Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73249
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Тизерна реклама як складова сучасних рекламних комунікацій
Other Titles Teaser advertising as a component of modern advertising communications
Authors Яненко, Я.
ORCID
Keywords рекламні комунікації
рекламне повідомлення
соціалізація
тизер
тизерна реклама
advertising communications
advertising message
socialization
teaser
teaser advertising
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73249
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Яненко, Я. Тизерна реклама як складова сучасних рекламних комунікацій [Текст] / Я. Яненко // Образ. - 2018. - Вип. 2 (28). - С. 118-125. - DOI: 10.21272/2415-8496-2018-2(28)-118-125
Abstract У статті визначено засоби впливу тизерної реклами як складової сучасних рекламних комунікацій, зокрема, формування у цільової аудиторії інтересу до рекламного повідомлення через загадку, інтригу, незавершену в рекламі дію. З’ясовано, що трансформування інтересу до тизеру цільової аудиторії у споживацький інтерес до рекламованого продукту відбувається через створення відповідних асоціацій та підкріплення їх у рекламних повідомленнях, що розкривають ідею тизеру. Уточнено, що для розміщення тизерної реклами компаніями-рекламодавцями переважно обираються медіа, для яких характерна постійність комунікацій із цільовою аудиторією. Особлива увага приділяється особливостям впливу тизерної реклами на процес соціалізації, які полягають у побудові комунікації із цільовою аудиторією через пропозицію звернути увагу на тизер та гейміфікацію.
The article deals with the means of influence of teaser advertising as a component of modern advertising communications, in particular, the formation of the target audience of interest in the advertising message through a riddle, intrigue, unfinished action in advertising. It is found out that in advertising there is a transformation: from the interest of the target audience to the teaser - in the consumer interest in the advertised product. This happens through the creation of relevant associations and their support in advertising messages that reveal the idea of a teaser. It has been clarified that for the placement of teaser advertising, advertisers prefer to choose media, for which the constant communication with the target audience is characteristic. Particular attention is paid to the peculiarities of the influence of teaser advertising on the process of socialization. These features are to build communication with the target audience through a proposal to pay attention to the teaser and through gaming.
Appears in Collections: Образ

Views

Germany Germany
97622698
Greece Greece
6808
Ireland Ireland
117686
Lithuania Lithuania
1
Mongolia Mongolia
1
Poland Poland
1
Russia Russia
235369
Sweden Sweden
2337
Ukraine Ukraine
13552517
United Kingdom United Kingdom
6776574
United States United States
783843929
Unknown Country Unknown Country
12

Downloads

France France
1
Germany Germany
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
13552518
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
665529921
Unknown Country Unknown Country
4

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_Obraz_2018_2.pdf 445.3 kB Adobe PDF 679082449

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.