Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72675
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Making the Aims Smart in Lesson Planning
Authors Liashenko, Iryna Volodymyrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-4211-5116
Keywords цілі заняття
цели занятия
lesson aims
підхід SMART до планування занять
подход SMART к планированию занятий
SMART aims approach
планування урока
планирование урока
lesson planning
Type Conference Papers
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72675
Publisher Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
License
Citation Liashenko, I.V. Making the Aims Smart in Lesson Planning [Текст] / I.V. Liashenko // Дослідження та впровадження в навчальний процес сучасних моделей викладання іноземної мови: лінгво-дидактичні, методичні та міжнародні перспективи: збірник матеріалів І Міжнародної (V онлайн) науково-практичної інтернет-конференції аспірантів та науковців з питань методики викладання іноземної мови, 18 березня 2019 р. – Одеса: Одеський нац. університет імені І. І. Мечникова, 2019. – C. 161-164.
Abstract Ця стаття містить обговорення встановлення цілей у розробці курсу як підходу SMART. У ньому розглядаються фактори, які є важливими у виборі правильних цілей при формуванні програми чи набору уроків, таких як підхід; навчальний план або підручник; розмір класу; рівень, час. Він також пояснює абревіатуру SMART і визначає практичне використання цілей у плануванні уроків.
В этой статье обсуждается постановка целей при разработке курса как SMART-подхода. В нем рассматриваются факторы, которые важны при выборе правильных целей при составлении учебного плана или набора уроков, таких как подход; учебный план или учебник; размер класса; уровень, сроки. Это также объясняет аббревиатуру SMART и определяет практическое использование целей при планировании уроков.
This paper provides a discussion of aim setting in designing a course as a SMART approach. It examines the factors which are important in choosing the right aims while making the syllabus or set of lessons, such as approach; syllabus or textbook; the size of class; level, timing. It also explains the acronym SMART and determines the practical usage of aims in planning the lessons.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Australia Australia
674880905
Brazil Brazil
1
Canada Canada
884245996
Denmark Denmark
1
France France
1
Germany Germany
156726
India India
485034
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
56769
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
451185095
Netherlands Netherlands
150395034
Nigeria Nigeria
189683
Pakistan Pakistan
16267
Philippines Philippines
180289
Slovakia Slovakia
884245993
South Africa South Africa
177231126
South Korea South Korea
1
Sri Lanka Sri Lanka
90092
Sweden Sweden
-987905671
Ukraine Ukraine
-1845629370
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1313469927
United States United States
-757732778
Unknown Country Unknown Country
25
Vietnam Vietnam
8099229

Downloads

Australia Australia
244917561
Canada Canada
1
Czechia Czechia
-1668151167
Gambia Gambia
8099224
Germany Germany
-1668151168
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
118956
Ireland Ireland
42356
Jordan Jordan
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Malta Malta
1
Mauritius Mauritius
1
Netherlands Netherlands
150395033
Pakistan Pakistan
1
Philippines Philippines
1
Singapore Singapore
2029182532
Slovakia Slovakia
884245994
South Africa South Africa
177231127
South Korea South Korea
2725
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
2045811
Ukraine Ukraine
-1845629371
United Kingdom United Kingdom
2029182540
United States United States
-757732780
Unknown Country Unknown Country
16
Vietnam Vietnam
8099230

Files

File Size Format Downloads
Liashenko_Smart.pdf 513.93 kB Adobe PDF -406101370

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.