Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72698
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Branding Initiatives in Higher Educational Institutions: Current Issues and Research Agenda |
Other Titles |
Брендинг закладів вищої світи: проблеми та перспективи |
Authors |
Alam, Muhammad Intisar
Faruq, Mohammad Omar Alam, Mohammad Zahedul Gani, Mohammad Osman |
ORCID | |
Keywords |
брендинг заклади вищої освіти маркетинг Бангладеш студент branding Higher Educational Institutions marketing Bangladesh student |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72698 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Alam, M. I, Faruq, M. O., Alam, M. Z., & Gani, M. O. (2019). Branding Initiatives in Higher Educational Institutions: Current Issues and Research Agenda. Marketing and Management of Innovations, 1, 34-45. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-03 |
Abstract |
В основу статті покладено гіпотезу, що протягом останніх декількох років брендинг відіграє значну роль у діяльності не лише компаній, а й закладів вищої освіти (ЗВО). Зміна середовища, включаючи соціальні, правові та економічні умови, зумовлює необхідність постійних змін у способах діяльності університету, що забезпечить їх функціонування в довгостроковій перспективі. У статті систематизовано та охарактеризовано сучасні концепції брендингу університетів Бангладеш державної та приватної форми власності, які сприяють їх популяризації. У рамках даного дослідження автори зазначають, що брендинг ЗВО Бангладеш є складним процесом, що пояснюється його безсистемністю та розгалуженістю основних стейкхолдерів ЗВО. Об’єктом дослідження обрано десять провідних ЗВО Бангладеш різних форм власності. Базу даних для аналізу склали результати опитування 400 респондентів (200 студентів, які наразі навчаються та 200 потенційних студентів ЗВО). При цьому вибірку сформовано методом випадкового відбору. У статті визначено силу та статистичну значимість впливу семи змінних (імідж університету, якість освіти, рейтинг ЗВО, репутація, місце розташування, політична ситуація та якість підготовки викладачів) на суб’єктивну думку респондентів. Результати даного дослідження свідчать про
наявність широкого спектру критеріїв, згідно яких студенти обирають між приватними та державними університетами Бангладеш. При цьому отримані результати засвідчили невідповідність вибору респондентами ЗВО для навчання та очікуваними особистісним критеріями відбору. Аналіз результатів опитування підтвердив гіпотезу, що студенти обирають університети за якістю освіти та рівнем популярності його бренду. Окрім цього, автори встановили, що роботодавці зацікавленні у рекрутингу випускників топ-брендових ЗВО з метою підвищення ефективності діяльності своїх компаній. У
майбутньому отримані емпіричні результати дослідження можуть бути корисними для науковців та менеджменту ЗВО державної та приватної форми власності. Branding is a very common issue for Higher Educational Institutions like other profitable organizations over the last few years. This study illustrates the present branding scenarios of different public and private universities of Bangladesh which will help to provide a vivid knowledge about the regional universities of Bangladesh. Addressing to the present branding challenges and issues, it was observed that the process of branding initiative is very complex due to multiple reasons, i.e. lack of consistency, accuracy, and commitment from the different stakeholders. For the purpose of the study, the top ten leading public and private universities have been selected for collecting data on brand initiatives. For the objective of the research, 200 existing students along with 200 potential students were selected. Students, qualified or eligible for university admission were taken randomly as the sample of the study. Several variables including images of the university, education quality, rank, reputation, location, political situation or influence and teachers’ quality have been measured through a seven-point measurement scale to evaluate the branding initiative. This study reveals that regarding the selection of the public and private universities in Bangladesh, students have a wide range of consideration; and their evaluation about the institution is in paradox, because the institutions they have intended to attend may not be going to fulfil their desired expectations in terms of different dimensions. Branding initiatives of the selected universities are not enough in these circumstances for branding Bangladeshi universities at an international level. Findings of the study have revealed that students are going to target the branded and reputed universities comparing to the quality of education. It has also been observed that employers also recruit graduates from the top-ranking branded universities for their organizational performance. The academics and the marketing policy makers of public and private universities will be assisted by the findings of this study regarding their branding issues in future. Lastly, the study highlights some limitations and future direction in this context. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

120469

1461554763

1880809838

1

1

1

-1760750425

1

1358423617

-750125398

-1364367559

1

1

1

71813564

1

-1364367546

-2128119999

-1364367550

1780196063

1461554775

323510918

829565368

1461554773

162176

-1605702617

685979320

1

166966

863471335

1

1358423603

160152147

1

-1364367557

-1364367549

175236

73150

-1605702615

1

-1364367552

1893728582

1

16154270

863471334

193767

1

1

758060229

1461554783

-1364367548

-1697541831

-1605702621
Downloads

156626

1

563063835

1

1358423615

1780196063

16154282

-1364367558

1

1

160152145

-878355505

-1605702622

-750125405

157635

531930749

323510917

1358423616

323510919

4668

1

1

75378

1358423602

-1364367553

-1605702614

213614

36990

1

1

1358423604

-148464190

1

59735

1

1

1

131602

1461554784

-1364367555

-1065930880

1461554772
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Muhammad Intisar Alam_MMI_01_2019.pdf | 235.85 kB | Adobe PDF | 1908775281 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.