Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70925
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title An empirical perspective on consumer’s attitude towards online shopping
Other Titles Емпіричний вимір відношення споживачів до онлайн-шоппінгу
Authors Choudhary, S.
Dhillon, S.
ORCID
Keywords online
shopping
internet
development
commerce
онлайн
шоппінг
Інтернет
розвиток
комерція
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70925
Publisher Sumy State University
License
Citation Choudhary, S., & Dhillon, S. (2018). An Empirical Perspective On Consumer’s Attitude Towards Online Shopping. Marketing and Management of Innovations, 4, 212-220. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.4-19
Abstract The Indian shopping experience is undergoing a drastic shift from brick and mortar to click and order. The anytime anywhere medium Internet is playing a distinctive role in opening up novel opportunities in how business is being done. The world's largest retailer Wal-Mart's buying 77% equity stake in India's e-tail major Flipkart for the US $16 bln is an indicator of the transformation e-commerce industry is undergoing in India. Technology has bought transformations and also some scepticism related to risk and uncertainty on certain aspects of online transactions. Organised retailing accounts for 8% of an approximately 600 billion USD dollar market. There is a tremendous scope of growth if we compare the Indian economy to the other South East Asian markets. The macro-environment too suggests that India is poised for uninterrupted growth in the coming years. The rural foray of retailers can also prove to be the strategic initiative giving good results. Amazon says that 70% of its business is coming from small towns which aptly points to the fact that if challenges of rural distribution and communication are met revenues can significantly be driven up. The current study makes an attempt to explore the variation in factors affecting online shopping among rural and urban customers and also identify the significant factors affecting online shopping. The study also tries to assess the perceived concerns in online shopping. To know the most popular online site for business in India and the kind of products purchased online shall be the interest of this paper. The association of demographic variables and online shopping shall also be touched upon in this paper. The data shall be collected with the help of a questionnaire administered via random sampling on the rural and urban customer.
Індійський споживчий ринок наразі трансформується від традиційного до ринку кліків та онлайн замовлень. Так, Інтернет відіграє вирішальну роль у використанні нових можливостей у процесі ведення бізнесу. Найбільша у світі роздрібна торговельна компанія Wal-Mart придбала 77% акцій Індійської онлайн платформи Flipkart за 16 мільярдів доларів США, що тим самим підтверджує факт стрімкого зростання електронної комерції в Індії. Поряд із цим автори відмічають наявність певних ризиків, що притаманні онлайн-шоппінгу та онлайн-транзакціям. Результати дослідження свідчать, що організована роздрібна торгівля складає вісім відсотків загального ринку Індії, що забезпечує отримання приблизно 600 мільярдів доларів США прибутку. У рамках даного дослідження автори досліджують систему факторів, що впливають на поведінку споживачів (сільських та міських клієнтів) під час здійснення онлайн-покупок та розвиток інтернет-магазинів. У статті автори аналізують та систематизують основні проблеми сприйняття онлайн-шоппінгу потенційними споживачами. У ході дослідження автори визначають найпопулярніші індійські онлайн-платформи для ведення інтернет-бізнесу. Автори проаналізували взаємозалежність між демографічними показниками та розвитком онлайн-шоппінгу. Дані для аналізу були зібрані шляхом анкетування випадкової вибірки сільського та міського населення. Автори відмічають різке зростання індійської економіки, порівнюючи з економіками країн Південно-Східної Азії. При цьому, динаміка макроекономічних показників індійської економіки підтверджує прогноз її подальшого економічного зростання. Окрім цього, автори підкреслюють перспективу розвитку роздрібної торгівлі серед сільського населення як стратегічного напрямку Так, експерти Amazon зазначають, що 70% їх покупок припадає на невеликі міста. Дані результати підтверджують актуальність розвитку онлайн-торгівлі у сільській місцевості шляхом налагодження ефективної комунікації зі споживачами.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
China China
-649371787
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Egypt Egypt
1
Finland Finland
1
Germany Germany
215520
Greece Greece
20784
India India
1195498420
Iran Iran
1375069889
Ireland Ireland
656633385
Japan Japan
1376733315
Lithuania Lithuania
244519754
Malaysia Malaysia
563996051
Nepal Nepal
1375069888
Netherlands Netherlands
2817
Pakistan Pakistan
563996056
Philippines Philippines
1375069902
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
58042971
South Korea South Korea
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
1999166350
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
218873
United States United States
1457147462
Unknown Country Unknown Country
-1460176764
Vietnam Vietnam
563996053

Downloads

Canada Canada
1
China China
-649371786
Germany Germany
1
India India
1375069900
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
9404606
Lithuania Lithuania
244519755
Malaysia Malaysia
1
Peru Peru
1
Philippines Philippines
112855267
Romania Romania
1715975791
South Korea South Korea
1
Ukraine Ukraine
58090
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-649371785
Unknown Country Unknown Country
-731300588
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
A107-04-2018_Shruti.pdf 227.52 kB Adobe PDF 1427839259

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.