Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74317
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | CSR Dilemmas at Multinational Companies: Global Pressures vs. Local Expectations in the Lights of the Hungarian Evidence |
Other Titles |
КСВ-дилеми мультинаціональних компаній на прикладі Угорщини: глобальний тиск та локальні очікування |
Authors |
Szanto, R.
|
ORCID | |
Keywords |
механізм пристосування корпоративна соціальна відповідальність локальна КСВ глобальна КСВ мультинаціональні компанії дочірні компанії coping mechanisms corporate social responsibility local vs. global CSR multinational companies subsidiaries |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74317 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Szanto, R. (2019). CSR Dilemmas at Multinational Companies: Global Pressures vs. Local Expectations in the Lights of the Hungarian Evidence. Marketing and Management of Innovations, 2, 217-227. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.2-19 |
Abstract |
Низка проведених досліджень свідчить про те, що реалізація ініціатив корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) та діяльність мультинаціональних компаній (МНК) відрізняються залежно від регіону. При цьому дочірні підприємства МНК повинні реагувати як на виклики міжнародного ринку, так і враховувати інтереси місцевих стейкхолдерів. У статті досліджено КСВ-дилеми мультинаціональних компаній. Дослідження здійснено в наступній логічній послідовності: визначено основні стимули проведення заходів у рамках політики КСВ та встановлено оптимальне
співвідношення між глобальним тиском МНК та очікуваннями зацікавлених сторін на локальному рівні; виявлено механізми, які використовуються з метою урегулювання проблем; проведено 10 півструктурованих дослідницьких інтерв’ю на рівні Угорських дочірніх компаній; виявлено 3 ключові проблеми, а також 7 механізмів їх вирішення. Автором зазначено, що до трьох ключових проблем належать: недостатність фінансових та трудових ресурсів у сфері КСВ, відсутність правової та культурної підтримки ініціатив головного офісу, а також виникнення складнощів у процесі
формування ефективної стратегії у відповідь на багаточисленні потреби стейкхолдерів. У свою чергу, автором наголошено, що дочірні підприємства використовують різні механізми у процесі вирішення проблем. Загалом, дочірні підприємства націлені на ведення переговорів із головним офісом МНК з метою отримання достатнього рівня фінансових ресурсів для проведення КСВзаходів на локальному рівні, а також отримання свободи у фінансування заходів імплементації КСВ. У випадку неможливості накопичення великого запасу ресурсів, доцільним є прийняття стриманої або мінімальної стратегії КСВ, яка, по суті, являється філантропією чи благодійністю. У свою чергу, у тому випадку, коли соціальні цінності країни, де функціонує, МНК не відповідають її глобальним цілям, дочірні компанії часто надають перевагу стратегії "замикання в собі", тобто просування глобальних цінностей в щоденні операції в межах однієї компанії без поширення їх у практику інших. При цьому дочірні компанії використовують відповідні механізми з метою
виявлення потреб основних стейкхолдерів та формування таких заходів, які є невід’ємними елементами їх локальних КСВ стратегій. Автором зазначено, що дочірні компанії часто співпрацюють із нерядовими громадськими організаціями та/або органами місцевого самоврядування задля досягнення власних КСВ-цілей. У статті визначено, що більшість дочірніх компаній аналізують діяльність інших підрозділів МНК у регіоні з метою виявлення дієвих механізмів протистояння їх локальним КСВ-проблемам. Several studies have confirmed that the implementation of corporate social responsibility (CSR) initiatives and activities of multinational companies (MNCs) differed across locations. Subsidiaries of MNCs must both respond to internal pressures coming from global headquarters and expectations of local stakeholders. The major research questions of the study are the following: What are the major drivers of their CSR activities and how do they balance between the global pressure of MNC headquarters and the expectations of the local stakeholders? What coping mechanisms do they implement in order to tackle the CSR challenges? As a result of conducting 10 semi-structured research interviews at Hungarian subsidiaries, 3 key CSR challenges, and 7 coping mechanisms were identified. The 3 major challenges include the lack of financial and human resources dedicated to CSR activities, the lack of legal or cultural support of the headquarters' initiatives in the host country, and the difficulty to form an effective CSR strategy to respond to the various needs of local stakeholders. The subsidiaries use different coping mechanisms to tackle the challenges. They usually pursue continuous bargaining with MNC HQs in order to have sufficient financial resources for local CSR actions and to get freedom for creating their own CSR approaches reacting to genuine local needs. If they are not able to accumulate plentiful resources, they may implement a low key or minimalistic CSR strategy that usually means solely philanthropy or charity. When host country social values do not meet global MNC norms, subsidiaries often choose to turn inward, i.e. promoting global values only inside the company in daily operations, and not propagating these values to the wider public. Nevertheless, the most prevalent strategy may be more careful balancing between global MNC norms and local values. Subsidiaries use various mechanisms to detect the needs of their key stakeholders and to create those actions that can be the most vital elements of their local CSR strategies. They often co-operate with NGOs and/or the local government to reach their CSR objectives. Numerous subsidiaries do business integrated CSR to serve local stakeholders' needs in the most effective way. Finally, most subsidiaries are constantly scanning MNC units in the region to find out how they confront their local CSR challenges. This mechanism seems to work well due to similarities among host country cultures in the CEE region. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1
Australia
1
Brazil
417727
China
1
Denmark
1
Germany
107420
Greece
19896
India
1
Ireland
417725
Lithuania
1
Malaysia
1253178
Singapore
489616534
Sweden
1
Switzerland
1
Ukraine
31227987
United Kingdom
14495085
United States
489616533
Unknown Country
31227986
Vietnam
19894
Downloads
Brazil
1
Germany
11954
India
1
Indonesia
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Netherlands
1
South Africa
1
Ukraine
93681993
United Kingdom
2506357
United States
1058419975
Unknown Country
72
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Szanto_MMI_02_2019.pdf | 289.61 kB | Adobe PDF | 1154620359 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.