Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74425
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Українська політична відеореклама: ціннісні домінанти |
Other Titles |
Ukrainian political video advertising: dominant values |
Authors |
Tkachenko, Olena Hryhorivna
Слизька, Д. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-6382-6390 |
Keywords |
відеореклама video advertising ціннісні домінанти dominant values медіапідтримка media support агітація agitation візуальні образи visual images |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74425 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Ткаченко, О. Українська політична відеореклама: ціннісні домінанти [Текст] / О. Ткаченко, Д. Слизька // Образ. - 2018. - Вип. 3 (29). - С. 93-104. - Doi.org/10.21272/Obraz.2018.3(29)-93-104. |
Abstract |
У статті на матеріалі політичної відеореклами України в період позачергових виборів 2007 та 2014 рр. визначено динаміку цінностей української політичної відеореклами, простежено трансформацію її ціннісних домінант. У процесі дослідження розглянуто 138 прикладів відеореклами одинадцяти політичних партій та блоків. Проведена робота дала змогу простежити зміни ціннісних пріоритетів. Так, у 2007 р. домінували соціальний порядок і стабільність, соціальна справедливість і турбота про слабших. У 2014 р. на перший план виходить апеляція до національної безпеки. Кількісні показники свідчать про те, що українське суспільство найбільше потребувало захисту в глобальних масштабах – не лише власної родини, а всієї держави. Спостерігається суттєве збільшення апеляцій до миру та і змін у житті. Зникають апеляції до цінностей самоповаги і свободи, натомість з’являються прояви апеляцій до мудрості, соціальної сили та поваги до поглядів і думок інших. Based on Ukrainian political video advertising of snap elections in 2007 and 2014, the article defines value dynamics of Ukrainian political video advertising and states transformation of dominant values in these commercials. 138 video commercialsof eleven political parties and blocs were considered in the course of the study. Executed work has made it possible to trace changes in value priorities. So, social order and stability, social justice, caring for the weaker ones were the dominant values in 2007. In 2014 an appeal to national security comes to the fore. Quantitative indicators suggest that Ukrainian society most needed protection on the global scale – not only protection of the family, but protection of the whole nation. Also we observe hefty increase in appeals to peace, novelty and change in life. Appeals to values of self-esteem and freedom disappear, instead we observe appeals to wisdom, social force and respect for the opinions of other people. |
Appears in Collections: |
Образ |
Views
Argentina
1
Australia
1
China
232850083
Germany
3781916
Greece
13261
Hong Kong SAR China
1
Ireland
425971
Lithuania
1
Netherlands
693
Singapore
116425042
Ukraine
39438787
United Kingdom
19721050
United States
-1168362004
Unknown Country
162090560
Downloads
Belgium
1
China
1
Czechia
1891305
Lithuania
1
Ukraine
116425040
United Kingdom
1
United States
-1168362005
Unknown Country
4
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Tkachenko_videoreklama.pdf | 891.94 kB | Adobe PDF | -1050045652 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.