Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/71636
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Living standards of EU countries' residents: impact of education and innovation |
Other Titles |
Рівень життя населення країн ЄС: вплив освіти та інновацій |
Authors |
Migala-Warchol, A.
Pasternak-Malicka, M. |
ORCID | |
Keywords |
quality of life determinants of the standard of living diversity of living standards education personal finance synthetic measure якість життя детермінанти рівень життя освіта особисті фінанси синтетичний індекс |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/71636 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Migala-Warchol, A., & Pasternak-Malicka, M. (2018). Living Standards of EU Countries' Residents: Impact of Education and Innovation. Marketing and Management of Innovations, 4, 307-315. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.4-26 |
Abstract |
The aim of the publication is an attempt to assess the impact of the level of education and innovation
on a synthetic measure of living standards of European Union countries residents based on the estimation of the
model in which the synthetic measure will be a dependent variable. The implementation of the objective required the
use of descriptive-statistical methods, in particular, linear regression method. The Pearson's linear correlation
coefficient was also used to study the relationship between quantitative variables – the synthetic measure and
particular analysed determinant. The publication describes the essence of education and the level of innovation in the
European Union countries and also reviews the theoretical concept of quality and standard of living in an objective
approach. On the basis of Eurostat data from years 2006-2016, an attempt was made to assess the impact of higher
education on the standard of living of the inhabitants of the European Community. The standard of the living measure
will be calculated on the basis of five determinants: Economy and Finance, Science and Technology, Health,
Education and Living Conditions. One of the authors of this paper enriched the dimensions of HDI indicator and
proposed the modified index of the level of living. On the basis of the values of synthetic measures for each
determinant of the standard of living, the final synthetic measure will be calculated as an arithmetic mean. The
necessity of finding a new measurement of the standard of living in societies is emphasized by international
organizations and especially scientists. That is why the author decided to modify the standard measure. Nowadays
important factors are also science and technology and the standard of human living. The conducted research allowed
to determine the relationship between the synthetic measure and important determinants characterizing the level of
life. Finally estimated parameters of the linear regression models allowed to get the positive effects of education and
innovation on the lives of individuals in the European Community. Стаття присвячена аналізу впливу рівня освіти та інновацій на синтетичний індикатор рівня життя населення країн Європейського Союзу на основі емпіричної моделі, в якій синтетичний індикатор виступає залежною змінною. У ході дослідження було використано методи описової статистики, зокрема метод лінійної регресії. З метою виявлення взаємозв’язку між кількісними змінними – синтетичний індикатор та детермінантами якості життя населення – авторами розраховано коефіцієнт лінійної кореляції Пірсона. У роботі автори досліджують тенденцій розвитку системи освіти та інновацій у країнах Європейського Союзу, а також виокремлюють основні аспекти теоретичної концепції якості та рівня життя населення. Автори наголошують про необхідність пошуку та розробки нового індексу оцінки рівня життя суспільств, що також підкреслюється міжнародними організаціями та науковою спільнотою. У статті було модифіковано індекс суспільного розвитку (Human Development Index) за рахунок включення додаткових параметрів. На основі даних Євростату за 2006-2016 рр. було оцінено вплив вищої освіти на рівень життя населення Європейського співтовариства. При цьому якість життя розраховується на основі п'яти детермінант: економіка та фінанси, наука і технологія, охорона здоров'я, освіта та умови життя. Окрім цього у роботі обґрунтовано необхідність врахування рівня розвитку наука і техніки при оцінці рівня життя суспільства. Проведене дослідження дозволило визначити зв'язок між синтетичним індикатором та визначеними детермінантами, що характеризують рівень життя. Так, збільшення на один пункт рівня розвитку науки і техніки призведе до підвищення синтетичного показника соціально-економічного розвитку на 0,39. Підвищення рівня освіти на один пункт призведе до збільшенні синтетичного показника соціально-економічного розвитку на 0,43. Емпіричні результати лінійної регресії підтвердили позитивний вплив освіти та інновацій на рівень якості життя суспільства в Європейському співтоваристві. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
Austria
1
Bolivia
114609
Canada
-782461893
Croatia
4737486
Ecuador
1
France
1
Germany
-666453370
Greece
224144548
India
1
Ireland
2024658521
Japan
16751
Kazakhstan
1
Kenya
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Malta
1
Netherlands
423601
Nigeria
1
Pakistan
42441
Singapore
1
Spain
1579161
Turkey
1
Ukraine
215464
United Kingdom
714770068
United States
-1611416580
Unknown Country
211880
Vietnam
4849
Zimbabwe
224144546
Downloads
Bolivia
114610
Brazil
1
Canada
1
France
-782461892
Germany
1
Indonesia
1
Lithuania
1
Malta
1
Pakistan
4737484
Russia
1
Slovakia
1
Ukraine
195017
United Kingdom
-1637701322
United States
-1611416579
Unknown Country
9
Vietnam
1
Zimbabwe
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
MMI_A177-04-2018_Migała.pdf | 247.28 kB | Adobe PDF | 268434633 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.