Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72683
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Формирование профессиональной языковой личности в условиях полиязычия
Authors Бердалі, Ж.М
Bertaly, Zh
ORCID
Keywords мовна особистість
языковая личность
linguistic identity
мова
язык
language
Type Conference Papers
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72683
Publisher Суми: СумДУ
License
Citation Бердали, Ж. М. Формирование профессиональной языковой личности в условиях полиязычия [Текст] / Ж. М. Бердали: науч. рук. Ш. К Жаркынбекова ..// Перекладацькі інновації: матеріали ІХ Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції, м. Суми, 14-15березня 2019 р. / Редкол.: С.О. Швачко, І.К. Кобякова, О.О. Жулавська та ін. – Суми: СумДУ, 2019. – С. 17-20.
Abstract В тезах розкрито поняття «мовна особистість», узагальнено погляди сучасних вчених щодо формування мовної особистості. Зазначено про можливість формування мовної особистості в умовах багатомовності.
В тезисах раскрыто понятие «языковая личность», обобщаются взгляды современных ученых по формированию языковой личности. в условиях многоязычия.
The article explores the notion of «linguistic identity»; generalized the views of modern scholars on linguistic identity formation. Specified on the possibility of formation of linguistic identity by means of languages.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

China China
1
Germany Germany
1
Ireland Ireland
52957
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
3727244
United Kingdom United Kingdom
299967
United States United States
21662374
Unknown Country Unknown Country
12645

Downloads

Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
2163391
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
17569551
Unknown Country Unknown Country
10

Files

File Size Format Downloads
Бердали2019.pdf 286.62 kB Adobe PDF 19732956

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.