Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72925
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Optimum Choice of the Front Suspension of an Automobile
Other Titles Оптимальний вибір передньої підвіски автомобіля
Authors Belkhode, P.N.
ORCID
Keywords підвіска
геометрія керма
передня підвіска
оптимум
механізм
подвеска
геометрия рулевого управления
передняя подвеска
механизм
suspension
steering geometry
front suspension
optimum
mechanism
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72925
Publisher Sumy State University
License
Citation Belkhode, P.N. Optimum Choice of the Front Suspension of an Automobile [Текст] = Оптимальний вибір передньої підвіски автомобіля / P.N. Belkhode // Журнал інженерних наук. - 2019. - Т. 6, № 1. - Р. E21-E24. - DOI: 10.21272/jes.2019.6(1).e4
Abstract У статті розглядається процедура вибору оптимальної геометрії передньої підвіски автомобіля. Досліджується вплив підвіски на геометрію керма з урахуванням різних комбінацій шарнірів чотирьохбалкового механізму передньої підвіски. Метою підвіски є полегшення роботи шин і надання передбачуваної поведінки для того, щоб водій мав контроль над автомобілем. Найбільш уживаною підвіскою є подвійна поперечина. Ефективність геометрії керма залежить від виконання різних параметрів керування, таких як кут зчеплення, кут конуса, кут розвалу, тощо. Ця геометрія керма залежить від положення осі шпильки як уявної лінії, що проходить крізь штифт. Геометрія рульового керування є функцією швидкості транспортного засобу, довжини ланки та стану доріг, тому вибір оптимального вибору підвіски надає перевагу комфорту для керування та контролю умов використання автомобіля.
The paper details the optimum choice of the front suspension of an automobile. The influence of suspension on the steering geometry is studied by considering the various combinations of joints at the four-bar mechanism of the front suspension. The purpose of the suspension is to make the job easier for the tires and give a predictable behavior so that the driver will have control of the car. The most common suspension used is double wishbone. The performance of the steering geometry depends upon the performance of various steering parameters such as kingpin angle, caster angle, camber angle, toe in and out and scrub radius. This steering geometry depends upon the position of kingpin axis an imaginary line passing through the knuckle pin. The steering geometry is a function of vehicle speed, link lengths, and road condition. The selection of the optimum choice of the suspension makes the benefit the comfort for driving and controlling the vehicle conditions.
Appears in Collections: Journal of Engineering Sciences / Журнал інженерних наук

Views

Argentina Argentina
1
Australia Australia
-1732245225
Bangladesh Bangladesh
-1076034600
Brazil Brazil
176633
Canada Canada
-221067765
China China
-1097558901
Egypt Egypt
1
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
71844132
India India
2142898095
Iran Iran
1
Ireland Ireland
1223797839
Japan Japan
97683626
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
231806
Portugal Portugal
1
South Africa South Africa
82658
South Korea South Korea
1198755126
Spain Spain
1
Thailand Thailand
71844136
Turkey Turkey
-731661974
Ukraine Ukraine
1223797841
United Kingdom United Kingdom
-1917837675
United States United States
-221067763
Unknown Country Unknown Country
1931417115
Vietnam Vietnam
29192

Downloads

Brazil Brazil
71844137
China China
81057
Czechia Czechia
1
France France
1
India India
680359714
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Japan Japan
71844130
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
South Korea South Korea
1
Taiwan Taiwan
1
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
188178
United Kingdom United Kingdom
-1917837674
United States United States
1696497203
Unknown Country Unknown Country
3759
Vietnam Vietnam
1
Zimbabwe Zimbabwe
1

Files

File Size Format Downloads
Belkhode_JES_2019_1.pdf 205.21 kB Adobe PDF 602980516

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.