Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73064
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Соціально-комунікаційна адаптація франчайзингових типів видань до українського медіапростору
Other Titles Social-communicational adaptation of franchiSing types of editions to the ukrainian media space
Authors Прядко, Ю.
ORCID
Keywords франчайзинг
глобалізація
глянцеві видання
жіночий журнал
аудиторія
franchising
globalization
glossy editions
women’s magazine
audience
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73064
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Прядко, Ю. Соціально-комунікаційна адаптація франчайзингових типів видань до українського медіапростору [Текст] / Ю. Прядко // Образ. - 2018. - Вип. 1 (27). - С. 90-99. - DOI: 10.21272/2415-8496-2018-1(27)-90-99
Abstract У статті здійснено спробу дослідження явища франчайзингу в українській періодиці на основі змістового, структурного та тематичного аналізу низки видань різного спрямування. Це дасть змогу визначити основні критерії адаптації різних типів журналів до вітчизняного медіапростору. Мета статті передбачає комплексне вивчення явища франчайзингу в сегменті популярних українських глянцевих видань та дослідження впливу цього явища на глобалізаційні процеси у вітчизняній сфері медіа. Об’єкт дослідження – українські періодичні видання, що виходять друком на правах договору про франшизу. Обсяг визначено шляхом ознайомлення з історією найпопулярніших українських журналів та дослідженням на предмет наявності договору франшизи умов їх видання в Україні. Журнали проаналізовано за тематичними та змістовими спрямуваннями, а також досліджено їх обсяг, рубрикацію, ілюстрації, внутрішню рекламу та редакційну політику.
This article attempts to study the phenomenon of franchising in Ukrainian periodicals on the basis of content, structural and thematic analysis of a number of publications of different directions. Such an analysis will make it possible to determine the main criteria for adapting different types of magazines to the national media space. The purpose of the article provides for a comprehensive study of the phenomenon of franchising in the segment of popular Ukrainian glossy magazines and the study of the impact of this phenomenon on the globalization processes in the domestic media. Ukrainian periodicals, issued on the rights of a franchise contract, are the main object of the article. The volume is determined by familiarizing with the history of the most popular Ukrainian journals and studies on the existence of a franchise contract for the conditions of their publishing in Ukraine. The edition is analyzed in terms of thematic and content orientations, as well as their volume, heading, illustration, internal advertising and editorial policy have been researched.
Appears in Collections: Образ

Views

Argentina Argentina
1
China China
15
Germany Germany
37833
Greece Greece
1
Ireland Ireland
9514
Lithuania Lithuania
1
Mongolia Mongolia
1
Norway Norway
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
540766
United Kingdom United Kingdom
270635
United States United States
4402322
Unknown Country Unknown Country
540765

Downloads

Germany Germany
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
1603256
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
5801857
Unknown Country Unknown Country
4

Files

File Size Format Downloads
Pryadko_Sotsialno.pdf 408.08 kB Adobe PDF 7405120

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.