Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72881
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Напрями удосконалення українського законодавства в сфері інклюзивної освіти з урахуванням зарубіжного досвіду у світлі реформи нової української школи |
Other Titles |
Directions of improvement of the Ukrainian legislation in the field of inclusive education taking into account foreign experience in the light of the reform of the new Ukrainian school |
Authors |
Shlapko, Tetiana Viktorivna
Шудренко, Д.А. Соколенко, О.П. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-1619-3831 |
Keywords |
інклюзивна освіта инклюзивное образование inclusive education нова українська школа новая украинская школа new Ukrainian school діти з особливими освітніми потребами дети с особыми образовательными потребностями children with special educational needs професійна адаптація дітей з особливими освітніми потребами профессиональная адаптация детей с особыми образовательными потребностями Professional Adaptation of Children with Special Educational Needs Національне агентство з якості інклюзивної освіти Национальное агентство по качеству инклюзивного образования Professional Adaptation of Children with Special Educational Needs |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72881 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Шлапко, Т.В. Напрями удосконалення українського законодавства в сфері інклюзивної освіти з урахуванням зарубіжного досвіду у світлі реформи нової української школи [Текст] / Т.В. Шлапко, Д.А. Шудренко, О.П. Соколенко // Правові горизонти. – 2019. – Вип. 14 (27). – С. 40-48. |
Abstract |
У статті звернено увагу на існуючу правову невизначеність навколо терміну «розумне пристосування». На нашу думку, також існує необхідність і в тлумаченні певних понять в сфері інклюзивної освіти, зокрема поняття «сервісів із розумного пристосування». З цього приводу був досліджений досвід США, які у Individuals with Disabilities Education Act, де визначений перелік допоміжних сервісів для дитини з особливостями психофізичного розвитку. Запропоновано рецепіювати дуже вдалу схожу норму із американського IDEA. The article focuses on the existing legal uncertainty surrounding the term "reasonable." adaptation". In our opinion, there is also a need for the interpretation of certain concepts in the field inclusive education, in particular the notion of "services of reasonable adaptation". On this occasion was The United States has studied the experience of the Individuals with Disabilities Education Act, which has a defined list auxiliary services for a child with peculiarities of psychophysical development. Proposed to recite a very successful norm from the American IDEA. |
Appears in Collections: |
Правові горизонти / Legal horizons |
Views
France
301
Ireland
1912168
Lithuania
1
Netherlands
135279
Russia
1
Singapore
114721595
Spain
1
Ukraine
69543715
United Kingdom
12183389
United States
229443189
Unknown Country
24365835
Downloads
France
1
Germany
1
Ireland
1
Lithuania
1
Ukraine
69543715
United Kingdom
1
United States
229443189
Unknown Country
10
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Shlapko_napriamy_udoskonalennia_ukrainskoho.pdf | 2.03 MB | Adobe PDF | 298986919 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.