Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/71142
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Innovative project management: EU common defence policy
Other Titles Інноваційне управління проектами: спільна оборонна політика ЄС
Authors Lewicki, W.J.
ORCID
Keywords PESCO project
European defence community
European Union armed forces
European defence fund
ATHENA program
management
innovation project
проект
PESCO
Європейська оборонна спільнота
Збройні сили
Європейський оборонний фонд
АТHЕNА
менеджмент
інноваційний проект
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/71142
Publisher Sumy State University
License
Citation Lewicki, W. J. (2018). Innovative project management: EU common defence policy. Marketing and Management of Innovations, 4, 332-338. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.4-28
Abstract The article outlines the innovative project connected with the management of resources dedicated to the common defence policy in the EU. Describes the international community that undertook decisions towards the Common Safety and Defense Politics and therefore established European Union Force. The European Defence Community as an innovative management project. Current threats became the general determinants that were the basis for the decision of creating European Union Forces. The subject of enhancing the involvement of European Union countries in creating widely seen international safety community, as well as the limits that may be obstacles in forming and conducting activities concerning peace sustaining by European Union Force, is also present. Some of the foreseen aspects in cooperation with the United Nations Organization and North Atlantic Treaty Organization have been indicated. There is also an outline of political objectives that have to be fulfilled to make the idea of common armed forces. A brief story of the evolution of the idea of common European Forces has been shown as well as decisions that have been made at the consecutive meetings dedicated to their creation. There are also shown fundamental assumptions and requirements for the future European Union Forces with the special focus put to the EU task forces as the most effective tool in creating the Security Policy. Also presented the concepts of the establishment of permanent structural cooperation PESCO as the only prospect for the rationalization of defence expenditure in the European dimension. The organizational and legal requirements have been defined that the task forces need to meet and the abilities they need to achieve to join the combat duty in Quick Response Force of EU. According to the author, there are five key features that need to be met for battlegroups to achieve the adequate level of training and equipment to fulfil the wide spectrum of tasks concerning the crisis response as well as introducing peace in the source of conflicts not only in Europe.
статті проаналізовано особливості реалізації інноваційного проекту щодо управління ресурсами при формуванні спільної оборонної політики Європейського Союзу (ЄС). Автор досліджує особливості міжнародного співтовариства у напрямі спільної політики безпеки та оборони, що в свою чергу формує Сили Європейського Союзу. У даному дослідженні створення єдиної оборонної системи розглядається як новий інноваційного проект. Автором визначено, що поточні загрози збереження стабільності в країнах ЄС стали підставою для прийняття рішення про формування Сил Європейського Союзу. У статті висвітлено особливості та проблеми посилення участі країн Європейського Союзу у створенні всеохоплюючої спільної системи міжнародної безпеки, а також обмежень, які можуть стати перешкодами у формуванні та проведенні заходів, пов'язаних із підтриманням миру Силами Європейського Союзу. Проаналізовано проблеми та перспективи співпраці ЄС з Організацією Об'єднаних Націй та Організацією Північноатлантичного договору. За результатами дослідження було виокремлено низку політичних рішень, які необхідно виконати для формування спільних збройних сил ЄС. У статті представлено історію еволюції ідеї щодо спільних Сил Європейського Союзу, а також рішень, які були прийняті на послідовних зустрічах, присвячених їх створенню. Автором систематизовано основні припущення та вимоги до формування єдиних збройних сил Європейського Союзу з особливим акцентом на цільові групи ЄС як найбільш ефективний інструмент реалізації політики безпеки. У досліджені запропоновано концепцію створення постійного співробітництва PESCO як єдиної перспективи для раціоналізації оборонних витрат у ЄС. Визначено організаційно-правові вимоги та кваліфікаційні норми, які повинні мати претенденти до вступу у Сили Європейського Союзу. У роботі автор виокремлює п'ять ключових елементів, які необхідно виконати для бойових груп, щоб досягти відповідного рівня підготовки та оснащення для виконання широкого спектру завдань, що стосуються реагування на кризу, а також встановлення миру в джерелі конфліктів не лише в Європі.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

France France
1
Greece Greece
1
Ireland Ireland
42096
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
519
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
609094
United Kingdom United Kingdom
281157
United States United States
14521833
Unknown Country Unknown Country
609093
Vietnam Vietnam
3896

Downloads

Brazil Brazil
1
Canada Canada
1
Finland Finland
1
Iran Iran
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
2154951
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
12975974
Unknown Country Unknown Country
13
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
А179-04-2018_ LEWICKI.pdf 165.26 kB Adobe PDF 15130947

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.