Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72712
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Female Entrepreneurship in Egypt: New Theoretical and Public Policy Implications |
Other Titles |
Жіноче підприємництво в Єгипті: нові теоретичні аспекти та наслідки для державної політики |
Authors |
Mahrous, Abeer A.
|
ORCID | |
Keywords |
підприємництво жінки-підприємці доступ до фінансування в Єгипті інституційне середовище MENA стартап entrepreneurship female entrepreneurs access to finance Egypt institutional environment MENA region start-ups |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72712 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Mahrous, A. А. (2019). Female Entrepreneurship in Egypt: New Theoretical and Public Policy Implications. Marketing and Management of Innovations, 1, 151-160. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-12 |
Abstract |
У рамках даного дослідження автором проаналізовано особливості та бар’єри розвитку жіночого підприємництва з метою інформування академічної спільноти та державних установ щодо перспектив та викликів, які постають перед жінками-підприємцями на ринках країн, що розвиваються, зокрема, таких як Єгипет. Особливості культури та традиції певних країн обумовлюють появу низки дискусій щодо феномену жіночого підприємництва, що у свою чергу обумовлює актуальність дослідження даної проблематики, та зумовлює необхідність подальшого аналізу специфіки жіночого підприємництва з урахуванням особливостей функціонування країн, що розвиваються. Автором наголошено, що наявні наукові доробки щодо розвитку жіночого підприємництва не враховують особливості самозайнятості жінок в Єгипті, а також факторів, що впливають на жінок при прийнятті рішень щодо розвитку своєї підприємницької діяльності. Автором проведено систематизацію літературних джерел та практичних підходів щодо вивчення проблем розвитку жіночого підприємництва в цілому, та в Єгипті зокрема. На основі аналізу
інституційних особливостей виокремлено необхідні ресурси та набір кваліфікацій, що сприятимуть
розвитку жіночого підприємництва на ринках, що розвиваються. Автором проведено дослідження в
наступній логічній послідовності – визначено та досліджено поняття феномену жіночого підприємництва в Єгипті та арабських країнах, проведено аналіз поточного стану організацій, якими керують чи володіють жінки в Єгипті. За результатами проведених теоретичних досліджень автором визначено та охарактеризовано основні фактори успіху жіночого підприємництва. У статті визначено, що поширення результатів дослідження серед основних стейкхолдерів сприятиме усвідомленню ролі маркетингової освіти у сфері підприємництва в контексті підвищення рівня його успішності та визнанню суперечливості інституційного середовища, що формує відповідні бар’єри для жінок-підприємців. В результаті роботи автором визначено напрями для подальших теоретичних досліджень, перспектив розробки та імплементації державних механізмів регулювання жіночого підприємництва в Єгипті. This paper is a report that aims to review research and reports on female entrepreneurship in order to guide and inform academics and public policy agencies about the opportunities and challenges surrounding female entrepreneurship in emerging markets such as Egypt. The female entrepreneurship discourse thus far highlights the need for further studies to advance the understanding of female entrepreneurship phenomenon. Therefore, this paper is one of the few research discussing female self-employment and entrepreneurial choices in Egypt. It also aims at synthesizing the previous literature and technical reports on female entrepreneurship to explore the challenges facing female entrepreneurs in general and in Egypt in specific. The paper builds on the institutional theory to delineate the operand and operant resources necessary to boost female entrepreneurship in emerging markets. The research implications should assist stakeholders to perceive the role of entrepreneurial marketing education in enhancing entrepreneurial success and solve the controversial role of the institutional environment in constraining female entrepreneurship. Finally, the paper will discuss future research opportunities and public policy implications for female entrepreneurship in Egypt. The paper is organized as follows. First, an introduction about the female entrepreneurship phenomenon in Egypt and the Arab and countries are introduced. Then, the second section discusses what female entrepreneurship means and the current status of the female-owned and managed organizations in Egypt. Next, a synthesis of the extant literature on female entrepreneurship is provided to explicate the drivers of female entrepreneurship success. Finally, concluding remarks about the future of female entrepreneurship studies and public policy implications are presented. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
139674
Belgium
348480973
Benin
1
Brazil
272568841
Cambodia
1
Chile
1
China
876497881
Colombia
1
Czechia
1
Egypt
272568845
Ethiopia
49104
France
2051283139
Germany
348480974
Ghana
1
Hong Kong SAR China
98069
Hungary
1248142
India
211788
Indonesia
1
Iran
1
Ireland
158189
Italy
194643
Japan
-1131124206
Jordan
1516733689
Kazakhstan
1
Kenya
1
Lithuania
1125972415
Malaysia
1
Mexico
189938
Namibia
1
Nepal
559742675
Netherlands
1
New Zealand
115890
Nigeria
1
Pakistan
198566
Peru
1
Philippines
100343
Saudi Arabia
1
South Africa
157344
Sweden
1658925619
Taiwan
1
Thailand
1
Tunisia
117609
Turkey
90440
Uganda
1
Ukraine
2145690820
United Kingdom
24946
United States
348480972
Unknown Country
2145690819
Vietnam
272568847
Zimbabwe
1
Downloads
Benin
1
Brazil
1
Canada
1
China
1
Congo - Brazzaville
1
Ecuador
1
Egypt
-1131124206
Estonia
1
France
1
Germany
1
Hong Kong SAR China
1
Hungary
1
India
-1131124206
Indonesia
1
Iran
272568836
Israel
1
Jordan
1
Kenya
1
Lithuania
1125972416
Malaysia
104044
Namibia
1
Pakistan
835843849
Saudi Arabia
1
Singapore
1190599930
Slovakia
1
South Africa
144372
Tanzania
99015897
Thailand
1
Ukraine
1869535771
United Arab Emirates
309156
United Kingdom
-1121842078
United States
1190599928
Unknown Country
-69244878
Vietnam
1
Zambia
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Mahrous_MMI_01_2019.pdf | 351.74 kB | Adobe PDF | -1163608444 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.