Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70924
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Teaching law, ethics, and social responsibility in a school of business: a value-driven approach to leadership and sustainability |
Other Titles |
Інновації у викладанні права, етики та соціальної відповідальності в бізнес-школі: ціннісно-орієнтований підхід до лідерства та сталого розвитку |
Authors |
Cavico, F.J.
Mujtaba, B.G. |
ORCID | |
Keywords |
ethics morality teaching ethics and morality utilitarianism Kantian ethics relativism egoism social responsibility sustainability етика мораль викладання утилітаризм Кантівська етика релятивізм егоїзм соціальна відповідальність стійкість |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70924 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Cavico, F. J., & Mujtaba, B. G. (2018). Teaching Law, Ethics, and Social Responsibility in a School of Business: A Value-Driven Approach to Leadership and Sustainability. Marketing and Management of Innovations, 4, 263-281 http://doi.org/10.21272/mmi.2018.4-23 |
Abstract |
Human beings are not perfect decision-makers and therefore need formal and informal development
opportunities. History has shown that very intelligent professionals in the technical, as well as philosophical fields,
have made huge mistakes that have been very costly, i. e. the Chernobyl disaster. Doctors have operated on the
wrong leg of patients and consequently, the patients have lost their good leg. Engineers have designed buildings and
bridges that have collapsed because of their mistakes or oversights. In the past, philosophers and scientists have
stated abstracts theories, which have been proven wrong. For example, whoever said that the earth is flat probably
did not go very high; yet this was an accepted statement, which proved to be wrong. Therefore, it is very possible that
as human beings even the most intelligent of us could make mistakes. For some, this may need to be a paradigm
shift while for others this is already an accepted belief. Consequently, as human beings, we need training and
education for making more effective and ethical decisions. The study of doing what is right can be approached from
a philosophical perspective in ethics courses. This paper provides practical suggestions for creating and teaching a
stand-alone ethics course along with the values of legality, morality, social responsibility, and sustainability for future
professionals, managers, and leaders in business and society. The paper explains ethical egoism, relativism,
utilitarianism, and Kantian ethics. This research methodology is rooted in "best practices" as well as fifty years of
personal teaching experiences of the authors. As such, all the content and suggestions have been applied, practised,
and perfected over several decades. As such, the suggestions and recommendations are best practices that can be
integrated into existing curriculums by faculty members who are asked to teach ethics and other philosophical classes.
Faculty who are teaching ethics courses can benefit from the suggestions provided by the authors, particularly by
reflecting on the twenty-three specific "teaching tips" included throughout the article. Суспільство не завжди приймає раціональні рішення, у зв’язку з цим необхідним є створення формальних та неформальних можливостей саморозвитку особистості. Історія свідчить, що висококваліфіковані спеціалісти як в технічних, так і в соціальних галузях приймають нераціональні рішення, що спричинили появу низки негативних наслідків, наприклад, Чорнобильська аварія; лікарська помилка під час операції може призвести до втрати життя пацієнта; інженери проектують та будують мости і споруди, що руйнуються внаслідок прийнятих помилкових інженерних рішень у ході реалізації будівельних проектів. В минулому філософи та вчені перевіряли та доводили різні теоретичні гіпотези, які виявилися помилковими (наприклад, теза, що земля плоска, яка з часом спростувалась). У статті автори приходять до висновку, що найдосвідченіші професіонали здатні помилятись та приймати помилкові рішення. Автори стверджують, що існування даного факту для певної категорії населення є очевидним та зрозумілим, тоді як для інших необхідний певний час для прийняття даного факту та зміни їх парадигми. У зв’язку з цим, громадськість потребує відповідного навчання та самовдосконалення з метою розвитку навиків прийняття більш раціональних та етичних рішень. При цьому необхідним є розгляд проблем правильного вибору (з філософської точки зору) при вивченні дисциплін з етики. У даній статті автори пропонують практичні рекомендації щодо розробки та самостійного вивчення курсу з етики, що охоплює ключові питання моралі, цінностей, соціальної відповідальності та сталого розвитку для майбутніх спеціалістів, керівників та лідерів. У статті пояснюється етичний егоїзм, релятивізм, утилітаризм та кантівська етика. Методологія даного дослідження заснована на "найкращих практиках", а також власному п'ятдесятирічному досвіді авторів статті. Таким чином, весь зміст та пропозиції, що запропоновані у статті, були апробовані авторами у реальних умовах викладання, що створює базис для їх удосконалення протягом декількох десятиліть. Так, наведені пропозиції та рекомендації можуть бути інтегровані в існуючі навчальні програми факультетами, що викладають курси з етики та інші філософські дисципліни. Автори пропонують впроваджувати запропоновані двадцять три «поради з викладання». |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
33059
Canada
-818177808
China
1879104339
Colombia
1858366286
Denmark
5942
Finland
1
Germany
869263719
Ghana
1
Greece
3772849
Hong Kong SAR China
1
India
62763
Indonesia
1858366269
Iran
920294589
Ireland
210398184
Israel
1
Italy
1
Japan
1738394742
Kenya
200340
Lithuania
1
Malaysia
160665
Mongolia
1
Netherlands
1858366276
Nigeria
99952
Norway
1
Pakistan
1398030960
Peru
1
Philippines
2141384889
Singapore
1
South Africa
76513
Sweden
920294594
Ukraine
139804
United Kingdom
1135933141
United States
1135933144
Unknown Country
-69069124
Vietnam
114145
Downloads
Australia
196461
Canada
186742600
China
-818177813
Colombia
1
Egypt
1
Germany
-185253037
Ghana
1
India
517758135
Indonesia
1
Iran
1
Israel
1
Kenya
517758133
Lithuania
1
Malaysia
1
Netherlands
1
New Zealand
1
Pakistan
1
Portugal
1
Singapore
1
South Africa
2069036831
Sri Lanka
1
Sweden
1
Ukraine
48213
United Kingdom
1135933142
United States
-818177811
Unknown Country
163536597
Vietnam
179820
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Cavico_mmi_4_2018.pdf | 292.96 kB | Adobe PDF | -1525386010 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.