Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74320
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Brand Management: Organizational Changes in Project Management |
Other Titles |
Бренд-менеджмент: організаційні зміни у проектному менеджменті |
Authors |
Zwerenz, D.
|
ORCID | |
Keywords |
лояльність до бренду внутрішній маркетинг маркетинг матрична організаційна структура мотивація проектний менеджмент організаційна поведінка brand loyalty internal marketing marketing manager matrix organizations motivation project management organizational behaviour |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74320 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Zwerenz, D. (2019). Brand Management: Organizational Changes in Project Management. Marketing and Management of Innovations, 2, 253-265. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.2-22 |
Abstract |
Мотивація в управлінні проектами є одним із головних факторів формування висококваліфікованої проектної команди та успішного виконання проекту. У даній статті автором висвітлено основні проблеми ідентифікації працівників матричної організації в проектній команді та шляхи їх вирішення. На основі аналізу емпіричних досліджень (експерт-опитування) та наукової літератури з теми дослідження визначено основні фактори впливу на рівень відданості виконавців проекту. У статті проаналізовано та систематизовано основні методи управління проектами, що забезпечують 100-відсотково ідентифікацію виконавців проекту з його цілями. Автором визначено, що будь-який проект компанії опосередковано формує її бренд. У свою чергу, проектний менеджер повинен брати на себе функції представника цінностей бренду компанії як всередині, так і за її межами. Автором визначено основні характеристики бренду, його цінності та специфіку їх врахування при управлінні проектами. У статті проаналізовано та систематизовано основні інструменти підвищення рівня продуктивності команди проекту. Автором наголошено, що рівень відданості працівників вище, якщо проект їх зацікавив, ніж для проектів, що є нецікавими та не мають власного бренду. У статті доведено, що високо мотивовані учасники проекту є невід’ємною умовою успішності його реалізації. Однак, автором наголошено, що висока мотивація виконавців проекту в межах матричної організації може спричинити нестачу ресурсів на інші проекти, що
одночасно виконуються в компанії. У статті обґрунтовано необхідність подальшого аналізу індивідуальних та кількісних показників особистої ефективності проектного менеджера. У результаті роботи автором приведено рекомендації для подальших досліджень кількісних методів виміру успішності проекту та оцінки бренду проекту. У статті запропоновано бонусну модель для визначення змінних та мотивуючих компонентів системи оплати праці, що може бути застосовна для проектних менеджерів. Motivation in project management is the central factor for the formation of a competent project team, the successful execution of a project. For this, methods of efficient marketing, of internal marketing, are needed. This paper describes the basic problems and possible solutions for the identification of the employees of the matrix organization in a project team. Supported by empirical studies (expert surveys) and extensive literature studies, it is examined which values of the project motivate the employees to become enthusiastic about the project. The paper also examines ways in which a project can be set up in such a way that employees can identify 100 per cent with the project objectives from the outset. In addition, the interaction of social values in the project and the project will be investigated beyond the company. The goal must be that the employees in a project must be inspired for this project to grow together, to form a project team. To the company's knowledge, social responsibility and the definition of identity brand models can contribute ultimately. A project must establish itself as a brand in the company. The project manager to do this must assume the role of ambassador of the brand values of the project within the company and outside to the customer in all consistency. He has to become a marketing manager of his project. In a further step, theoretical models for the description of the brand, describing values and high on the implementation in project management are examined. The role of the project manager as a central figure for organizational change remains at the centre of the research. We are looking for tools and methods with which a project manager can inspire his team members for the project in such a way that their motivation leads them to top performance. Similar to the buying behaviour of brand customers, who are prepared to pay considerably more for brand products than for technically comparable products without strong brand loyalty, it is argued that employees of a respected and fascinating project are prepared to do more than for a boring project without a brand. The aim is to establish the project members as part of a group in which they are highly motivated to pursue their tasks, outgrow their possibilities and abilities and give everything for the success of the project. The identification of people to a closed group (to a project or a trademark) can have a very positive effect on the individual employee but also on the whole group. However, with a high group motivation within a company, within a matrix organization, it must not lead to limited resources being used in the company for only one project. Other projects running simultaneously must not be disadvantaged by this. The aim of research on motivation in project teams is to explore the basis for an individual and measurable measure of the personal performance of a project manager. Finally, the article gives recommendations for further research on measurement methods of project success, the measurement of the brand strength of projects. From this research, a bonus model for the determination of variable and motivating remuneration components for project managers will be derived. These extrinsic factors should intrinsically motivate the project manager to market his project in the best possible way and to motivate his employees in the best possible way and to bind to the project as a brand. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
44630
Austria
84936
Bangladesh
116636
Canada
1792192669
China
-1890095748
Colombia
-178873277
Denmark
1
Ethiopia
1
Finland
130659
Germany
460835448
Ghana
1
Greece
22354049
India
1184424791
Indonesia
1
Iran
1
Ireland
125004
Israel
1
Italy
1
Japan
-1875235163
Lithuania
67523
Malaysia
92697
Netherlands
-178873271
New Zealand
-178873280
Nigeria
1
Pakistan
187378
Poland
1
Romania
1184424790
Singapore
1
Slovakia
1
South Africa
1029551599
South Korea
1
Spain
1
Sri Lanka
460835447
Sweden
1914847
Switzerland
1
Thailand
514775799
Turkey
1271404681
Ukraine
-1871479086
United Arab Emirates
1
United Kingdom
-2133319427
United States
-1875235162
Unknown Country
202669
Vietnam
22354047
Downloads
Angola
1
Australia
190075
Austria
134093
Bangladesh
1
Canada
1184424794
China
1029551600
Colombia
1
Egypt
1
Ethiopia
1
Germany
1184424793
Hong Kong SAR China
1
India
514775802
Indonesia
514775805
Iran
1
Iraq
1
Ireland
1
Jordan
1
Latvia
1
Lithuania
1
Malaysia
12253
Netherlands
1
Pakistan
227059798
Poland
1
South Africa
500559061
Sweden
1
Thailand
1
Turkey
8222168
Ukraine
1184424792
United Arab Emirates
514775803
United Kingdom
1184424795
United States
514775801
Unknown Country
-741823185
Uzbekistan
1
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Zwerenz_MMI_02_2019.pdf | 438.4 kB | Adobe PDF | -769226326 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.