Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70926
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Green marketing mix effect on consumers buying decisions in Bangladesh |
Other Titles |
Вплив зеленого маркетингу на поведінку споживачів в Бангладеші Термін "зелений" – широко використовуваний та набуває конкретного змісту |
Authors |
Hossain, A.
Khan, Md Y.H |
ORCID | |
Keywords |
Bangladesh buying decisions consumers green marketing green marketing mix Бангладеш рішення споживач зелений маркетинг |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70926 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Hossain, A., & Khan, M. Y. H. (2018). Green Marketing Mix Effect on Consumers Buying Decisions in Bangladesh. Marketing and Management of Innovations, 4, 298- 306. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.4-25 |
Abstract |
Green is a widely-used term that can mean a wide variety of things to different people. Green marketing
is a modern philosophy that can be applied to end user goods, manufacturing goods and even services. Green
marketing is the marketing of products that are acknowledged to be ecologically safe. Green marketing integrates a
wide range of activities, comprising product modification, production method changes, packaging change, price
change as well as modifying the promotional theme. This paper aims to explore the green marketing mix effect on
consumers' buying decisions in Bangladesh. This investigation adopts the quantitative analysis of green marketing
mix that may influence consumers' buying decisions. By using Convenient and Judgmental Sampling Technique, the
data has been collected from 200 respondents. Data are analysed using frequency, mean, standard deviation and
regression analysis. From the results of regression analysis, this research is revealed that green product and green
promotional activities as the important elements, which influence consumers buying decisions. This paper has
implications for marketers as well as green consumers and makes a good case for introduce of an era of greening in
Bangladesh. This study shows that consumers' buying decisions really seem influenced by marketing mixes like the
green product and green promotional activities. So, marketers should maintain promotional campaigns for increasing
the knowledge regarding greening. Marketers also have to develop more displays, samples, commercialization and
distribution in order to green information available. This paper can assist greening development along with determining
the consumers buying decisions. This exploration provides realistic direction and pertinent suggestions to the greening
firms. Greening firms will be profited identifying green marketing mix elements of consumers buying decisions. Those
categories of the greening practising firms will offer to Bangladeshi consumers for buying decisions. As a result,
consumption patterns will be inevitably enhanced and created demand for forthcoming consumers in Bangladesh. Термін «зелений» – широко використовуваний та набуває конкретного змісту в залежності від специфіки досліджуваної ситуації. Так, у статті автори визначають, що зелений маркетинг – це сучасна філософія, яка може бути перенесена на товари кінцевого споживання, виробництво товарів та послуг. У роботі розглядається зелений маркетинг як маркетинг продуктів, які сертифіковані як екологічно безпечні. Зелений маркетинг об'єднує низку заходів та програм, включаючи: адаптацію продукції, зміну способу виробництва, зміну упаковки, зміну цін, а також зміну рекламної ідеї. У рамках даного дослідження, автори оцінюють вплив зеленого маркетингу на процес прийняття рішень споживачами у Бангладеші, використовуючи методи кількісного аналізу. Детерміновану вибірку даних було сформовано на основі результатів опитування 200 респондентів. З метою оцінки отриманих даних було розраховано частоту, середнє квадратичне відхилення