Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72264
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Комерціалізація в системі управління інноваційною діяльністю |
Authors |
Олефіренко, О.М.
Нагорний, Є.І. Shevliuha, Olena Hennadiivna |
ORCID | |
Keywords |
комерціалізація коммерциализация commercialization |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72264 |
Publisher | Мукачівський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Олефіренко, О.М. Комерціалізація в системі управління інноваційною діяльністю [Електронний ресурс] / О.М. Олефіренко, Є.І. Нагорний, О.Г. Шевлюга // Економіка та суспільство. – 2018. – № 16. – Режим доступу: http://economyandsociety.in.ua/journal-16/23-stati-16/2020-olefirenko-o-m-nagornij-e-i-shevlyuga-o-g |
Abstract |
У статті досліджено теоретичні засади комерціалізації інноваційної продукції, місце комерціалізації як заключного етапу інноваційному процесі підприємства, проаналізовано авторські підходи до визначення сутності комерціалізації. Подано загальну схему процесу комерціалізації інновацій. Запропоновано деталізувати цей процес за корпоративним, стратегічним, тактичним рівнями з метою прийняття відповідних управлінських рішень. В статье исследованы теоретические основы коммерциализации инновационной продукции, место коммерциализации как заключительного этапа инновационном процессе предприятия, проанализированы авторские подходы к определению сущности коммерциализации. Представлена общая схема процесса коммерциализации инноваций. Предложено детализировать этот процесс с корпоративным, стратегическим, тактическим уровнями с целью принятия соответствующих управленческих решений. The theoretical principles of the commercialization of innovative products, the place of commercialization as the final stage in the innovation process of the enterprise, the authors' approaches to the definition of the essence of commercialization are analyzed in the article. The general scheme of the process of innovations commercialization is presented. It is proposed to detail this process at the corporate, strategic, tactical levels in order to make appropriate managerial decisions. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views

1

623099

8572

1

3439727

1246207

61599834

137274610
Downloads

298499

9055828

9055827

1

1

52842499

1246208

52842498

204192052
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Shevliuha_commercialization.pdf | 372.82 kB | Adobe PDF | 329533413 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.