Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72698
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Branding Initiatives in Higher Educational Institutions: Current Issues and Research Agenda
Other Titles Брендинг закладів вищої світи: проблеми та перспективи
Authors Alam, Muhammad Intisar
Faruq, Mohammad Omar
Alam, Mohammad Zahedul
Gani, Mohammad Osman
ORCID
Keywords брендинг
заклади вищої освіти
маркетинг
Бангладеш
студент
branding
Higher Educational Institutions
marketing
Bangladesh
student
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72698
Publisher Sumy State University
License
Citation Alam, M. I, Faruq, M. O., Alam, M. Z., & Gani, M. O. (2019). Branding Initiatives in Higher Educational Institutions: Current Issues and Research Agenda. Marketing and Management of Innovations, 1, 34-45. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-03
Abstract В основу статті покладено гіпотезу, що протягом останніх декількох років брендинг відіграє значну роль у діяльності не лише компаній, а й закладів вищої освіти (ЗВО). Зміна середовища, включаючи соціальні, правові та економічні умови, зумовлює необхідність постійних змін у способах діяльності університету, що забезпечить їх функціонування в довгостроковій перспективі. У статті систематизовано та охарактеризовано сучасні концепції брендингу університетів Бангладеш державної та приватної форми власності, які сприяють їх популяризації. У рамках даного дослідження автори зазначають, що брендинг ЗВО Бангладеш є складним процесом, що пояснюється його безсистемністю та розгалуженістю основних стейкхолдерів ЗВО. Об’єктом дослідження обрано десять провідних ЗВО Бангладеш різних форм власності. Базу даних для аналізу склали результати опитування 400 респондентів (200 студентів, які наразі навчаються та 200 потенційних студентів ЗВО). При цьому вибірку сформовано методом випадкового відбору. У статті визначено силу та статистичну значимість впливу семи змінних (імідж університету, якість освіти, рейтинг ЗВО, репутація, місце розташування, політична ситуація та якість підготовки викладачів) на суб’єктивну думку респондентів. Результати даного дослідження свідчать про наявність широкого спектру критеріїв, згідно яких студенти обирають між приватними та державними університетами Бангладеш. При цьому отримані результати засвідчили невідповідність вибору респондентами ЗВО для навчання та очікуваними особистісним критеріями відбору. Аналіз результатів опитування підтвердив гіпотезу, що студенти обирають університети за якістю освіти та рівнем популярності його бренду. Окрім цього, автори встановили, що роботодавці зацікавленні у рекрутингу випускників топ-брендових ЗВО з метою підвищення ефективності діяльності своїх компаній. У майбутньому отримані емпіричні результати дослідження можуть бути корисними для науковців та менеджменту ЗВО державної та приватної форми власності.
Branding is a very common issue for Higher Educational Institutions like other profitable organizations over the last few years. This study illustrates the present branding scenarios of different public and private universities of Bangladesh which will help to provide a vivid knowledge about the regional universities of Bangladesh. Addressing to the present branding challenges and issues, it was observed that the process of branding initiative is very complex due to multiple reasons, i.e. lack of consistency, accuracy, and commitment from the different stakeholders. For the purpose of the study, the top ten leading public and private universities have been selected for collecting data on brand initiatives. For the objective of the research, 200 existing students along with 200 potential students were selected. Students, qualified or eligible for university admission were taken randomly as the sample of the study. Several variables including images of the university, education quality, rank, reputation, location, political situation or influence and teachers’ quality have been measured through a seven-point measurement scale to evaluate the branding initiative. This study reveals that regarding the selection of the public and private universities in Bangladesh, students have a wide range of consideration; and their evaluation about the institution is in paradox, because the institutions they have intended to attend may not be going to fulfil their desired expectations in terms of different dimensions. Branding initiatives of the selected universities are not enough in these circumstances for branding Bangladeshi universities at an international level. Findings of the study have revealed that students are going to target the branded and reputed universities comparing to the quality of education. It has also been observed that employers also recruit graduates from the top-ranking branded universities for their organizational performance. The academics and the marketing policy makers of public and private universities will be assisted by the findings of this study regarding their branding issues in future. Lastly, the study highlights some limitations and future direction in this context.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Argentina Argentina
120469
Armenia Armenia
1461554763
Australia Australia
1880809838
Austria Austria
1
Azerbaijan Azerbaijan
1
Bahrain Bahrain
1
Bangladesh Bangladesh
-1760750425
Belgium Belgium
1
Brazil Brazil
1358423617
Canada Canada
-750125398
China China
-1364367559
Czechia Czechia
1
Denmark Denmark
1
Ecuador Ecuador
1
Egypt Egypt
71813564
France France
1
Germany Germany
-1364367546
Ghana Ghana
-2128119999
India India
-1364367550
Indonesia Indonesia
1780196063
Iran Iran
1461554775
Ireland Ireland
323510918
Italy Italy
829565368
Japan Japan
1461554773
Kenya Kenya
162176
Lithuania Lithuania
-1605702617
Malaysia Malaysia
685979320
Mauritius Mauritius
1
Mexico Mexico
166966
Myanmar (Burma) Myanmar (Burma)
863471335
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
1358423603
Pakistan Pakistan
160152147
Panama Panama
1
Peru Peru
-1364367557
Philippines Philippines
-1364367549
Poland Poland
175236
Portugal Portugal
73150
Romania Romania
-1605702615
Russia Russia
1
Singapore Singapore
-1364367552
South Africa South Africa
1893728582
Spain Spain
1
Sri Lanka Sri Lanka
16154270
Sweden Sweden
863471334
Taiwan Taiwan
193767
Turkey Turkey
1
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
758060229
United Kingdom United Kingdom
1461554783
United States United States
-1364367548
Unknown Country Unknown Country
-750125409
Vietnam Vietnam
-1605702621

Downloads

Algeria Algeria
156626
Armenia Armenia
1
Bangladesh Bangladesh
563063835
Belgium Belgium
1
Brazil Brazil
1358423615
Canada Canada
1780196063
Chile Chile
16154282
China China
-1364367558
Denmark Denmark
1
Ecuador Ecuador
1
Egypt Egypt
160152145
France France
-878355505
Germany Germany
-1605702622
Ghana Ghana
-750125405
Hungary Hungary
157635
India India
531930749
Indonesia Indonesia
323510917
Iran Iran
1358423616
Ireland Ireland
323510919
Kenya Kenya
4668
Lebanon Lebanon
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
75378
Netherlands Netherlands
1358423602
New Zealand New Zealand
-1364367553
Nigeria Nigeria
-1605702614
Pakistan Pakistan
213614
Philippines Philippines
36990
Poland Poland
1
Portugal Portugal
1
Romania Romania
1358423604
South Africa South Africa
-148464190
Sri Lanka Sri Lanka
1
Sweden Sweden
59735
Syria Syria
1
Thailand Thailand
1
Tunisia Tunisia
1
Ukraine Ukraine
131602
United Kingdom United Kingdom
1461554784
United States United States
-1364367555
Unknown Country Unknown Country
-1065930880
Vietnam Vietnam
1461554772

Files

File Size Format Downloads
Muhammad Intisar Alam_MMI_01_2019.pdf 235.85 kB Adobe PDF 1908775281

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.