Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74236
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Підходи до організації дистанційного навчання в фінансово-економічних дисциплінах |
Other Titles |
Approaches to organization of distance learning in financial and economic disciplines |
Authors |
Zaitsev, Oleksandr Vasylovych
Shovkoplias, Oksana Anatoliivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-8292-4079 http://orcid.org/0000-0002-4596-2524 |
Keywords |
освіта образование education електронне навчання электронное обучение e-learning дистанційна освіта дистанционное обучение distance learning |
Type | Presentation |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74236 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Зайцев, О.В. Підходи до організації дистанційного навчання в фінансово-економічних дисциплінах [Текст] : випускна робота за програмою підвищення кваліфікації з електронних засобів та дистанційних технологій навчання для науково-педагогічних і педагогічних працівників / О.В. Зайцев; консультант О.А. Шовкопляс. – Суми: СумДУ, 2012. – 30 с. |
Abstract |
Одним з пріоритетних напрямків розвитку сучасного інформаційного суспільства є інформатизація освіти, що представляє собою процес вдосконалення освітнього процесу на основі впровадження засобів інформаційно-комунікаційних технологій. З розвитком інформаційно-комунікаційних технологій стали інтенсивно розвиватися і електронні засоби навчання ─ засоби навчання, створені з використанням комп'ютерних інформаційних технологій. Ознайомлення з такими засобами навчання, опанування ними та впровадження їх в учбовий процес ─ мета курсів за програмою підвищення кваліфікації для викладачів Сумського державного університету, що були проведені у червні ─ грудні 2012 року на базі факультету підвищення кваліфікації Сумського державного університету. Одним из приоритетных направлений развития современного информационного общества является информатизация образования, которая представляет собой процесс совершенствования образовательного процесса на основе внедрения средств информационно-коммуникационных технологий. С развитием информационно-коммуникационных технологий стали интенсивно развиваться и электронные средства обучения ─ средства обучения, созданные с использованием компьютерных информационных технологий. Ознакомления со средствами обучения, овладения ими и внедрение их в учебный процесс ─ цель курсов по программе повышения квалификации для преподавателей Сумского государственного университета, которые были проведены в июне ─ декабре 2012 на базе факультета повышения квалификации Сумского государственного университета. One of the priority directions of the development of the modern information society is the informatization of education, which represents a process of improving the educational process on the basis of the introduction of information and communication technologies. With the development of information and communication technologies, e-learning facilities and training tools created using computer information technologies began to be intensively developed. Acquaintance with such means of training, mastering them and introducing them into the educational process - the purpose of the courses under the program of advanced training for teachers of Sumy State University, held in June-December 2012 on the basis of the Faculty of Continuing Education of the Sumy State University. |
Appears in Collections: |
Навчальні видання (ННІ ФЕМ) |
Views
China
1
Denmark
1
France
453270448
Germany
3624405
Greece
4193
Ireland
360757
Lithuania
1
Singapore
1287023154
Ukraine
23055999
United Kingdom
7719003
United States
-1851529554
Unknown Country
23055998
Downloads
Germany
1
Indonesia
1
Ireland
50506
Lithuania
1
Ukraine
69163786
United Kingdom
7719001
United States
-1851529555
Unknown Country
25
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Zaitsev_Orhanizatsiia_dystantsiinoho_navchannia.PDF | 950.65 kB | Adobe PDF | -1774596234 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.