Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73211
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Стратегії читання іноземною мовою |
Authors |
Пилипенко-Фріцак, Р.П.
|
ORCID | |
Keywords |
комунікативна методика коммуникативная методика communicative method іноземна мова иностранный язык foreign language психологічні та соціокультурні знання психологические и социо-культурные знания psychological and socio-cultural knowledge навчання обучение study фонетика phonetics граматика грамматика grammar лексика vocabulary |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73211 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Пилипенко, Р. П. Стратегії читання іноземною мовою [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного рівня бакалавра; спец.: 6.020303 – філологія / Р. П. Пилипенко; наук. керівник І.В. Ущаповська. – Суми: СумДу, 2019. – 25 с. |
Abstract |
У роботі розглядалися стратегії та формування навичок іншомовного читання, основні практичні та теоретичні положення щодо стратегій читання.
Теоретичне значення: методологічна характеристика дослідження; значення отриманих результатів читання визначається тим, у які проблеми, концепції, галузі знання вносяться зміни, спрямовані на розвиток читання.
Читання здатне забезпечити більш міцне формування всіх видів комунікативної компетенції. При цьому провідною освітньою функцією читання повинна стати функція культуротворчою, що забезпечує розвиток особистості. Хочу зауважити що Попередній розбір тексту вкрай важливий, адже саме у цю мить формується ставлення до прочитаного. Адже зацікавленість до твору проявляється від розуміння мети написаного. В работе рассматривались стратегии и формирования навыков иноязычного чтения, основные практические и теоретические положения по стратегий чтения. Теоретическое значение: методологическая характеристика исследования; значение полученных результатов чтения определяется тем, в проблемы, концепции, отрасли знания вносятся изменения, направленные на развитие чтения. Чтение способно обеспечить более прочное формирование всех видов коммуникативной компетенции. При этом ведущей образовательной функцией чтения должна стать функция культуросозидательной, что обеспечивает развитие личности. Хочу заметить, что Предыдущий разбор текста крайне важен, ведь именно в этот момент формируется отношение к прочитанному. Ведь интерес к произведению проявляется от понимания цели написанного. The paper considered strategies and skills in foreign language reading, the main practical and theoretical positions regarding reading strategies. Theoretical meaning is methodological characteristic of the research; the value of the obtained reading results. It is determined by what changes, aimed at the development of reading, are introduced into problems, concepts, branches of knowledge. Reading can provide a more solid formation of all types of communicative competence. In this case, the leading educational function of reading should become the function of culture-providing, which provides the development of personality. I want to note that Preliminary analysis of the text is extremely important, as at this moment the attitude towards the read is formed. After all, the interest in the product manifests itself from understanding the purpose of the written. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
China
-1404422970
Finland
1
Germany
39827302
Greece
5704
India
1
Ireland
238190
Japan
1
Lithuania
1
Singapore
-1396916428
Sweden
1
Ukraine
-871948100
United Kingdom
357805394
United States
-1671795788
Unknown Country
715608213
Downloads
Austria
77510914
China
1
Czechia
-440908192
France
-440908191
Germany
-440908193
Lithuania
1
Netherlands
1
Poland
-871948109
Romania
1
Russia
1927029553
Serbia
1
Singapore
1
Ukraine
-1396916429
United Kingdom
-440908196
United States
888006899
Unknown Country
-1122037070
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Pulupenko_Fricak_Bachelous_paper_.pdf | 179.41 kB | Adobe PDF | 2032980288 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.