Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70925
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | An empirical perspective on consumer’s attitude towards online shopping |
Other Titles |
Емпіричний вимір відношення споживачів до онлайн-шоппінгу |
Authors |
Choudhary, S.
Dhillon, S. |
ORCID | |
Keywords |
online shopping internet development commerce онлайн шоппінг Інтернет розвиток комерція |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70925 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Choudhary, S., & Dhillon, S. (2018). An Empirical Perspective On Consumer’s Attitude Towards Online Shopping. Marketing and Management of Innovations, 4, 212-220. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.4-19 |
Abstract |
The Indian shopping experience is undergoing a drastic shift from brick and mortar to click and order.
The anytime anywhere medium Internet is playing a distinctive role in opening up novel opportunities in how business
is being done. The world's largest retailer Wal-Mart's buying 77% equity stake in India's e-tail major Flipkart for the
US $16 bln is an indicator of the transformation e-commerce industry is undergoing in India. Technology has bought
transformations and also some scepticism related to risk and uncertainty on certain aspects of online transactions.
Organised retailing accounts for 8% of an approximately 600 billion USD dollar market. There is a tremendous scope
of growth if we compare the Indian economy to the other South East Asian markets. The macro-environment too
suggests that India is poised for uninterrupted growth in the coming years. The rural foray of retailers can also prove
to be the strategic initiative giving good results. Amazon says that 70% of its business is coming from small towns
which aptly points to the fact that if challenges of rural distribution and communication are met revenues can
significantly be driven up. The current study makes an attempt to explore the variation in factors affecting online
shopping among rural and urban customers and also identify the significant factors affecting online shopping. The
study also tries to assess the perceived concerns in online shopping. To know the most popular online site for business
in India and the kind of products purchased online shall be the interest of this paper. The association of demographic
variables and online shopping shall also be touched upon in this paper. The data shall be collected with the help of a
questionnaire administered via random sampling on the rural and urban customer. Індійський споживчий ринок наразі трансформується від традиційного до ринку кліків та онлайн замовлень. Так, Інтернет відіграє вирішальну роль у використанні нових можливостей у процесі ведення бізнесу. Найбільша у світі роздрібна торговельна компанія Wal-Mart придбала 77% акцій Індійської онлайн платформи Flipkart за 16 мільярдів доларів США, що тим самим підтверджує факт стрімкого зростання електронної комерції в Індії. Поряд із цим автори відмічають наявність певних ризиків, що притаманні онлайн-шоппінгу та онлайн-транзакціям. Результати дослідження свідчать, що організована роздрібна торгівля складає вісім відсотків загального ринку Індії, що забезпечує отримання приблизно 600 мільярдів доларів США прибутку. У рамках даного дослідження автори досліджують систему факторів, що впливають на поведінку споживачів (сільських та міських клієнтів) під час здійснення онлайн-покупок та розвиток інтернет-магазинів. У статті автори аналізують та систематизують основні проблеми сприйняття онлайн-шоппінгу потенційними споживачами. У ході дослідження автори визначають найпопулярніші індійські онлайн-платформи для ведення інтернет-бізнесу. Автори проаналізували взаємозалежність між демографічними показниками та розвитком онлайн-шоппінгу. Дані для аналізу були зібрані шляхом анкетування випадкової вибірки сільського та міського населення. Автори відмічають різке зростання індійської економіки, порівнюючи з економіками країн Південно-Східної Азії. При цьому, динаміка макроекономічних показників індійської економіки підтверджує прогноз її подальшого економічного зростання. Окрім цього, автори підкреслюють перспективу розвитку роздрібної торгівлі серед сільського населення як стратегічного напрямку Так, експерти Amazon зазначають, що 70% їх покупок припадає на невеликі міста. Дані результати підтверджують актуальність розвитку онлайн-торгівлі у сільській місцевості шляхом налагодження ефективної комунікації зі споживачами. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
China
-649371787
Côte d’Ivoire
1
Egypt
1
Finland
1
Germany
215520
Greece
20784
India
1195498420
Iran
1375069889
Ireland
656633385
Japan
1376733315
Lithuania
244519754
Malaysia
563996051
Nepal
1375069888
Netherlands
2817
Pakistan
563996056
Philippines
1375069902
Romania
1
Singapore
1
South Africa
58042971
South Korea
1
Sweden
1
Ukraine
1999166350
United Arab Emirates
1
United Kingdom
218873
United States
1457147462
Unknown Country
-1460176764
Vietnam
563996053
Downloads
Canada
1
China
-649371786
Germany
1
India
1375069900
Indonesia
1
Ireland
9404606
Lithuania
244519755
Malaysia
1
Peru
1
Philippines
112855267
Romania
1715975791
South Korea
1
Ukraine
58090
United Arab Emirates
1
United Kingdom
1
United States
-649371785
Unknown Country
-731300588
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
A107-04-2018_Shruti.pdf | 227.52 kB | Adobe PDF | 1427839259 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.