Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73734
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The Implementation of Corporate Social and Environmental Responsibility Practices into Competitive Strategy of the Company |
Other Titles |
Впровадження практик корпоративної соціально-екологічної відповідальності у конкурентну стратегію компанії |
Authors |
Hakobyan, N.
Khachatryan, A. Vardanyan, N. Chortok, Yuliia Volodymyrivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5263-0555 |
Keywords |
компанія компонента конкурентоспроможність корпоративна соціально-екологічна відповідальність показник стейкхолдер стратегія company competitiveness components indicators corporate social and environmental responsibility stakeholders strategy |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73734 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Hakobyan, N., Khachatryan, A., Vardanyan, N., & Chortok, Y. (2019). The Implementation of Corporate Social and Environmental Responsibility Practices into Competitive Strategy of the Company. Marketing and Management of Innovations, 2, 42-51. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.2-04 |
Abstract |
В сучасних умовах розвитку глобалізаційних процесів для кожної компанії в конкурентній боротьбі за споживача є важливими будь-які переваги. Однією з них стає впровадження заходів корпоративної соціально-екологічної відповідальності та врахування її практик при формуванні конкурентної стратегії компанії. У статті підлягають розгляду питання щодо механізмів реалізації корпоративної соціально-екологічної відповідальності компаніями. Доведено, що ефективним механізмом впровадження корпоративної соціально-екологічної відповідальності компаніями є врахування її практик при формуванні конкурентної стратегії, наведено ефекти
впровадження корпоративної соціально-екологічної відповідальності у конкурентну стратегію. Основною метою дослідження стало визначення ролі корпоративної соціальної та екологічної відповідальності у забезпеченні конкурентоспроможності компанії та обґрунтування методології інтегрованої оцінки корпоративної соціальної та екологічної відповідальності на основі показників, що дозволяють враховувати потреби зацікавлених сторін. Підтверджено, що ефективним механізмом реалізації корпоративної соціальної та екологічної відповідальності підприємства є врахування його практики у формуванні конкурентної стратегії. Авторами проаналізовані
показники конкурентоспроможності компаній, які визначає корпоративна соціально-екологічна відповідальність. Для оцінки конкурентних переваг компанії запропоновано використовувати 4Pкомплекс корпоративної соціально-екологічної відповідальності, який синтезує в собі такі компоненти як Люди, Планета, Доходи та Партнерство. За цими компонентами наведені відповідні індикатори. Для оцінки ефективності впровадження принципів корпоративної соціальноекологічної відповідальності у конкурентну стратегію компанії авторами пропонується
використовувати інтегральний індекс корпоративної соціально-екологічної відповідальності (ICSER), який синтезує в собі оцінку корпоративної соціально-екологічної відповідальності компанії за показниками чотирьох компонент 4P-комплексу. Взаємозв’язок між інтегральним індексом корпоративної соціально- екологічної відповідальності та індексами окремих компонент пропонується визначати за допомогою середньої геометричної. In modern conditions of the development of globalization processes, any advantages are important for each company in the competitive struggle for the consumer. One of them is the implementation of corporate social and environmental responsibility measures and taking into account its practices in the formation of the company's competitive strategy. The study considers the issue of mechanisms for implementing corporate social and environmental responsibility in companies. The main purpose of the research is to determine corporate social and environmental responsibility role in ensuring the company's competitiveness and to substantiate the methodology of corporate social and environmental responsibility integrated assessment based on the indicators that allow for the needs of stakeholders to be taken into account. It is confirmed that an effective mechanism for corporate social and environmental responsibility implementation by companies is to take into account its practices in the formation of a competitive strategy. The authors analysed the companies' competitiveness indicators that are determined by corporate social and environmental responsibility. It was suggested to use the 4P-complex of corporate social and environmental responsibility for assessing the competitive advantages of the company. It synthesizes such components as follows: People, Planet, Profits and Partnership. These components are characterized by relevant indicators. To assess the effectiveness of implementing the corporate social and environmental responsibility principles into the company's competitive strategy, the authors suggest using the integral corporate social and environmental responsibility index, which synthesizes the assessment of company's corporate social and environmental responsibility by indicators of four components – 4P-complex. The relationship between the integral corporate social and environmental responsibility index and indicators of individual components is proposed to be determined using the geometric average. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Algeria
1664157821
Antigua & Barbuda
1693192856
Armenia
-2124431547
Australia
-1350689834
Austria
248224506
Belgium
-851882032
Brazil
-1350689833
Bulgaria
1
Canada
1224300677
Chile
1506539797
China
1975383191
Colombia
120544
Croatia
1
Czechia
182515
Côte d’Ivoire
1
Denmark
1664157836
Ecuador
1
Egypt
106807
Finland
1696531668
France
128299
Germany
-851882018
Ghana
1
Greece
29285
Hong Kong SAR China
-2124431550
India
1975383180
Indonesia
1975383167
Iran
184047
Ireland
248224507
Israel
83250
Italy
1664157842
Japan
2053385076
Jordan
-2124431556
Kenya
-2124431554
Lithuania
98376
Malaysia
-2124431558
Mauritius
944770444
Morocco
120480
Mozambique
1
Nepal
1
Netherlands
1693192860
New Zealand
53795
Nigeria
1
Norway
1
Pakistan
-1350689846
Palestinian Territories
1
Philippines
1664157834
Poland
1
Portugal
506467331
Romania
1
Russia
57367
Saudi Arabia
506467344
Singapore
-851882022
Slovakia
1
South Africa
49490
South Korea
1
Spain
36600
Sweden
-296499606
Switzerland
81998
Taiwan
389699921
Tanzania
1
Trinidad & Tobago
1549087804
Tunisia
1664157814
Turkey
984179337
Ukraine
516091034
United Arab Emirates
1
United Kingdom
-1350689838
United States
-1350689851
Unknown Country
-1539476163
Vietnam
-851882019
Yemen
41865
Downloads
Armenia
-2124431548
Australia
1664157847
Austria
1
Brazil
1
Bulgaria
1
Canada
1664157816
Chile
1
China
516091034
Cyprus
1
Czechia
-1539476164
Côte d’Ivoire
1
Ecuador
-296499613
Egypt
1
Fiji
1
Finland
119791
France
1664157843
Germany
-296499605
Ghana
1494878065
Hong Kong SAR China
1
India
1975383172
Indonesia
1975383168
Iran
-1350689832
Iraq
-851882026
Israel
1
Italy
62727
Japan
702656854
Jordan
1494878064
Kenya
389699931
Liberia
1
Lithuania
34592
Malawi
248224512
Malaysia
-296499612
Mauritius
2053385080
Morocco
1
Netherlands
-296499613
New Zealand
117700
Oman
1
Pakistan
-1350689848
Peru
516091035
Philippines
506467333
Poland
1
Portugal
1
Romania
1
Russia
1
Saudi Arabia
1
Singapore
-851882021
South Africa
135262
Spain
864294781
Sri Lanka
389699924
Suriname
1
Switzerland
1
Tanzania
-296499607
Togo
1
Trinidad & Tobago
72479
Tunisia
34543
Turkey
1664157822
Ukraine
185040
United Arab Emirates
1
United Kingdom
-2124431549
United States
-851882030
Unknown Country
-1200376837
Uzbekistan
1
Vietnam
1
Yemen
1
Zimbabwe
118443
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Hakobyan_MMI_02_2019.pdf | 313.86 kB | Adobe PDF | 1761437682 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.