Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/71034
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Довіра на ринку сучасних фінансових послуг в Україні та світі |
Other Titles |
Trust in the market of modern financial services in Ukraine and abroad Доверие на рынке современных финансовых услуг в Украине и за рубежом |
Authors |
Semenoh, Andrii Yuriiovych
Brychko, Maryna Mykhailivna Семеног, В.В. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-3222-9574 http://orcid.org/0000-0002-9351-3280 |
Keywords |
довіра доверие trust фінансова установа финансовое учреждение financial institution ринок фінансових послуг рынок финансовых услуг financial services market |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/71034 |
Publisher | Херсонський державний університет |
License | |
Citation | Семеног, А.Ю. Довіра на ринку сучасних фінансових послуг в Україні та світі [Текст] / А.Ю. Семеног, М.М. Бричко, В.В. Семеног // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія "Економічні науки". - 2018. - Вип. 32. - С. 167-172. |
Abstract |
У статті на основі аналізу наукових джерел розглянуто сутність та значення довіри на ринку сучасних фінансових послуг. Представлено основні фактори, що формують довіру споживачів до фінансових установ та їх послуг, наголошено на тому, що довіра до сучасних фінансових послуг є складним та багатовимірним явищем, яке включає конфіденційність даних, доступність послуг, цілісність послуги, наявність постійного зв‘язку з компанією, зручність використання мобільних додатків, безпека транзакцій. Також встановлено, що на сьогодні найважливішим компонентом довіри стає віра споживачів у те, що платформа, яку вони використовують для реалізації фінансових послуг є безпечною, надійною та зрозумілою в користуванні. В статье на основе анализа научных источников рассмотрены сущность и значение доверия на рынке современных финансовых услуг. Представлены основные факторы, формирующие доверие потребителей к финансовым учреждениям и их услугам, отмечено, что доверие к современным финансовым услугам является сложным и многомерным явлением, которое включает конфиденциальность данных, доступность услуг, целостность услуги, наличие постоянной связи с компанией, удобство мобильных приложений, без- опасность транзакций. Также установлено, что на сегодня важнейшим компонентом доверия становится вера потребителей в то, что платформа, которую они используют для реализации финансовых услуг является безопасной, надежной и понятной в использовании. The article examines scientific sources about the essence and importance of trust in the market of modern financial services. It is determined that consumers’ trust to the financial sector is based on consumer experience and depends on the ability of financial institutions to prove themselves as reliable partners who can fulfill their obligations, to work well and serve the interests of the consumer. The main factors shaping consumer trust to financial institutions and their services are presented. Among them: the similarity and presence of common values, beliefs or identity; equalization of interests; benevolent intentions; ability to implement the service; predictability; open and transparent communication with the client. It is emphasized that trust to modern financial services is a complex and multidimensional phenomenon, which includes the confidentiality of data, availability of services, integrity, the existence of constant communication with the company, the convenience of using mobile applications, security of transactions. It is substantiated that the most important compo-nent of trust is the belief of consumers that the platform they use to deliver services is safe and reliable. It is proved that trust to the financial intermediary, which provides the modern Fintech service, forms the primary level of consumer confidence to the corresponding Internet platform of this company. Moreover, the ease of use of the application or the website of a financial institution (usability, user-friendly interface) determines the quality of the service and increases the overall level of consumer confidence in it. It is determined that, unlike foreign countries, leading Ukrainian financial institutions, mainly banks, are the initiators of new Fintech solutions and modernization of traditional financial services. The undisputed leader in the field of providing modern financial services is «PrivatBank», which Fintech-ecosystem includes such spheres as payments and mobile wallets, blockchain, crowdfunding, retail banking, financial management. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Canada
1
China
1
Germany
1
Greece
12846
Ireland
3867289
Lithuania
1
Montenegro
1
Netherlands
1613
Spain
565580680
Sweden
7882670
Switzerland
1
Ukraine
1297617974
United Kingdom
565580683
United States
1599771271
Unknown Country
-811330998
Downloads
China
-1113484295
France
1091637
Germany
1
Ireland
1
Lithuania
1
Spain
1
Ukraine
1297617975
United Kingdom
87004042
United States
-284093755
Unknown Country
-811330997
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Semenog_Kherson.pdf | 587.54 kB | Adobe PDF | -823195389 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.