Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70922
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Image of women's volleyball in Lithuania perceiving its customer behavior |
Other Titles |
Вплив споживчої поведінки на імідж жіночого волейболу в Литві |
Authors |
Jeseviciute-Ufartiene, L.
Skackauskiene, I. |
ORCID | |
Keywords |
customer behaviour fans image of volleyball management of women's sport поведінка споживачів шанувальники імідж волейболу управління жіночим спортом |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70922 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Jeseviciute-Ufartiene, L., & Skackauskiene, I. (2018). Image of Women’s Volleyball in Lithuania Perceiving its Customer Behavior. Marketing and Management of Innovations, 4, 179-190. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.4-16 |
Abstract |
Customer orientation is essential for long-term success competing between sports organizations in this
dynamic business world. Perception of customer behaviour might be essential providing a competitive advantage of
sport’s organization. Customer orientation in strategy might increase customers' loyalty which is important for
companies striving for survival and strengthening their competitiveness in the market. Customers’ of sport’s
organization might behave differently according to the type of sport and even gender of sport’s team. In this case,
customers’ (fans’) behaviour of women’s volleyball is analysed as an important factor in exploring its image. The aim
of this article is to perceive the influence of the customers’ behaviour in Lithuanian women's volleyball to its image.
There was done sampling using a questionnaire with women's volleyball customers. So, we can suggest, that
customer loyalty is related to the image of the sport's organization or team. The results of the research showed that
women's volleyball is not a very popular sports game among Lithuanian people. Besides, according to the findings,
the main customers of Lithuanian women's volleyball are retired professional players of volleyball and their family
members. Thus, Lithuanian women's volleyball image has to be improved and firstly paying attention to customers'
behaviour. Strong and statistically important Pearson correlation of the image of women’s volleyball and public
relations (as advertising and sharing information) shows that greater the image of women’s volleyball needs greater
attention and investment to public relations. Scientifically research results have a value of specific research of
women’s volleyball image in Lithuania. Furthermore, these research results could be applied to the practice of sports
management while creating a strategy for the image of women’s volleyball. Орієнтація на клієнта є основною для довгострокового успіху спортивних організацій, що конкурують між собою в умовах турбулентного бізнес-середовища. За таких умов врахування поведінки споживачів є необхідним для забезпечення конкурентної переваги спортивної організації. Стратегія орієнтації на клієнта може сприяти підвищенню лояльності споживачів, що є важливим для компаній, які прагнуть до виживання та зміцнення конкурентоспроможності на ринку. Клієнти спортивної організації можуть поводити себе по-різному, залежно від виду спорту та навіть статі спортивної команди. У статті аналізується поведінка споживачів (вболівальників) жіночого волейболу як важливий чинник у вивченні його іміджу. Мета статті полягає у визначенні впливу поведінки споживачів жіночого волейболу Литви на його імідж. Авторами було проведено вибіркове дослідження за допомогою опитування клієнтів жіночого волейболу. Результати дослідження свідчать, що основними споживачами литовського жіночого волейболу є в минулому професійні гравці з волейболу та їх члени родини. Було встановлено, що імідж спортивної організації чи команди впливає на лояльність споживачів. Результати опитування також свідчать про незначну популярність жіночого волейболу серед населення Литви. У зв’язку з цим, імідж жіночого волейболу в Литві має покращуватись, в першу чергу, шляхом вивчення поведінки споживачів. Досить велике значення коефіцієнту кореляції Пірсона між іміджем жіночого волейболу і зв’язками з громадськістю (наприклад, реклама й обмін інформацією) підтверджує необхідність більш уважного ставлення до іміджу жіночого волейболу та інвестування у зв’язки з громадськістю. Результати статті є важливими для дослідження іміджу жіночого волейболу в Литві. Крім цього, отримані результати можуть бути застосовані в практиці спортивного менеджменту при формування стратегії покращення іміджу жіночого волейболу. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
Brazil
1
Canada
382484
Czechia
1
France
17020
Greece
2166
Iran
1
Ireland
56323
Lithuania
2069631
Malaysia
1
Netherlands
1
Philippines
1
Sweden
1
Taiwan
191242
Ukraine
6860607
United Kingdom
2069628
United States
131652815
Unknown Country
6860606
Vietnam
2168
Downloads
Australia
1
Canada
1
China
57605282
Czechia
1
France
1
Hong Kong SAR China
131652815
India
1
Iran
2069625
Ireland
1
Japan
1
Lithuania
1
Malaysia
1233
Peru
1
Philippines
1
Romania
1
Spain
1
Switzerland
1
Ukraine
20581514
United Kingdom
17020
United States
131652816
Unknown Country
24
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
А125-04-2018_Jeseviciute.pdf | 222.92 kB | Adobe PDF | 343580343 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.