Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73037
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Комбінаторна модель у практиці змішанного навчання української мови як іноземної |
Other Titles |
The combinatorial model in the practice of mixed learning Ukrainian as a foreign language |
Authors |
Zavhorodnii, Viktor Anatoliiovych
Konok, Olha Petrivna Shevtsova, Alina Vladlenivna |
ORCID | |
Keywords |
змішане навчання смешанное обучение blended learning українська мова як іноземна украинский язык как иностранный Ukrainian as a foreign language студенти студенты students комбінаторна модель комбинаторная модель combinatorial model мультимедійні лінгвотренажери мультимедийные лингвотренажеры multimedia language simulators |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73037 |
Publisher | Society for Cultural and Scientific Progress in Central and Eastern Europe |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Завгородній, В.А. Комбінаторна модель у практиці змішанного навчання української мови як іноземної [Текст] / В.А. Завгородній, О.П. Коньок, А.В. Шевцова // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – 2019. – Vol. VII (80).– Issue 198. – P. 47-51. |
Abstract |
У статті досліджено проблему використання змішаного навчання в практиці викладання української мови як іноземної (УМІ). Найбільш оптимальною визначено трирівневу комбінаторну модель. Описано віртуальне динамічне навчальне середовище, створене на базі Сумського державного університетеу. Як приклад використанння наведено функціонал комплексу мультимедійних лінгвотренажерів (фонетичного, лексичного, граматичного та аудіотренажерів) – складової частини модулів навчання української мови як іноземної В статье исследована проблема использования смешанного обучения в практике преподавания украинского языка как иностранного(УМИ). Наиболее оптимальной признана трехуровневая комбинаторная модель. Описана виртуальная динамическая учебная среда, созданная на базе Сумского государственного университета. В качестве примера использования приведен функционал комплекса мультимедийных лингвотренажеров (фонетического, лексического, грамматического и аудиотренажера) - составной части модулей обучения украинскому языку как иностранному The article deals with the problem of using blended learning in the practice of teaching Ukrainian as a foreign language (ULF). Three-level combinatorial model is defined as the most optimal. Virtual dynamic space, powered by Sumy State University, is described. Its functional is presented as an example of the linguistic simulation training system that includes phonetical, lexical, grammatical and audio simulations. This system is an integral part of the ULF teaching modules. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views

1

1

1

1

62582

1

1316

1

1

3655559

1829094

83970132

93174249
Downloads

629130

1

1

10337208

5260

1

1

1

65561895

629130

74766011

7
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Zavhorodnii_V_article.pdf | 1.19 MB | Adobe PDF | 151928646 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.