Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74324
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Marketing Communications of Administrative Organs of Local Governance and Local Community |
Other Titles |
Маркетингові комунікації адміністративних органів місцевого самоврядування та місцевих громад |
Authors |
Kuzior, A.
Sobotka, B. Filipenko, А. Kuzior, P. |
ORCID | |
Keywords |
безперервне навчання маркетингові комунікації адміністрація місцевого самоврядування управлінський контроль управління через результати організаційні інновації стале місто бюджет завдання якість життя lifelong learning marketing communications local government administration management control management through results organizational innovation sustainable city development task budget quality of life |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74324 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Kuzior, A., Sobotka, B., Filipenko, А., & Kuzior, P. (2019). Marketing Communications of Administrative Organs of Local Governance and Local Community. Marketing and Management of Innovations, 2, 314-325. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.2-26 |
Abstract |
У статті розглядаються питання щодо правила ефективного, результативного та раціонального управління за допомогою результатів маркетингових комунікацій адміністративних одиниць місцевого самоврядування. Автори вказують на польський досвід у цій сфері щодо системної трансформації з 1990 року, що базується на децентралізації влади та ефективному звільненні соціального потенціалу, зосереджуючи маркетингові комунікації органів місцевого самоврядування на активізації громадян для вжиття заходів та забезпечення відповідальності громадян для навколишнього середовища. Ці зміни встановлюють нові завдання для органів місцевого самоврядування, належне виконання яких має грунтуватися на впровадженні управління через результати, які можуть бути визначені в органах місцевого самоврядування як процес встановлення вимірних цілей для адміністрації, відповідальної за конкретні суспільні завдання, впровадження механізму постійного моніторингу цих цілей, а також механізму адаптації в контексті змін внутрішніх і зовнішніх умов організації та інформування громадськості про досягнуті результати. Управління результатами базується на сучасних інструментах, що
використовуються в управлінні державними фінансами, тобто у виконанні та управлінні бюджетом. З метою вдосконалення діяльності органів місцевого самоврядування авторами запропоновано впровадити навчання протягом усього життя у формі коротких форм підтримки (навчання, курси, семінари) у процесі неформального навчання з урахуванням освітніх передумов для сталого навчання. розвитку. Автори рекомендують використовувати короткі форми набуття нових компетенцій, що вимагаються мінливим середовищем та проблемами, що пов'язані з технологічними змінами та підвищенням ефективності ринкових інститутів (підприємств). У статті доведено, що неформальна освіта у сфері управління результатами, що поєднує економічні, соціальні та екологічні аспекти, є невід'ємним елементом вдосконалення персоналу органів місцевого самоврядування, спрямованого на належне виконання статутних завдань і компетентне обслуговування місцевої громади при одночасному раціональному та ефективному використанні державних коштів. Нові засоби реалізації в поєднанні з навчальним процесом можна розглядати як організаційні інновації. The article deals with questions about the rules of effective, efficient and rational management through the results of marketing communications of administrative units of local self-government. The authors point to the Polish experience in this area with regard to systemic transformation since 1990, based on the decentralization of power and the effective dismissal of social potential, by focusing marketing communications of local governments on activating citizens to take action and ensure citizens' responsibility for the environment. These changes set new tasks for local governments, the proper implementation of which should be based on the implementation of management through the results that can be identified in local government bodies as a process of setting measurable goals for the administration responsible for specific public tasks. implementation of the mechanism of continuous monitoring of these goals, as well as the adaptation mechanism in the context of changes in the internal and external conditions of the organization and informing the public about the results achieved. The results management is based on modern tools used in public finance management, that is, budget execution and management. In order to improve the activities of local self-government bodies, the authors offer lifelong learning in the form of short forms of support (training, courses, seminars) in the process of non-formal learning, taking into account the educational prerequisites for sustainable development. The authors recommend short forms of acquiring new competencies required by the changing environment, challenges related to technological changes and increasing efficiency of market institutions (enterprises), indicating that non-formal education in the field of results management, combining economic, social and ecological aspects is an indispensable element improving the staff of local government administration, aimed at the proper implementation of statutory tasks and competent service of the local community while at the same time rational and effective use of public funds, and thus an essential element of sustainable city management. New management tools implementation combined with the education process can be treated as organisational innovation. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

206305441

1

1128571709

27738561

9653

1

-403397328

224733

1

27738560

1

1

27738553

27738552

1

75831

412610882

1

1622704968

825221766

-834533219

-829712972

9655
Downloads

1

1128571710

1

1

-403397327

1

1

1

27738550

825221765

206305445

75832

1

1

567239758

224729

-403397329

825221763

15153549
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kuzior_MMI_02_2019.pdf | 443.69 kB | Adobe PDF | -1506008843 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.