Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74136
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | To the problem of individualized learning/teaching in higher educational institutions |
Authors |
Kozlovska, Hanna Borysivna
![]() Gluboka, N. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-7138-4422 |
Keywords |
індивідуалізація индивидуализация individualization педагогічні стратегії педагогические стратегии teaching strategies вчитель учитель teacher студент student |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74136 |
Publisher | Гнозис |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Kozlovska, N.B. To the problem of individualized learning/teaching in higher educational institutions / N.B. Kozlovska, N. Gluboka // Директор школи, ліцею, гімназії – Спеціальний тематичний випуск «Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання», – №2. – Кн. 2. – Том І (24). – К.: Гнозис, 2019. – С. 135-142. |
Abstract |
У статті розглядається проблема індивідуалізації навчання / викладання у вищих навчальних закладах. Беручи до уваги, що учень – це індивід, і всі інновації допомагають певною мірою покращити освіту та навчання, нам потрібна система, яка дозволяє вибирати як навчальний план, так і спосіб, у який він буде представлений для кожного окремого учня – індивідуалізація системи навчання. Персоналізація орієнтована на учня, диференціація та індивідуалізація є в центрі уваги вчителя. Індивідуалізована система є загальною освітньою програмою, що включає всі корисні концепції, які відомі для покращення процесу навчання. Її успіх залежить від оптимального балансу між самооцінкою студента та порадою вчителя - студент не прогресує самостійно у своїй навчальній програмі. У статті описані стратегії викладання іноземної мови, які можуть бути використані як під час навчальної роботи, так і самостійної роботи. Завдання вчителя - знайти ключ до кожного студента, створити атмосферу доброзичливості та найбільш комфортних умов для навчання студентів, підвищити їх мотивацію та зберегти інтерес до навчання. В статье рассматривается процесс индивидуализации обучения/преподавания в высших учебных заведениях. Принимая во внимание, что учащийся является личностью, и все инновации помогают в некоторой степени улучшить образование и обучение, нам нужна система, которая позволяет выбирать как учебный план, так и способ, которым он будет представлен для каждого отдельного учащегося. Для этого были разработаны индивидуальные системы обучения: персонализация ориентирована на учащихся, дифференциация и индивидуализация ориентированы на учителей. Успех индивидуализации обучения/преподавания зависит от оптимального баланса между самооценкой ученика и совета учителя - ученик не продвигается самостоятельно в своей учебной программе. В статье описаны стратегии обучения иностранному языку, которые можно использовать как в классе, так и в процессе самостоятельной работы. Задача учителя - найти ключ к каждому ученику, создать доброжелательную атмосферу и максимально комфортные условия, повысить мотивацию и поддерживать интерес к изучению иностранного языка. The article deals with the issue of individualized learning/teaching in higher educational institutions. Taking into account that a learner is an individual and all the innovations help to a degree to improve education and training, we need a system which permits the selection of both the curriculum and the manner in which it will be presented for each individual learner. Individualized learning systems have been developed to accomplish this. The difference between personalization, differentiation and individualization has been explained. The first is learner-centered; the others are teacher-centered. The individualized system is a total educational program incorporating all useful concepts known to enhance the learning process. Its success depends upon an optimal balance between the student’s own self-appraisal and the teacher’s counsel – the student does not progress autonomously in his learning program. The achievement of foreign language training goals by students is closely connected with the implementation of teaching and learning techniques based on concepts of individualization and differentiation in higher education. The foreign language teaching strategies, which can be used both during classroom and self-study work, have been described in the article. The task of a teacher is to find a key to each student, to create an atmosphere of goodwill and the most comfortable conditions for student’s learning in the classroom, to increase students’ motivation and maintain interest for foreign language mastering. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views

1

1

236

1784132218

2849

1

238

592778

1

1

1

1

1

418286303

18494861

1784132217

54299028
Downloads

1

1

5667316

1

1

1

1

144402211

1

782273577

6
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kozlovska_Gluboka_article.pdf | 457.2 kB | Adobe PDF | 932343117 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.