Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73213
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Мнемотехніка на заняттях з іноземної мови |
Authors |
Мельникова, К.Ю.
|
ORCID | |
Keywords |
когнітивно-комунікативний підхід когнитивно-коммуникативный подход cognitive-communicative approach ейдетика эйдетика eidetics мнемотехнічні прийоми мнемотехнические прийомы mnemonic techniques методи навчання методы обучения teaching methods техніки запам’ятовування техгики запоминания techniques of memorization |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73213 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Меельникова, К.Ю. Мнемотехніка на заняттях з іноземної мови [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного рівня бакалавра; спец.: 6.020303 – філологія / К.Ю. Мельникова; наук. керівник І.В. Ущаповська. – Суми: СумДУ, 2019. – 27 с. |
Abstract |
Робота присвячується одній з проблем, що можуть стати на заваді при вивченні іноземних мов та вільній комунікації учнів.
Проблема запам’ятовування та зберігання інформації серед школярів є дуже актуальною на сьогодення, оскільки потребує поглибленого дослідження і особливого відбору у методиці викладання іноземних мов.
Мета роботи полягає у висвітленні наявних мнемотехнічних прийомах та їх детальний аналіз. Теоретичне значення роботи полягає в огляді та дослідженні низки принципів запам’ятовування під час освітнього процесу та підборі технік запам’ятовування у залежності від віку дитини. Работа посвящается одной из проблем, которые могут помешать при изучении иностранных языков и свободной коммуникации учащихся. Проблема запоминания и хранения информации среди школьников очень актуальна на сегодняшний день, поскольку требует углубленного исследования и особого отбора в методике преподавания иностранных языков. Цель работы заключается в освещении имеющихся мнемотехнических приемах и их детальный анализ. Теоретическое значение работы состоит в осмотре и исследовании ряда принципов запоминания во время образовательного процесса и подборе техник запоминания в зависимости от возраста ребенка. The work is devoted to one of the problems that can hinder the study of foreign languages and the free communication of students. The problem of memorizing and storing information among schoolchildren is very relevant today because it requires depth study and special selection in the teaching method of foreign languages. The aim of the work is to highlight the existing mnemonic techniques and their detailed analysis. The theoretical value of the work consists of the review and research of a number of principles of memorization during the educational process and the selection of techniques for remembering, depending on the age of the child. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
China
1
France
1
Germany
2681607
Greece
153860
Indonesia
1
Ireland
23255379
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Poland
1
Singapore
-1643630933
Sweden
1
Ukraine
1007705432
United Kingdom
768922300
United States
1405678841
Unknown Country
1696829670
Downloads
Belgium
1
China
1
Czechia
46510753
Denmark
1
Finland
450908244
France
768922307
Germany
-450238483
Greece
1
India
1
Ireland
1
Italy
1
Japan
3635
Lithuania
1
Netherlands
609915271
Norway
1
Poland
768922301
Portugal
1
Romania
1
Russia
1405678840
Singapore
1
Spain
1
Ukraine
1405678841
United Kingdom
609915280
United States
1405678840
Unknown Country
136
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Melnukova_Bachelous_paper.pdf | 275.66 kB | Adobe PDF | -1568038614 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.