Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74157
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Системний підхід до розроблення збутової політики інноваційно активних промислових підприємств |
Authors |
Olefirenko, Oleh Mykhailovych
Letunovska, Nataliia Yevhenivna Shevliuha, Olena Hennadiivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-6214-4590 http://orcid.org/0000-0001-8207-9178 |
Keywords |
інновації инновации innovations збутова політика сбытовая политика marketing policy механізм управління механизм управления management mechanism модель model |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74157 |
Publisher | Ужгородський національний університет |
License | |
Citation | Олефіренко, О.М. Системний підхід до розроблення збутової політики інноваційно активних промислових підприємств / О.М. Олефіренко, Н.Є. Летуновська, О.Г. Шевлюга // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія "Міжнародні економічні відносини та світове господарство". – 2019. – № 25. – Ч.2. – С. 20-24. |
Abstract |
У статті запропоновано використання системного підходу при розробленні збутової політики промислових підприємств, що займаються розробленням і впровадженням інновацій. Цей підхід передбачає комплексне узгодження сукупності взаємопов’язаних елементів і має на меті оптимізацію діяльності зі збуту. Розглянуто взаємозв’язок підсистеми управління збутовою політикою з елементами системи управління підприємством. Систематизовано принципи формування збутової політики інноваційно-активного промислового підприємства. Охарактеризовано моделі управління збутом інноваційної продукції промислового підприємства в контексті процесу комерціалізації інновацій. Розглянуто основні структурні елементи системи управлінням збутом інноваційної промислової продукції. Виділено основні завданнями, які постають у процесі збутової діяльності промислового підприємства. В статье предложено использование системного подхода при разработке сбытовой политики промышленных предприятий, занимающихся разработкой и внедрением инноваций. Этот подход предполагает комплексное согласование совокупности взаимосвязанных элементов и направлен на оптимизацию деятельности по сбыту. Рассмотрена взаимосвязь подсистемы управления сбытовой политикой с элементами системы управления предприятием. Систематизированы принципы формирования сбытовой политики инновационно-активного промышленного предприятия. Охарактеризованы модели управления сбытом инновационной продукции промышленного предприятия в контексте процесса коммерциализации инноваций. Рассмотрены основные структурные элементы системы управлением сбытом инновационной промышленной продукции. Выделены основные задачи, которые возникают в процессе сбытовой деятельности промышленного предприятия. The article proposes the use of a systematic approach in developing the sales policy of industrial enterprises engaged in the development and implementation of innovations. This approach involves the integrated coordination of a set of interrelated elements and is aimed at optimizing sales activities. The effectiveness of the system approach application is determined by the unity of all interconnected elements of the system and the optimality of the established relationships between the various elements of the system. Interaction of subsystem management of marketing policy with elements of enterprise management system is considered. The principles of formation of sales policy of innovation-active industrial enterprise are systematized. Compliance with these principles will allow the innovative-active industrial enterprise to provide a high level of competitiveness in the market. The management models of innovative products sales of the industrial enterprise in the context of the process of commercialization of innovations are characterized. A list of key criteria that determine the feasibility of using the types of organization of work of the sales department is considered. These criteria allow to choose the specific direction of forming a sales department at the enterprise. The main elements of the management system for the marketing of innovative industrial products are considered. It is determined that the main structural elements of sales of innovative industrial products are its development, production, service, communications, pricing policy, personnel support. Sales potential is one of the main elements that determine the conditions and intensity of growth of the economic potential of the enterprise. Monitoring sales activity involves identifying the effectiveness of each element of the sales system and developing appropriate recommendations for its improvement. The main tasks, which appear in the process of sales activity of the industrial enterprise are highlighted in the article. The main among them is the analysis and supervision of the compliance of sales activities with the target strategic objectives of the enterprise. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Argentina
1
Czechia
1
France
1
Greece
1624
Ireland
12205
Japan
1
Lithuania
1
Sweden
1
Ukraine
65931
United Kingdom
33372
United States
734581
Unknown Country
65930
Downloads
Bulgaria
1
Finland
18311
France
12205
Germany
12206
Israel
1
Lithuania
1
Romania
1
Ukraine
913650
United Kingdom
33373
United States
913652
Unknown Country
33374
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Olefirenko_Shevliuha_Letunovska.pdf | 535.16 kB | Adobe PDF | 1936776 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.