детермінантами, що формують відношення клієнтів до якості наданих послуг. Емпіричні результати аналізу інтенсивності подій підтвердили статистичну значимість взаємозв’язку між досліджуваними детермінантами та індивідуальним рейтингом постачальника послуг у сфері охорони здоров'я. У якості змінних параметрів аналізувались оцінка, отримана у ході спрощеного аналізу інтенсивності подій, та абсолютна кількість сторінок, проіндексованих Google, що містять загальновживане ім'я об'єкту як ключове слово. Результати дослідження були порівняні з наявними рейтингами в Інтернет-просторі. У статті автори наголошують, що отримані результати дають підстави сформувати комплексний підхід до оцінки сприйняття якості споживачами послуг у сфері охорони здоров’я. Запропонована методологія є комплексним інструментом аналізу сприйняття споживачами якості медичних послуг, що враховує ринкові переваги постачальника послуг, що в свою чергу є альтернативою традиційних дороговартісних маркетингових досліджень. Окрім цього дана методологія може бути застосована та апробована для інших галузей з метою виявлення та максимізації конкурентних переваг на глобальному онлайн ринку. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Austria
1
France
1
Germany
387710
Greece
2031
Ireland
25616
Italy
1
Lithuania
1
Puerto Rico
1
Singapore
1
Ukraine
67824381
United Kingdom
1611637
United States
130203110
Unknown Country
205502181
Vietnam
2033
Downloads
Belgium
1
Canada
1
France
1
Germany
1218
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
16143005
United Arab Emirates
1
United Kingdom
1
United States
130203108
Unknown Country
7
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
A47-04-2018_Stefko.pdf | 219.9 kB | Adobe PDF | 146347346 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.