Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72873
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Використання освітнього підходу CLIL як інтеграція мовного та фахового навчання у немовних ВНЗ |
Other Titles |
Educational approach CLIL usage as integration of language and professional training in non-language institutions |
Authors |
Otroshchenko, Larysa Stepanivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-2333-333X |
Keywords |
англійська за професійним спрямуванням английский язык для профессионального использования English for specific purposes університет университет university компетентність компетентность competence викладання обучение teaching |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72873 |
Publisher | Одеський національний університет імені І.І. Мечникова |
License | |
Citation | Отрощенко, Л.С. Використання освітнього підходу CLIL як інтеграція мовного та фахового навчання у немовних ВНЗ / Л.С. Отрощенко // Матеріали І (V онлайн) Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції “Дослідження та впровадження в навчальний процес сучасних моделей викладання іноземної мови: лінгво-дидактичні, методичні та міжнародні перспективи”. – 18 березня 2019. – Одеса: ОНУ ім. І.І. Мечникова. – С.194-196. |
Abstract |
Метою дослідження є визначення особливостей використання освітнього підходу CLIL у Сумському держевному університеті. Проаналізовано два головні напрями – викладання фахових дисциплін англійською та використання міждисциплінарної тематики у викладанні предметів. Представлено переваги та труднощі використання CLIL. Целью исследования есть определение особенностей использования образовательного подхода CLIL в Сумском государственном университете. Проанализировано два основных направления - преподавание специальных дисциплин на английском языке и использование междисциплинарной тематики в преподавании предметов. Представлено преимущества и трудности использования CLIL. The aim of this research is to define main peculiarities of CLIL approach implementation in Sumy state university. Two main directions have been analyzed: professional disciplines teaching in English and interdisciplinary subject matter usage while teaching «English as a foreign language» or ESP. Advantages and difficulties of CLIL usage have been presented. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Belgium
1
Canada
1
France
312
Germany
41800
Greece
1
Ireland
-541559367
Lithuania
1
Netherlands
1
South Africa
1
Ukraine
-541559361
United Kingdom
18194922
United States
-1565680667
Unknown Country
40760380
Downloads
Estonia
1
France
-541559368
Germany
218012504
Greece
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Poland
1
Ukraine
-541559366
United Kingdom
1
United States
-541559362
Unknown Country
19972
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Otroshchenko_Educational_approach_CLIL_usage_as_integration_of_language and professional education in universities.pdf | 217.94 kB | Adobe PDF | -1406645614 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.