Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73237
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | "Маршрут №1" газети "День" у контексті реалізації геобрендингових завдань |
Other Titles |
"Marshrut №1" of the newspaper "Den" in the context of implementing geo-branding tasks |
Authors |
Воронова, В.
|
ORCID | |
Keywords |
брендинг геобренд геобрендинг геобрендингові комунікації ЗМІ branding geo-brand geo-branding geo-branding communications mass media |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73237 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Воронова, В. "Маршрут №1" газети "День" у контексті реалізації геобрендингових завдань [Текст] / В. Воронова // Образ. - 2018. - Вип. 2 (28). - С. 109-117. - DOI: 10.21272/2415-8496-2018-2(28)-109-117 |
Abstract |
Відсутність налагодженої належним чином співпраці суб’єктів геобрендингу зі ЗМІ як генератором, провідником та інтерпретатором інформації про геобренд, неповне використання їхніх можливостей актуалізує дослідження комунікаційних інструментів геобрендингу, що сприятиме глибшому розумінню самої технології та її результативності. Метою статті є визначення ролі ЗМІ у процесі геобрендингу. Автор окреслює особливості тематичного проекту газети "День" – "Маршрут №1" як інструменту формування у стейкхолдерів уявлення про регіони як бажані з певної точки зору: для проживання, для реалізації професійних інтенцій, для відпочинку й туризму, для розвитку бізнесу тощо; простежує жанрові, ілюстраційно- оформлювальні, контентні його характеристики. Встановлюється роль ЗМІ як базового елемента геобрендингових комунікацій. Визначається дуальна їх природа: як споживача геобренду і як особливої групи стейкхолдерів, відповідальних за
формування образу території. The lack of well-established cooperation between geo-branding subjects and mass media as the generator, conductor and interpreter of geo-brand information, as well as insufficient exploitation of its capabilities actualizes the investigation of communicative geo-branding tools, thus promoting deeper understanding of the technology itself and its effectiveness. The aim of the article is to define the role of mass media in the geo-branding process. The author outlines the peculiarities of the topical project of the “Den’” newspaper – "Marshrut № 1" as a tool of bringing stakeholders to view regions from a desired perspective: their suitability for living, implementing professional intentions, developing a business, relaxation and tourism, etc.; traces its genre, illustrative, design and content characteristics. The role of mass media as a basic element of geo-branding communications is identified. Its dual nature is identified: mass media as a geo-brand consumer, and as a special group of stakeholders responsible for creating a certain image of the region. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views
Canada
1
China
81884640
France
1
Germany
-1055759911
Greece
4362
Ireland
9173945
Lithuania
1
Netherlands
545
Singapore
1
Ukraine
260319099
United Kingdom
131215914
United States
1181546046
Unknown Country
1540835285
Downloads
China
1
Germany
1
Ireland
1
Lithuania
1
Russia
1
Singapore
1
Ukraine
763690135
United Kingdom
1
United States
-1055759912
Unknown Country
-2145747366
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Voronova_Obraz_2018_2.pdf | 843.85 kB | Adobe PDF | 1857150160 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.