Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/71296
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Compression Ignition Engine Performance as a Function of the Fuel Properties |
Other Titles |
Продуктивність двигунів із запалюванням стисненням від властивостей біопалива |
Authors |
Towoju, O.A.
Jekayinfa, S.O. |
ORCID | |
Keywords |
біодизель кінематична в’язкість калорійність властивості біодизеля теплова ефективність biodiesels kinematic viscosity calorific value pure biodiesel properties thermal efficiency |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/71296 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Towoju, O.A. Compression Ignition Engine Performance as a Function of the Fuel Properties = Продуктивність двигунів із запалюванням стисненням від властивостей біопалива / O.A. Towoju, S.O. Jekayinfa // Журнал інженерних наук. - 2019. - Т. 6, № 1. - С. G1-G5. - DOI: 10.21272/jes.2019.6(1).g1. |
Abstract |
Двигуни із запалюванням стисненням мають широке застосування у транспортній, сільськогосподарській, будівельній і промисловій галузях, що є надважливими для економічної стійкості будь-якої країни. Ці двигуни працюють на нафтовому дизельному паливі. При цьому видобуток сирої нафти через кілька років перебуватиме під загрозою, якщо не будуть виявлені нові запаси. Також при цьому необхідно враховувати загрози глобального потепління як наслідок суттєвого збільшення викидів продуктів
згорання. Біодизель є поновлюваним паливом зі схожими властивостями з нафтовим дизелем. Він може
використовуватися самостійно або в сумішах. Тепловий коефіцієнт корисної дії двигуна є надважливим
показником ефективності, а науковці робліть усе необхідне для забезпечення зростання цього показника.
Кінематична в’язкість є однією із властивостей палива, що сприяє тепловій ефективності двигуна. Таким
чином, ця робота спрямована на огляд попередніх досліджень у розробленні біодизеля та його сумішей для двигунів. У результаті знайдено зв’язок між кінематичною в’язкістю і тепловою ефективністю. Також
встановлено кореляцію між кінематичною в’язкістю палива і тепловою ефективністю двигуна. Compression ignition engines have wide application in the transportation, agricultural, construction and industrial sectors which are critical for the economic sustainability of any nation. These engines are powered with petroleum diesel which is however, been threatened by the reality of crude oil going into extinction in some couple of years if new reserves are not discovered, and also the need to reduce global warming; a consequence of the effect of its combustion products. Biodiesel is a renewable fuel with similar properties to petroleum diesel, and can be used purely or in blends without the need for modifying the existing engines. The thermal efficiency of an engine is a very important performance indicator, and researchers would stop at nothing to ensure its improvement. The kinematic viscosity is one of the fuel’s properties which contribute to an engine thermal efficiency. This work is thus designed to review some past studies on the use of biodiesels and its blends in engines and find a correlation between the kinematic viscosity and the thermal efficiency. A correlation was established to exist between the fuel kinematic viscosity and the engine thermal efficiency. |
Appears in Collections: |
Journal of Engineering Sciences / Журнал інженерних наук |
Views
Canada
1
Ethiopia
1550755
Finland
1
Greece
19676
India
2811
Indonesia
1
Ireland
3101509
Lithuania
1
Nigeria
1529958340
Turkey
1
Ukraine
72928923
United Kingdom
31346558
United States
1342631867
Unknown Country
72928922
Vietnam
19674
Downloads
Austria
2814
Ethiopia
1550757
Germany
1342631870
India
59022
Ireland
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Nigeria
1
Philippines
3101509
Poland
1
Turkey
1
Ukraine
218673031
United Kingdom
1
United States
1342631868
Unknown Country
22
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Towoju_Compression_Ignition.pdf | 228.54 kB | Adobe PDF | -1386316395 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.