Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73037
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Комбінаторна модель у практиці змішанного навчання української мови як іноземної
Other Titles The combinatorial model in the practice of mixed learning Ukrainian as a foreign language
Authors Zavhorodnii, Viktor Anatoliiovych
Konok, Olha Petrivna
Shevtsova, Alina Vladlenivna
ORCID
Keywords змішане навчання
смешанное обучение
blended learning
українська мова як іноземна
украинский язык как иностранный
Ukrainian as a foreign language
студенти
студенты
students
комбінаторна модель
комбинаторная модель
combinatorial model
мультимедійні лінгвотренажери
мультимедийные лингвотренажеры
multimedia language simulators
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73037
Publisher Society for Cultural and Scientific Progress in Central and Eastern Europe
License
Citation Завгородній, В.А. Комбінаторна модель у практиці змішанного навчання української мови як іноземної [Текст] / В.А. Завгородній, О.П. Коньок, А.В. Шевцова // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – 2019. – Vol. VII (80).– Issue 198. – P. 47-51.
Abstract У статті досліджено проблему використання змішаного навчання в практиці викладання української мови як іноземної (УМІ). Найбільш оптимальною визначено трирівневу комбінаторну модель. Описано віртуальне динамічне навчальне середовище, створене на базі Сумського державного університетеу. Як приклад використанння наведено функціонал комплексу мультимедійних лінгвотренажерів (фонетичного, лексичного, граматичного та аудіотренажерів) – складової частини модулів навчання української мови як іноземної
В статье исследована проблема использования смешанного обучения в практике преподавания украинского языка как иностранного(УМИ). Наиболее оптимальной признана трехуровневая комбинаторная модель. Описана виртуальная динамическая учебная среда, созданная на базе Сумского государственного университета. В качестве примера использования приведен функционал комплекса мультимедийных лингвотренажеров (фонетического, лексического, грамматического и аудиотренажера) - составной части модулей обучения украинскому языку как иностранному
The article deals with the problem of using blended learning in the practice of teaching Ukrainian as a foreign language (ULF). Three-level combinatorial model is defined as the most optimal. Virtual dynamic space, powered by Sumy State University, is described. Its functional is presented as an example of the linguistic simulation training system that includes phonetical, lexical, grammatical and audio simulations. This system is an integral part of the ULF teaching modules.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Australia Australia
1
Czechia Czechia
1
Germany Germany
1
Greece Greece
1
Ireland Ireland
62582
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1316
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
3655559
United Kingdom United Kingdom
1829094
United States United States
83970132
Unknown Country Unknown Country
3655558

Downloads

Belarus Belarus
629130
Belgium Belgium
1
Cyprus Cyprus
1
Germany Germany
10337208
Lebanon Lebanon
5260
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
65561895
United Kingdom United Kingdom
629130
United States United States
74766011
Unknown Country Unknown Country
7

Files

File Size Format Downloads
Zavhorodnii_V_article.pdf 1.19 MB Adobe PDF 151928646

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.