Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72340
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Складові елементи організаційно-економічного механізму управління збутом в системі комерціалізації інновацій машинобудівного підприємства |
Authors |
Олефіренко, О.М.
Shevliuha, Olena Hennadiivna |
ORCID | |
Keywords |
інновації инновации innovations |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72340 |
Publisher | Придніпровська державна академія будівництва та архітектури |
License | |
Citation | Олефіренко, О.М. Складові елементи організаційно-економічного механізму управління збутом в системі комерціалізації інновацій машинобудівного підприємства / О.М. Олефіренко, О.Г. Шевлюга // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2018. – № 6 (17). – Режим доступу: http://www.easterneuropeebm.in.ua/journal/17_2018/53.pdf |
Abstract |
У статті запропоновано схему організаційно-економічного механізму управління збутом в системі комерціалізації інновацій машинобудівних підприємств. Подано авторське визначення управління збутом в системі комерціалізації інновацій. Детально охарактеризовані складові елементи та підсистеми механізму. Розглянуто функції та принципи формування механізму. Розглянуто методи удосконалення збутової діяльності підприємств. В статье предложена схема организационно-экономического механизма управления сбытом в системе коммерциализации инноваций машиностроительных предприятий. Представлено авторское определение управления сбытом в системе коммерциализации инноваций. Подробно охарактеризованы составляющие элементы и подсистемы механизма. Рассмотрены функции и принципы формирования механизма. Рассмотрены методы совершенствования сбытовой деятельности предприятий. The scheme of organizational and economic mechanism of sales management in the system of innovations commercialization of machine-building enterprises is offered in the article. The author's definition of sales management in the system of innovations commercialization is presented. The components and subsystem of the mechanism are described in details. The functions and principles of forming the mechanism are considered. The methods of sales activity improvement of enterprises are considered. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Ireland
5556
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
437850
United Kingdom
219194
United States
3461446
Unknown Country
437849
Downloads
France
100992
Ireland
1
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
1260542
United Kingdom
219195
United States
2360995
Unknown Country
4561908
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Shevliuha_Article_2018.pdf | 290.41 kB | Adobe PDF | 8503635 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.