Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72506
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Meaning of the proverbs in the process of the foreign students’ culture competence forming
Authors Diadchenko, Hanna Viktorivna  
Dehtiarova, Tetiana Olehivna  
Skvarcha, Olha Mykolaivna
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5325-1434
http://orcid.org/0000-0001-9239-5801
Keywords паремії
паремии
proverbs
культурологічна компетенція
культурологическая компетенция
culture competence
Type Conference Papers
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72506
Publisher Видавництво Іванченка І. С.
License
Citation Dehtiarova, T.О. Meaning of the proverbs in the process of the foreign students’ culture competence forming / T.О. Dehtiarova, H.V. Diadchenko, О.M. Skvarcha // Innovatsii ta tradytsii u movnii pidhotovtsi inozemnykh studentiv: tezy dopovidei mizhnarodnoho naukovo-praktychnoho seminaru [Innovations and traditions in the foreign students' language training: thesis of the reports of the international scientific and practical seminar]. – Kharkiv: Vydavnytstvo Ivanchenka І.S., 2018. – P. 66-69.
Abstract У статті розглянуто роль культурологічної компетенції для формування комунікативної компетенції студентів-іноземців. У зв'язку з цим висвітлено класифікацію прецедентних феноменів, вагомою часткою яких є прецедентні тексти. Деталізовано значення паремій як джерела культурологічних знань. Авторами статті доведено, що прислів'я та приказки володіють значним дидактичнии потенціалом у формуванні міжкультурної комунікативної компетенції іноземних студентів.
В статье рассмотрена роль культурологической компетенции для формирования коммуникативной компетенции студентов-иностранцев. В связи с этим представлена классификация прецедентных феноменов, значительным сегментом которых являются прецедентные тексты. Детализировано значение паремий как источника культурологических знаний. Авторами статьи доказано, что пословицы и поговорки владеют значительным дидактическим потенциалом в процессе формирования межкультурной коммуникативной компетенции иностранных студентов.
In the article the role of the cultural competence in the process of the communicative competence of the students-foreigners forming is observed. The classification of the precedent-setting phenomena as well as precedent-setting texts (proverbs, sayings, quotations) as part of such phenomena is given. The meaning of the proverbs and sayings as the important source of the cultural knowledge is concretized. The authors prove that proverbs and sayings have the significant didactic potential in the process of intercultural communicative competence of the foreign students forming.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Australia Australia
1
Belgium Belgium
1
Germany Germany
59326
Ireland Ireland
262030
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
197057871
Sweden Sweden
2848
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
41929206
United Kingdom United Kingdom
5668662
United States United States
131788854
Unknown Country Unknown Country
394115740
Vietnam Vietnam
8366

Downloads

Belgium Belgium
1
Finland Finland
1
Germany Germany
1
Lithuania Lithuania
197057869
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
1
Ukraine Ukraine
41929207
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
394115742
Unknown Country Unknown Country
394115746
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Dehtiariova_Diadchenko_Skvarcha.pdf 376.13 kB Adobe PDF 1027218571

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.