Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72914
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Новітні види маркетингу в умовах випереджаючого розвитку: еволюція, сутність, умови застосування |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
Rud, Mariia Petrivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 http://orcid.org/0000-0001-6186-0811 |
Keywords |
еволюція маркетингу эволюция маркетинга evolution of marketing новітні види маркетингу новейшие виды маркетинга the newest types of marketing маркетингові інновації маркетинговые инновации marketing innovations управління маркетингом управление маркетингом marketing management інноваційний розвиток инновационное развитие innovative development |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72914 |
Publisher | Ужгородський національний університет |
License | |
Citation | Ілляшенко, С.М. Новітні види маркетингу в умовах виперджаючого розвитку: еволюція, сутність, умови застосування / С.М. Ілляшенко, М.П. Рудь // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Економіка». - 2019. - №24. - С. 37-42. |
Abstract |
Запропоновано схему еволюції у часовому розрізі видів маркетингу, узагальнено спонукальні причини еволюції видів маркетингу. Виконано системний аналіз сутності новітніх видів маркетингу, окреслено умови їх виникнення, проаналізовано сильні і слабкі сторони. Виконана їх систематизація відповідно до змін, що вони вносять у складові комплексу маркетингу 5Р. Розроблена укрупнена схема вибору промисловим підприємством видів і інструментів маркетингу, які дозволять забезпечити умови його тривалого виживання і розвитку на ринку за рахунок приведення у відповідність внутрішніх можливостей розвитку зовнішнім. Отримані результати можна використати як методичні рекомендації щодо управління маркетингом на промислових підприємствах з позицій посилення їх ринкових позицій. Предложена схема эволюции во временном разрезе видов маркетинга, обобщенно побудительные причины эволюции видов маркетинга. Выполнен системный анализ сущности новейших видов маркетинга, определены условия их возникновения, проанализированы сильные и слабые стороны. Выполнена их систематизация в соответствии с изменениями, что они вносят в составляющие комплекса маркетинга 5Р. Разработана укрупненная схема выбора промышленным предприятием видов и инструментов маркетинга, которые позволят обеспечить условия его длительного выживания и развития на рынке за счет приведения в соответствие внутренних возможностей развития внешним. Полученные результаты можно использовать как методические рекомендации по управлению маркетингом на промышленных предприятиях с позиций усиления их рыночных позиций. Increased interest in new ways of promotion is caused by the continuous development of the market for goods and services. Some types of marketing stop working in today's conditions they are replaced by new types of marketing. The authors consider the impact of hyper-competition in the market on the effectiveness of traditional types of marketing and the difference with the new ones which arise in their replacement. The authors analyze the evolution of marketing from traditional to online marketing. The article substantiates the necessity of innovative transformations in marketing practice. The authors consider most of the mistakes when introducing into the market goods related to the marketing component or mistakes in marketing activities and give the strengths and weaknesses of marketing types. Approaches to a classification of types of marketing and their essence are considered. Reasons for switching from one type of marketing to another is considered as an integral part of marketing development. They can be considered as increasing the level of competition from producers and more attentive consumer attitude to goods and services. The authors review the changes that introduce the latest types of marketing into the components of the 5P marketing complex. The considered types of marketing allow matching the internal possibilities of enterprise development to external, generated by the market. The article suggests a scientific approach to the phased selection of marketing types and tools that they use. The authors submit the scheme in general terms because for a more detailed study it is necessary to take into account the specific company and its goals. The authors note producers who focus on the needs of customers as those who are trying to offer the market better and better products that will have value characteristics and use demand from potential customers. The article introduces a scientific approach to the relationship between the stages of the choice of types and marketing tools with the methodological and informational support of this choice. The authors take into account the factors that influence the choice of types of marketing and their tools. |
Appears in Collections: |
Наукові роботи студентів, магістрів, аспірантів (ННІ ФЕМ) |
Views
France
144629
Germany
831192
Ireland
72316
Lithuania
1
Netherlands
1693
Sweden
1
Ukraine
8621625
United Kingdom
3782482
United States
70009175
Unknown Country
8621624
Downloads
France
1
Germany
1
Ireland
1
Lithuania
1
Ukraine
47933611
United Kingdom
48491
United States
70009175
Unknown Country
40
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Illiashenko_Rud_innovative_development.pdf | 523.47 kB | Adobe PDF | 117991321 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.