Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74293
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title An Exploration of Issues Affecting Consumer Purchase Decisions Towards Eco-friendly Brands
Other Titles Дослідження факторів впливу на ставлення споживачів до екологічного бренду
Authors Olasiuk, H.
Bhardwaj, U.
ORCID
Keywords споживачі
процес прийняття рішень
еко-бренд
частота
зелений маркетинг
обробка інформації
consumer preferences
decision-making process
eco-friendly brand
eco-purchase frequency
green marketing
information processing
purchase intentions
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74293
Publisher Sumy State University
License
Citation Olasiuk, H., & Bhardwaj, U. (2019). An Exploration of Issues Affecting Consumer Purchase Decisions Towards Eco-friendly Brands. Marketing and Management of Innovations, 2, 173-184. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.2-15
Abstract У статті узагальнено аргументи та контраргументи в рамках наукової дискусії щодо поведінки еко-споживачів через призму споживчих переваг та моделей обробки інформації про екологічні бренди. Основною метою дослідження є аналіз причин низького рівня екологічної свідомості індійських споживачів, незважаючи на високу їх екологічну обізнаність і позитивне ставлення до екологічного бренду. Систематизація літературних джерел і підходів до вирішення проблеми низької активності еко-шоппінгу в Індії свідчить, що позитивне ставлення споживачів і їх наміри відповідають наявним екологічним інтересам, проте це не призводить до збільшення обсягів продажів еко-товарів. Актуальність вирішення цієї наукової проблеми полягає у необхідності формування перспективних напрямів розвитку екологічного ринку та визначення напрямів еко-розвитку індійських компаній. У ході дослідження, виявлено високий рівень невизначеності молоді при прийнятті рішення щодо купівлі еко-товарів. Так, молодь готова більше споживати еко-продукції, однак, їх фінансові можливості обмежені. Встановлено, що низка еко-товарів на індійському ринку мають високу ціну та низьку якість. Результати дослідження довозили зробити висновок, що оточення споживачів (члени сім'ї та друзі) мають незначний вплив на рішення щодо купівлі еко-товарів. У статті використано метод порівняння, регресійний аналіз, метод головних компонент. Окрім цього, для оцінки впливу переваг споживачів на частоту придбання екологічних брендів авторами використано ANOVA модель. Об'єктом досліджень є екоспоживачі, що проживають в місті Делі і Національному столичному регіоні. Дані регіони мають найвищий рівень освіти та кращий доступ до еко-товарів. Інформаційну базу сформовано на основі анкетування 194 респондентів у 2018 році. Результати емпіричного аналізу впливу споживчих переваг на частоту придбання еко-товарів дають підстави зробити висновок про наявність статистично значущого взаємозв'язку між частотою придбання та рівнем екологічної свідомості. Дослідження емпірично підтверджує і теоретично доводить, що збільшення попиту на інформацію про еко-бренди не призводить до зростання обсягів продажів еко-продукції в Індії. Результати досліджень можуть бути використані екоорієнтованими компаніями при формуванні маркетингового комплексу просування еко-товарів.
This paper summarizes the arguments and counterarguments within the scientific discussion on the issue of eco-consumers purchase decisions through the lens of consumer preferences and patterns of information processing in the course of eco-friendly brands purchase. The main purpose of the research is to bridge the gap in understanding why shoppers in India despite high environmental awareness and positive attitudes practice sustainable consumer behaviour by consuming less than better. Systematization of literary sources and approaches for solving the problem of the low frequency of eco-shopping indicates that positive attitudes and purchase intentions correspond with environmental concerns, however, they are not manifested in more frequent purchase actions. The relevance of the solution of this scientific problem is that it gives orientation to the firms on a better understanding of eco-market in India. Investigation of the topic reveals high ambiguity in buying decisions among young eco-buyers, who are ready to consume more but find it difficult due to high price, poor quality and distribution models of eco-firms. The research established the negligible impact of family members and friends as role models for promoting green sales. Methodological tools of the research methods were comparative studies, regression analysis, Principal Component Analysis and ANOVA to establish the effects of information processing and consumer preferences on the frequency of eco-friendly brands purchasing. The object of research is eco-consumers residing in Delhi and NCR because namely they are more educated and have better access to green products. Convenient sampling covered 194 respondents and was conducted in 2018. The paper presents the results of an empirical analysis of the effects of consumer preferences on the frequency of eco-shopping actions, which showed a significant relationship between purchase frequency and level of environmental concerns. The research empirically confirms and theoretically proves that increasing demand for information about eco-brands does not lead to more often shopping. The results of the research can be useful for eco-firms to enhance marketing-mix capable to offer competitive price, quality, distribution and communication with customers.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
-1008056722
Austria Austria
149403
Azerbaijan Azerbaijan
1
Bangladesh Bangladesh
-1008056713
Belgium Belgium
-1008056759
Brazil Brazil
1
Canada Canada
-1485498443
China China
-1485498455
Colombia Colombia
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Egypt Egypt
1067798389
Finland Finland
1
France France
23908685
Germany Germany
-514044953
Ghana Ghana
-1485498462
Greece Greece
66188908
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
177183
Hungary Hungary
181691
India India
-1008056742
Indonesia Indonesia
-1485498431
Iran Iran
1
Ireland Ireland
-1038932728
Japan Japan
-1008056721
Kenya Kenya
1597043662
Lithuania Lithuania
2094523395
Malaysia Malaysia
-1008056719
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
-1038932721
New Zealand New Zealand
1
Nigeria Nigeria
1
Norway Norway
1748958
Pakistan Pakistan
-1008056720
Peru Peru
1
Philippines Philippines
-1008056717
Poland Poland
-1038932715
Romania Romania
1138768730
Russia Russia
1
Singapore Singapore
661320174
South Korea South Korea
1808951102
Spain Spain
1
Sri Lanka Sri Lanka
1839676858
Sweden Sweden
-1038932693
Taiwan Taiwan
124488
Thailand Thailand
-1485498434
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
154894
Tunisia Tunisia
-1038932744
Turkey Turkey
1245457478
Ukraine Ukraine
-514044948
United Kingdom United Kingdom
-1008056718
United States United States
-1008056726
Unknown Country Unknown Country
-1793292263
Vietnam Vietnam
-1008056714

