Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73066
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Блоги і традиційні медіа: аналіз співіснування
Other Titles Blogs and traditional media: an analysis of coexistence
Authors Досенко, А.
ORCID
Keywords традиційні медіа
блог
інтернет-технології
аматорські матеріали
дифузна зона
traditional media
blog
Internet technologies
amateur materials
diffusion area
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73066
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Досенко, А. Блоги і традиційні медіа: аналіз співіснування [Текст] / А. Досенко // Образ. - 2018. - Вип. 1 (27). - С. 111-118. - DOI: 10.21272/2415-8496-2018-1(27)-111-118
Abstract Аналізується співіснування сучасних традиційних медіа та електронних щоденників. Досліджено показники довіри читачів до блогів як жанру інтернет-журналістики, а також ставлення журналістів до блогів як інформаційного джерела. Охарактеризовано зону дифузності традиційних медіа та блогосфери. Методологічною основою стали узагальнення, огляд наукових джерел і думок та онлайн-опитування. Проведене дослідження дало підстави твердити, що блогери формують принципово новий підхід до існування комунікаційного процесу. Це ґрунтується на тому, що традиційні ЗМІ не завжди незаангажовані, натомість блогер може бути і є незалежним. У той же час блоги не можуть бути професійним медіа, оскільки ключовим є фактор якості контенту та компетентність автора. Значення мають обсяг матеріалу, форма подачі, частота інформування, відповідність стандартам журналістики та нормам журналістської етики.
The coexistence of modern traditional media and electronic diaries is analysed. The indicators of users’ credibility of blogs as a genre of online journalism, as well as journalists’ attitude to blogs as information source, have been studied. The diffusion area of traditional media and the blogosphere has been characterized. The primary methods used in the research are generalization, review of scientific sources and opinions, as well as web surveying. The conducted research has given reasons to suggest that bloggers shape a fundamentally new approach to the existence of the communication process. This statement is based on the fact that traditional media are not always unbiased, while a blogger can be and is independent. At the same time blogs cannot be treated as professional media, since content quality and author’s competence are the key factor. The volume of material, form of presentation, frequency of information sharing, as well as journalism standards and ethics, are of great importance.
Appears in Collections: Образ

Views

Australia Australia
1
Belarus Belarus
156962
China China
659085725
France France
150393
Germany Germany
69051
Greece Greece
1
Ireland Ireland
189157
Italy Italy
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3798
Poland Poland
77466
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1651351009
Spain Spain
321426
Ukraine Ukraine
177217164
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
55143
United States United States
1430585752
Unknown Country Unknown Country
-763060654

Downloads

Belarus Belarus
1
Belgium Belgium
1
China China
1
Germany Germany
1392437091
Ireland Ireland
152508
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Serbia Serbia
1
Ukraine Ukraine
548703097
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
548703097
Unknown Country Unknown Country
11

Files

File Size Format Downloads
Dosenko_Blohy.pdf 427.42 kB Adobe PDF -1804971484

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.