Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73066
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Блоги і традиційні медіа: аналіз співіснування |
Other Titles |
Blogs and traditional media: an analysis of coexistence |
Authors |
Досенко, А.
|
ORCID | |
Keywords |
традиційні медіа блог інтернет-технології аматорські матеріали дифузна зона traditional media blog Internet technologies amateur materials diffusion area |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73066 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Досенко, А. Блоги і традиційні медіа: аналіз співіснування [Текст] / А. Досенко // Образ. - 2018. - Вип. 1 (27). - С. 111-118. - DOI: 10.21272/2415-8496-2018-1(27)-111-118 |
Abstract |
Аналізується співіснування сучасних традиційних медіа та електронних щоденників. Досліджено показники довіри читачів до блогів як жанру інтернет-журналістики, а також ставлення журналістів до блогів як інформаційного джерела. Охарактеризовано зону дифузності традиційних медіа та блогосфери. Методологічною основою стали узагальнення, огляд наукових джерел і
думок та онлайн-опитування. Проведене дослідження дало підстави твердити, що блогери формують принципово новий підхід до існування комунікаційного процесу. Це ґрунтується на тому, що традиційні ЗМІ не завжди незаангажовані, натомість блогер може бути і є незалежним. У той же час блоги не можуть бути професійним медіа, оскільки ключовим є фактор якості контенту та компетентність автора.
Значення мають обсяг матеріалу, форма подачі, частота інформування, відповідність стандартам журналістики та нормам журналістської етики. The coexistence of modern traditional media and electronic diaries is analysed. The indicators of users’ credibility of blogs as a genre of online journalism, as well as journalists’ attitude to blogs as information source, have been studied. The diffusion area of traditional media and the blogosphere has been characterized. The primary methods used in the research are generalization, review of scientific sources and opinions, as well as web surveying. The conducted research has given reasons to suggest that bloggers shape a fundamentally new approach to the existence of the communication process. This statement is based on the fact that traditional media are not always unbiased, while a blogger can be and is independent. At the same time blogs cannot be treated as professional media, since content quality and author’s competence are the key factor. The volume of material, form of presentation, frequency of information sharing, as well as journalism standards and ethics, are of great importance. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views
Australia
1
Belarus
156962
China
659085725
France
150393
Germany
69051
Greece
1
Ireland
189157
Italy
1
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Netherlands
3798
Poland
77466
Romania
1
Russia
1
Singapore
1651351009
Spain
321426
Ukraine
177217164
United Arab Emirates
1
United Kingdom
55143
United States
1430585752
Unknown Country
-763060654
Downloads
Belarus
1
Belgium
1
China
1
Germany
1392437091
Ireland
152508
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Serbia
1
Ukraine
548703097
United Arab Emirates
1
United Kingdom
1
United States
548703097
Unknown Country
11
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Dosenko_Blohy.pdf | 427.42 kB | Adobe PDF | -1804971484 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.