та проведено регресійний аналіз. Емпіричні результати регресійного аналізу підтвердили гіпотезу, що зелена продукція та зелена рекламна діяльність є важливими факторами впливу на процес прийняття рішення споживачами. Автори наголошують, що отримані результати підтверджують необхідність переходу до концепції зеленого зростання Бангладешу. Отримані результати підтверджують, що зелена продукція та зелена рекламна діяльність позитивно впливають на поведінку споживачів. Таким чином, маркетологи повинні підтримувати рекламні кампанії з урахуванням основних принципів зеленого маркетингу. При цьому, автори наголошують на необхідності проведення рекламних акцій з урахуванням принципів зеленого маркетингу з метою поширення ідеології зеленого зростання серед суспільства. У роботі авторами запропоновано механізм озеленення як маркетингової діяльності, так і компанії в цілому. Так, компанії зможуть пропонувати споживачам зелену продукцію, що тим самим призведе до зростання популярності зеленої продукції серед споживачів Бангладешу. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Albania
1680892787
Anguilla
1
Australia
198381258
Austria
169890
Bangladesh
-599562779
Barbados
1
Belgium
-1722067543
Botswana
197321508
Brazil
-1177907836
Cambodia
1
Canada
-1270571056
China
1846782737
Colombia
143218
Czechia
212839
Denmark
-599562822
Ecuador
1
Egypt
-1177907889
Ethiopia
-1177907870
Finland
1
France
133313
Germany
605612289
Ghana
1560490182
Greece
92619
Hong Kong SAR China
1560490173
Hungary
154849
India
-599562758
Indonesia
692835430
Iran
-1177907880
Iraq
103341
Ireland
-599562798
Israel
197321435
Italy
-599562821
Japan
197321440
Jordan
179443
Kenya
-1177907834
Latvia
1
Lithuania
-599562809
Macao SAR China
1
Malaysia
605612309
Mauritius
197321447
Mexico
1560490150
Morocco
197321419
Myanmar (Burma)
605612254
Namibia
1
Nepal
605612330
Netherlands
-1177907838
New Zealand
197321482
Nigeria
126231
Oman
1
Pakistan
59765948
Peru
64344542
Philippines
-599562800
Portugal
605612351
Romania
1
Saudi Arabia
154530
Singapore
709816470
Slovakia
1560490193
Slovenia
692835422
South Africa
-599562795
South Korea
43381
Spain
1
Sri Lanka
-599562786
Sweden
1261839555
Switzerland
-126527265
Syria
60804
Taiwan
-1568380813
Thailand
-1568380809
Tunisia
68281
Turkey
-1568380811
Uganda
1
Ukraine
220048211
United Kingdom
-2092356802
United States
-1722067541
Unknown Country
-1177907837
Venezuela
1
Vietnam
692835431
Zimbabwe
1846782735
Downloads
Albania
1
Algeria
1680768634
Armenia
1
Australia
1
Austria
963391545
Bahrain
1
Bangladesh
-599562789
Belgium
1
Brazil
59765917
Brunei
2147441188
Cambodia
1
Canada
206557
China
-1568380838
Colombia
1618105782
Cyprus
1
Czechia
1
Egypt
605612300
Ethiopia
191581
Finland
159063
France
1
Germany
205252429
Ghana
-599562784
Greece
335311652
Hong Kong SAR China
1741931030
Hungary
35269
India
-126527275
Indonesia
-126527272
Iran
-126527269
Iraq
39308
Ireland
1
Israel
1560490200
Italy
-599562820
Japan
605612305
Jordan
-1177907876
Kenya
564437362
Latvia
1
Lesotho
1
Lithuania
197321454
Macao SAR China
1
Malaysia
-1568380834
Maldives
1
Malta
1
Mexico
1560490149
Morocco
-126527268
Myanmar (Burma)
59765942
Nepal
1560490210
Netherlands
314670443
New Zealand
131173
Nigeria
88297
Pakistan
-599562768
Peru
59765949
Philippines
-599562774
Portugal
605612363
Romania
2001684330
Saudi Arabia
314670468
Serbia
1
Singapore
-1568380848
Slovakia
1
Slovenia
1
South Africa
-599562796
South Korea
1680892768
Spain
220048183
Sri Lanka
-1722067542
Sweden
1
Switzerland
1
Syria
1
Taiwan
-1568380842
Thailand
59765923
Tunisia
64344536
Turkey
220048178
Uganda
1
Ukraine
198381250
United Arab Emirates
1
United Kingdom
-1177907871
United States
-506125534
Unknown Country
-562431255
Venezuela
1
Vietnam
692835425
Zimbabwe
214348
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
A159-04-2018_Khan.pdf | 199.69 kB | Adobe PDF | 2081556984 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.