Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73210
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Інтегровані уроки: іноземна мова та географія |
Other Titles |
Integrated classes: Foreign language and Geography |
Authors |
Великодний, О.І.
|
ORCID | |
Keywords |
міжпредметні зв’язки межпредметные связи interdisciplinary relations інтегрований урок интегрированный урок integrated lesson навчальна дисципліна учебная дисциплина academic subject форма проведення уроку форма проведения урока lesson form глобальне мислення глобальное мышление global thinking урок-екскурсія урок-экскурсия excursion lesson урок-телеміст урок-телемост telebridge lesson методи викладання методы преподавания teaching methods |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73210 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Великодний, О.І. Інтегровані уроки: іноземна мова та географія [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 6.020303 - філологія / О.І. Великодний; наук. керівник О.А. Шуменко. - Суми: СумДУ, 2019. - 26 с. |
Abstract |
У даній бакалаврській роботі увага приділяється визначенню суті та особливостей явища інтеграції, а також основних завдань, які ставлять педагоги перед собою в рамках втілення міжпредметної інтеграції.
Проведено аналіз з метою виявити особливості функціонування різних
форм інтегрованого навчання. Основні результати інтеграції: змога
отримання учнями більш глибоких та комплексних знань з англійської
мови, а також можливість по-новому поглянути на цілком знайомі
об’єкти та явища. Вдалось простежити позитивні зміни у мотивації
учнів, адже поєднання теорії із реальним життям, із дійсністю, яка є
набагато цікавішою для школярів, ніж вправи із підручника, виявилось
діючим. В данной бакалаврской работе внимание уделяется определению сущности и особенностей явления интеграции, а также основных задач, которые ставят педагоги перед собой в рамках реализации межпредметной интеграции. Проведен анализ с целью выявления особенностей функционирования различных форм интегрированного обучения. Основные результаты интеграции: возможность получение учащимися более глубоких и комплексных знаний по английскому языку, а также возможность по-новому взглянуть на вполне знакомые объекты и явления. Удалось проследить положительные изменения в мотивации учеников, ведь сочетание теории с реальной жизнью, с действительностью, которая является гораздо интереснее для школьников, чем упражнения с учебника, оказалось действующим. In this paper work attention is paid to the definition of the essence and peculiarities of the phenomenon of integration, as well as to the main teachers’ tasks within the implementation of interdisciplinary integration. An analysis was conducted to identify the peculiarities of the functioning of various forms of integrated learning. The main results of integration are the students’ ability to get deep and comprehensive knowledge of English, as well as the opportunity to take a fresh look at well-known objects and phenomena. It was possible to trace positive changes in the motivation of students, because the combination of theory with real life, which is much more interesting for students than textbook exercises, proved to be effective. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
Australia
1
Germany
1
Greece
1106
Ireland
4133
Lithuania
1
Singapore
190746
Ukraine
68366
United Kingdom
34455
United States
1115834
Unknown Country
68358
Downloads
Finland
1
France
8268
Germany
748667
Lithuania
1
Netherlands
34448
Poland
14322
Romania
1
Russia
381496
Ukraine
1483004
United Kingdom
381495
United States
1483003
Unknown Country
1483002
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Velykodnyi_Bachelous_paper.pdf | 850.14 kB | Adobe PDF | 6017708 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.