Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70926
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Green marketing mix effect on consumers buying decisions in Bangladesh
Other Titles Вплив зеленого маркетингу на поведінку споживачів в Бангладеші Термін "зелений" – широко використовуваний та набуває конкретного змісту
Authors Hossain, A.
Khan, Md Y.H
ORCID
Keywords Bangladesh
buying decisions
consumers
green marketing
green marketing mix
Бангладеш
рішення
споживач
зелений маркетинг
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70926
Publisher Sumy State University
License
Citation Hossain, A., & Khan, M. Y. H. (2018). Green Marketing Mix Effect on Consumers Buying Decisions in Bangladesh. Marketing and Management of Innovations, 4, 298- 306. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.4-25
Abstract Green is a widely-used term that can mean a wide variety of things to different people. Green marketing is a modern philosophy that can be applied to end user goods, manufacturing goods and even services. Green marketing is the marketing of products that are acknowledged to be ecologically safe. Green marketing integrates a wide range of activities, comprising product modification, production method changes, packaging change, price change as well as modifying the promotional theme. This paper aims to explore the green marketing mix effect on consumers' buying decisions in Bangladesh. This investigation adopts the quantitative analysis of green marketing mix that may influence consumers' buying decisions. By using Convenient and Judgmental Sampling Technique, the data has been collected from 200 respondents. Data are analysed using frequency, mean, standard deviation and regression analysis. From the results of regression analysis, this research is revealed that green product and green promotional activities as the important elements, which influence consumers buying decisions. This paper has implications for marketers as well as green consumers and makes a good case for introduce of an era of greening in Bangladesh. This study shows that consumers' buying decisions really seem influenced by marketing mixes like the green product and green promotional activities. So, marketers should maintain promotional campaigns for increasing the knowledge regarding greening. Marketers also have to develop more displays, samples, commercialization and distribution in order to green information available. This paper can assist greening development along with determining the consumers buying decisions. This exploration provides realistic direction and pertinent suggestions to the greening firms. Greening firms will be profited identifying green marketing mix elements of consumers buying decisions. Those categories of the greening practising firms will offer to Bangladeshi consumers for buying decisions. As a result, consumption patterns will be inevitably enhanced and created demand for forthcoming consumers in Bangladesh.
Термін «зелений» – широко використовуваний та набуває конкретного змісту в залежності від специфіки досліджуваної ситуації. Так, у статті автори визначають, що зелений маркетинг – це сучасна філософія, яка може бути перенесена на товари кінцевого споживання, виробництво товарів та послуг. У роботі розглядається зелений маркетинг як маркетинг продуктів, які сертифіковані як екологічно безпечні. Зелений маркетинг об'єднує низку заходів та програм, включаючи: адаптацію продукції, зміну способу виробництва, зміну упаковки, зміну цін, а також зміну рекламної ідеї. У рамках даного дослідження, автори оцінюють вплив зеленого маркетингу на процес прийняття рішень споживачами у Бангладеші, використовуючи методи кількісного аналізу. Детерміновану вибірку даних було сформовано на основі результатів опитування 200 респондентів. З метою оцінки отриманих даних було розраховано частоту, середнє квадратичне відхилення та проведено регресійний аналіз. Емпіричні результати регресійного аналізу підтвердили гіпотезу, що зелена продукція та зелена рекламна діяльність є важливими факторами впливу на процес прийняття рішення споживачами. Автори наголошують, що отримані результати підтверджують необхідність переходу до концепції зеленого зростання Бангладешу. Отримані результати підтверджують, що зелена продукція та зелена рекламна діяльність позитивно впливають на поведінку споживачів. Таким чином, маркетологи повинні підтримувати рекламні кампанії з урахуванням основних принципів зеленого маркетингу. При цьому, автори наголошують на необхідності проведення рекламних акцій з урахуванням принципів зеленого маркетингу з метою поширення ідеології зеленого зростання серед суспільства. У роботі авторами запропоновано механізм озеленення як маркетингової діяльності, так і компанії в цілому. Так, компанії зможуть пропонувати споживачам зелену продукцію, що тим самим призведе до зростання популярності зеленої продукції серед споживачів Бангладешу.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Albania Albania
1680892787
Anguilla Anguilla
1
Australia Australia
198381258
Austria Austria
169890
Bangladesh Bangladesh
-599562779
Barbados Barbados
1
Belgium Belgium
-1722067543
Botswana Botswana
197321508
Brazil Brazil
-1177907836
Cambodia Cambodia
1
Canada Canada
-1270571056
China China
1846782737
Colombia Colombia
143218
Czechia Czechia
212839
Denmark Denmark
-599562822
Ecuador Ecuador
1
Egypt Egypt
-1177907889
Ethiopia Ethiopia
-1177907870
Finland Finland
1
France France
133313
Germany Germany
605612289
Ghana Ghana
1560490182
Greece Greece
92619
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1560490173
Hungary Hungary
154849
India India
-599562758
Indonesia Indonesia
692835430
Iran Iran
-1177907880
Iraq Iraq
103341
Ireland Ireland
-599562798
Israel Israel
197321435
Italy Italy
-599562821
Japan Japan
197321440
Jordan Jordan
179443
Kenya Kenya
-1177907834
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
-599562809
Macao SAR China Macao SAR China
1
Malaysia Malaysia
605612309
Mauritius Mauritius
197321447
Mexico Mexico
1560490150
Morocco Morocco
197321419
Myanmar (Burma) Myanmar (Burma)
605612254
Namibia Namibia
1
Nepal Nepal
605612330
Netherlands Netherlands
-1177907838
New Zealand New Zealand
197321482
Nigeria Nigeria
126231
Oman Oman
1
Pakistan Pakistan
59765948
Peru Peru
64344542
Philippines Philippines
-599562800
Portugal Portugal
605612351
Romania Romania
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
154530
Singapore Singapore
709816470
Slovakia Slovakia
1560490193
Slovenia Slovenia
692835422
South Africa South Africa
-599562795
South Korea South Korea
43381
Spain Spain
1
Sri Lanka Sri Lanka
-599562786
Sweden Sweden
1261839555
Switzerland Switzerland
-126527265
Syria Syria
60804
Taiwan Taiwan
-1568380813
Thailand Thailand
-1568380809
Tunisia Tunisia
68281
Turkey Turkey
-1568380811
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
220048211
United Kingdom United Kingdom
-2092356802
United States United States
-1722067541
Unknown Country Unknown Country
-1177907837
Venezuela Venezuela
1
Vietnam Vietnam
692835431
Zimbabwe Zimbabwe
1846782735

