Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72608
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Peculiarities of Russian reactive verbs studying by French speaking students
Authors Diadchenko, Hanna Viktorivna  
Klipatska, Y.О.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5325-1434
Keywords дієслово
глагол
verb
зворотне дієслово
возвратный глагол
reactive verb
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72608
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Diadchenko, H.V. Peculiarities of Russian reactive verbs studying by French speaking students / H.V. Diadchenko, Y.О.Klipatska // Mova, istoriia, kultura u linhvokomunikatyvnomu prostori: zbirnyk naukovykh prats[ Language, history, culture in the lingual and communicative space: collection of scientific works] / L.V. Bidenko. – Sumy: Sumy State University, 2018. – Issue 5. – P. 24-31.
Abstract У статті описано особливості зворотних дієслів у проекції на методику навчання рідної мови як іноземної, зокрема труднощі, які виникають при вивченні зворотних дієслів франкомовними студентами. Представлено класифікацію зворотних дієслів у вітчизняному і зарубіжному мовознавстві. Автори вказують на типові помилки, котрі виникають у іноземних студентів при вивченні даного мовного явища.
В статье описаны особенности возвратных глаголов в проекции на методику обучения родному языку как иностранному, в частности трудности, возникающие при изучении возвратных глаголов франкоговорящими студентами. Представлена классификация возвратных глаголов в отечественном и зарубежном языкознании. Авторы указывают на типичные ошибки, возникающие у иностранных студентов при изучении данного языкового явления.
In the article the difficulties of the reactive verbs studying in the proection to the methodology of the native language as foreign one learning are described, in particular the difficulties which appear during the reactive verbs learning by the French speaking students. The classification of the reactive verbs in the native and foreign linguistics is depicted. The authors point on the typical mistakes of the foreign students appearing during the present lingual phenomenon learning.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Argentina Argentina
1
China China
414353
Germany Germany
1
Ireland Ireland
3981
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
523
Ukraine Ukraine
39184
United Kingdom United Kingdom
19698
United States United States
1100336
Unknown Country Unknown Country
12
Vietnam Vietnam
1047

Downloads

Canada Canada
1
China China
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
78278
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
621534
Unknown Country Unknown Country
3
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Diadchenko_Klipatska_stattia_2018.pdf 245.1 kB Adobe PDF 699822

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.