Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72987
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Особливості лінгвалізації гендерних стереотипів фемінності в англомовному рекламному дискурсі |
Authors |
Yehorova, Olesia Ivanivna
Коротун, А.Г. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-3225-5580 |
Keywords |
гендер gender гендерний стереотип гендерный стереотип gender stereotype фемінність феминность feminity рекламний дискурс рекламный дискурс advertising discourse лінгвалізація лингвализация lingualization |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72987 |
Publisher | "Код" |
License | |
Citation | Єгорова, О. Особливості лінгвалізації гендерних стереотипів фемінності в англомовному рекламному дискурсі / О. Єгорова, А. Коротун // Наукові записки. – Випуск 175 – Серія: Філологічні науки – Кропивницький:«КОД», 2019. – С. 321–324. |
Abstract |
Одним зі способів реалізації ефективного рекламного впливу є побудова реклами з урахуванням гендерної диференціації цінностей цільової аудиторії, зокрема через звернення до стереотипів маскулінності та фемінності, тобто орієнтованості на
чоловіків або жінок. Стаття присвячена дослідженню англомовних рекламних повідомлень на предмет фемінної гендерної маркованості їхнього вербального компонента. Мета роботи – описати способи вираження фемінної спрямованості реклами і виявити закономірності, що обумовлюють вибір тих чи інших засобів гендерної орієнтації. Одним из способов реализаци эффективного рекламного воздействия является построение рекламы с учетом гендерной дифференциации ценностей целевой аудитории, в частности, через обращение к стереотипам маскулинности и феминности, то есть ориентации на мужчин и женщин. Статья посвящена исследованию англоязычных рекламных сообщений на предмет феминной гендерной маркированности их вербального компонента. Цель работы – описать способы выражения феминной направленности рекламы и определить закономерности, обуславливающие выбор тех или иных средств гендерной ориентации. Over the last decades, it has become especially clear what an influential driving force in society is advertising. Advertising as a conductor of up-to-date information and a tool for influence on and appeal to the mass audience and directly the advertising discourse itself have been long attracting the attention of researchers. The purpose of any advertisement is to strive for the best outreach i.e. the fullest coverage of the target audience in order to achieve specific commercial goals. To solve such problems, advertising practice has developed many methods, techniques, and strategies of influence on the target audience which increase the effectiveness of advertising communications. One of such approaches to effective advertising is influencing on consumer buying behavior by organizing the advertisements with a view to gender differentiation of the target recipients, in particular, through appealing to the stereotypes of masculinity and femininity; thus, due to the consideration of value orientations it is possible to predict and to trigger the necessary associations. The article represents a study of English advertising messages on the subject of feminine gender labeling of their verbal component. In relation to the orientation either on male or female audience, the perceivers of an advertisement as well as the gender-oriented text itself are being formed. The referral to the aesthetic-erotic profile of the woman and the comfort of her environment is typical of “feminine” texts. The research puts forward the idea that the structure, content, and stylistic means of the ad text differ depending on the gender of the very addressee of this ad text. The paper focuses on describing the ways of expressing feminine gender orientation in advertisements and on identifying the regularities that make for the choice of verbal means of gender orientation. The potential future direction of the research is the study of the masculine profile verbalizing of the modern English advertising discourse. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Belgium
1
Finland
1
France
1
Germany
22093517
Greece
1
Ireland
221199
Lithuania
1
Romania
1
Spain
1
Ukraine
777069595
United Kingdom
42403007
United States
87149435
Unknown Country
151307781
Downloads
France
1
Germany
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Romania
1
Spain
1
Sweden
1
Ukraine
1402831408
United Kingdom
1
United States
1080244541
Unknown Country
1080244542
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yehorova_Кorotun.pdf | 3.64 MB | Adobe PDF | -731646797 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.