Downloads

Austria Austria
-1008056751
Azerbaijan Azerbaijan
1
Bangladesh Bangladesh
1
Belgium Belgium
1
Brazil Brazil
1
Cameroon Cameroon
1
Canada Canada
-1485498446
Chile Chile
1
China China
-1485498454
Egypt Egypt
1067798390
France France
1
Germany Germany
661320171
Ghana Ghana
-1038932730
Hungary Hungary
1
India India
-1485498438
Indonesia Indonesia
-1485498430
Ireland Ireland
592196925
Japan Japan
-1008056708
Kenya Kenya
1
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
-1008056753
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
-1038932741
Nigeria Nigeria
1
Norway Norway
1
Pakistan Pakistan
-1485498466
Peru Peru
1
Philippines Philippines
-1632319097
Poland Poland
-714569576
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
1
South Korea South Korea
-1008056709
Sri Lanka Sri Lanka
1839676859
Sweden Sweden
-1008056749
Taiwan Taiwan
1
Tanzania Tanzania
1
Thailand Thailand
-1008056768
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
1
Turkey Turkey
73428
Ukraine Ukraine
219811
United Kingdom United Kingdom
-1038932706
United States United States
-1008056711
Unknown Country Unknown Country
-1008056712
Vietnam Vietnam
-1008056710
Zimbabwe Zimbabwe
-1008056732

Files

File Size Format Downloads
Olasiuk_MMI_02_2019.pdf 301.68 kB Adobe PDF -1630591598

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.