Downloads

Albania Albania
1
Algeria Algeria
1680768634
Armenia Armenia
1
Australia Australia
1
Austria Austria
963391545
Bahrain Bahrain
1
Bangladesh Bangladesh
-599562789
Belgium Belgium
1
Brazil Brazil
59765917
Brunei Brunei
2147441188
Cambodia Cambodia
1
Canada Canada
206557
China China
-1568380838
Colombia Colombia
1618105782
Cyprus Cyprus
1
Czechia Czechia
1
Egypt Egypt
605612300
Ethiopia Ethiopia
191581
Finland Finland
159063
France France
1
Germany Germany
205252429
Ghana Ghana
-599562784
Greece Greece
335311652
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1741931030
Hungary Hungary
35269
India India
-126527275
Indonesia Indonesia
-126527272
Iran Iran
-126527269
Iraq Iraq
39308
Ireland Ireland
1
Israel Israel
1560490200
Italy Italy
-599562820
Japan Japan
605612305
Jordan Jordan
-1177907876
Kenya Kenya
564437362
Latvia Latvia
1
Lesotho Lesotho
1
Lithuania Lithuania
197321454
Macao SAR China Macao SAR China
1
Malaysia Malaysia
-1568380834
Maldives Maldives
1
Malta Malta
1
Mexico Mexico
1560490149
Morocco Morocco
-126527268
Myanmar (Burma) Myanmar (Burma)
59765942
Nepal Nepal
1560490210
Netherlands Netherlands
314670443
New Zealand New Zealand
131173
Nigeria Nigeria
88297
Pakistan Pakistan
-599562768
Peru Peru
59765949
Philippines Philippines
-599562774
Portugal Portugal
605612363
Romania Romania
2001684330
Saudi Arabia Saudi Arabia
314670468
Serbia Serbia
1
Singapore Singapore
-1568380848
Slovakia Slovakia
1
Slovenia Slovenia
1
South Africa South Africa
-599562796
South Korea South Korea
1680892768
Spain Spain
220048183
Sri Lanka Sri Lanka
-1722067542
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
1
Syria Syria
1
Taiwan Taiwan
-1568380842
Thailand Thailand
59765923
Tunisia Tunisia
64344536
Turkey Turkey
220048178
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
198381250
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
-1177907871
United States United States
-506125534
Unknown Country Unknown Country
-562431255
Venezuela Venezuela
1
Vietnam Vietnam
692835425
Zimbabwe Zimbabwe
214348

Files

File Size Format Downloads
A159-04-2018_Khan.pdf 199.69 kB Adobe PDF 2081556984

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.