Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74064
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Extracurricular reading as a tool of development of pupils’ creative abilities |
Authors |
Nazarenko, Olena Viacheslavivna
![]() Velykodna, A.I. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-4134-1894 |
Keywords |
міжпредметні зв’язки межпредметные связи interdisciplinary relations інтегрований урок интегрированный урок integrated classes навчальна дисципліна учебная дисциплина academic subject форма проведення уроку форма проведения урока lesson form зарубіжна література зарубежная литература world literature навчальний план учебный план curriculum позакласне читання внеклассное чтение extra-curricular reading |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74064 |
Publisher | Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Velykodna, A.I. Extracurricular reading as a tool of development of pupils’ creative abilities [Electronic resource] / A.I. Velykodna, O.V. Nazarenko // Людина як суб’єкт міжкультурної комунікації: сучасні тенденції у філології, перекладі та навчанні іноземних мов: матеріали IX Міжнар. наук.-практ. конф. 29 березня 2019. К.: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019. - С. 356-357. - Access mode: http://ktppam.kpi.ua/sites/default/files/Zbirka_Lydyna_2019.pdf. |
Abstract |
Актуальність дослідження полягає в тому, що розвиток творчості та самостійного мислення є одним з найважливіших напрямків роботи школи в рамках програми «Нова українська школа». Залучення позакласних уроків читання у навчальні програми та інтеграція уроків англійської мови з елементами уроків зарубіжної літератури допоможе розвинути творче мислення та збільшити вагомість цінностей в процесі вивчення текстів іноземних письменників, а також відійти від національного культуроцентризму. Останній пункт розглядається як найбільш важливий у процесі європейської інтеграції. Актуальность исследования заключается в том, что развитие творчества и самостоятельного мышления является одним из важнейших направлений работы школы в рамках программы «Новая украинская школа». Привлечение внеклассных уроков чтения в учебные программы и интеграция уроков английского языка с элементами уроков зарубежной литературы поможет развить творческое мышление и увеличить суть ценностей в процессе изучения текстов иностранных писателей, а также отойти от национального культуроцентризма. Последний пункт рассматривается как наиболее важный в процессе европейской интеграции. The relevance of the research is that development of creativity and self-thinking are one of the most important directions of school functioning within the frames of “New Ukrainian school program”. The involving of extracurricular reading lessons in the educational curricular and integration of English lessons with some elements of Foreign Literature lessons will help both to develop creative thinking and values in the process of exploring texts of foreign writers, and to leave national culture centrism, making a significant contribution to raising the level of education. Last item is viewed as significantly important within the process of European integration. |
Appears in Collections: |
Наукові роботи студентів, магістрів, аспірантів (ІФСК) |
Views

1

1254965263

1

-694840853

5226

1

6509514

1

1306

627850641

1

83207975

41605297

-694840852

-2107635724

5224
Downloads

1254965264

1

1

1

83207976

41605292

1288241460

-2107635724

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Velykodna_tezy_3.docx | 18.68 kB | Microsoft Word XML | 560384272 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.